pillllans

Alla inlägg under januari 2013

REA

Av Pernilla - 3 januari 2013 16:07

Idag startar Hööks mellandagsrea och jag var in på hemsidan och kikade. Hittade några godbitar jag gärna vill ha.. Fick ju dessutom presentkort på hööks i julklapp så ska ta en vända in och kika i helgen  

Något jag också skulle behöva, är dressyrschabrak. Är så fruktansvärt less på mina som jag har, så det finns inte. Har ju dessutom sålt av några så har typ bara 4st kvar  Vill knappt använda dressyrsadeln för jag är så trött på schabraken, haha... Se om jag hittar lite nytt snyggt. Har blivit totalt dökär i speciellt ett set från BR också som jag hittade på tophorse, så det lutar mot en beställning därifrån.



   


Nu ska jag göra middag och sen blir det ner till stallet direkt efter och motionera Calle lite på uppehållstiden i manegen...


//Pillan


Av Pernilla - 3 januari 2013 07:15

Fick se inatt på jobbet att jag delar samma parfym som en av mina äldsta vårdtagare  Den va lite otippad kanske....


   Beyonce med doften Heat




Nu ska jag hem och sova gott några timmar, sen blir det stallet och ridtur på Calle..

Natti!


//Pillan

Av Pernilla - 2 januari 2013 15:23

& jag befinner mej mitt emellan två jobbnätter så Maria är snäll & tar hand om/rider Calle idag. Verkligen jättehärligt för då kan jag i lugn & ro få sova, göra middag m.m utan att behöva stressa med stallet.

Idag har jag dock inte alls sovit gott, har lyckats vakna hela tiden så jag gick upp tidigt. Så senare efter middagen gör jag nog ett nytt försök att vila lite





Ibland önskar jag nästan att Calle vore ett sto, gosh vad snyggt detta är!

 


//Pillan

Av Pernilla - 1 januari 2013 20:00

Nyårsdagen och jag har haft det jättefint. Vilket härligt väder det vart idag, efter frukosten imorse så gick jag, Björn och D ut på promenad i skogen en timma med Boss. Hur härligt som helst & jag fick mej en ny promenadväg och den var supermysig. Skulle haft kameran med (som jag förövrigt tappat bort, vet att jag packade med mej den från Maria på julafton i en påse, men vart är den påsen?) Hoppas den kommer fram i alla fall....




Efter promenaden åkte jag till Calle och spenderade tid med min finaste skäck. Som visserligen inte var så ren & fin idag utan han fick sej ett litet men mycket välbehövligt bad.

 

Han är verkligen en smutsgris och jag kan tycka det är lite tråkigt att just min pålle är den som oftast är smutsigast på hela klubben, suck på den! Jaja, jag badar han så gott jag kan i alla fall  





Tydligen ville han inte vara så nyårsfin heller för såhär såg han ut igår när jag kom till honom...  

 


//Pillan

Av Pernilla - 1 januari 2013 01:25

Boss var då för söt när vi sköt upp alla raketerna förut, han stod som klistrad i fönstret och tittade lycklig ut över fyrverkerierna  Ingen skrämd hund här inte - skönt det!


Hoppas ni alla haft/har en kul kväll!


 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards