pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 26 januari 2013 13:10

Ja, vem gillar inte Rea!?  Jag och Maria åkte iväg en sväng idag för lite shopping. Jag fick handlat både ett nytt skitsnyggt schabrak och en ny pikétröja.


 

Dressyr schabrak Kingsland och en Kingsland piké för sammanlagt 420:-. Det tycker jag är bra rea. Jag som dessutom letat efter ett vitt snyggt schabrak att träna/tävla med blev ju jättenöjd! Kommer bli skitsnyggt på Calle  

På vägen hem stanna vi till på Hööks så fick jag köpt en cardigan för 62:- också, toppen!



Nu ska jag strax upp i skogen till Björn och co och grilla korv och efter det blir det raka vägen till stallet & Calle för och möta Ann-Sofie!


//Pillan

Av Pernilla - 25 januari 2013 20:24

Kul att man får statistikrekord (nästan dubbelt upp) just idag, kan det vara att förra inlägget hade rubriken "Utför" och att det publicerades på FB !?  




Red lektion idag och vi tränade på hörnpasseringar och därefter halva framdelsvändningar i varje hörna och det gick inte så bra, fast en del utav vändningarna gick riktigt bra så det är jag nöjd över. Behöver träna mycket mer på att flytta honom sidvärtes! I övrigt var han väldigt tjafsig/dum i munnen idag så det var inte alls kul, lite knepigt också med tanke på att jag ändå hade bettet han trivs bäst med. Jag hade väldigt svårt att få en fin kontakt  Men ska prova att varva lite mer, både till annat bett men också annat träns.






När jag kom hem tog jag ut Boss med en gång och lekte i snön, han njuter verkligen av vintern. Det bästa han vet  

  & Boss är det bästa jag vet  




Har i övrigt haft en slapp fredag, så slapp att jag nästan skäms lite... Men antar att man får ha det med.


//Pillan

Av Pernilla - 25 januari 2013 08:39

Dricker kaffe och ska om en stund bege mej till stallet och Calle. Så jäkla kallt så får klä på mej ordentligt, brr, tänkte ju både rida och gå där och få pysslat/grejat en massa. Får nog ta termobyxorna på mej också, och på ett sätt är det nästan bra om det är så kallt framöver att jag kan använda termobyxorna för nu börjar det gå utför. Mina vanliga ridbyxor är såpass tighta att knäppa så nu får jag låta knappen vara oknäppt  Klart jag visste att denna dagen skulle komma när magen stretar mot ridbyxorna, och nu är jag är jag ju ändå i v.21 Däremot är termobyxorna ganska förstora så dom kan jag ha, men inte kan jag springa runt med dom sen i värmen  Jag får hitta något alternativ.. Känns mysigt att få bebismage men onödigt att växa ur mina ridkläder & säkerhetsvästen m.m


  Börjar känna mej tjock  & man ser ju bra tjock ut framifrån, haha...



//Pillan

Av Pernilla - 24 januari 2013 20:10

Ikväll kommer "Last resort" som jag och Björn följer så jag var iväg till affären förut och köpte lite Pringles så ikväll blir det mys framför tv;n!  Bör ju egentligen tänka mej noga för nu så jag inte går upp för mycket i vikt, tycker allt att dom där nödvändigaste gravidkilona får räcka  Men så har man vart duktig (tvungen) och slutat röka, så istället vill man ju leva lite gott och synda.. Men det får vara med måtta givetvis! Jag har dock vart lite lat med promenaderna nu det sista när det vart så jäkla kallt. Hoppas det blir något mildare framöver så det blir lite roligare/lättare att hålla igång med de mesta. Riktigt trött på kylan nu känner jag!


 

//Pillan

Av Pernilla - 24 januari 2013 13:20

"Tack för din beställning!
En bekräftelse kommer att skickas till er via e-post inom kort och vi kommer att behandla er order så fort vi kan.
Med vänliga hälsningar
Tophorse"



Åh jag kunde inte låta bli, nu var det ju dessutom länge sen jag beställde eller köpte något till Calle, eller?! Det känns så i alla fall, haha  

För ett tag sen fick jag syn på ett nytt favvoschabrak hos Tophorse vars färg jag bara älskade. Tror också den kommer bli jättefin på Calle. Jag trånade länge men beställde det aldrig då och sen tog dom slut. Men så idag fick jag se att dom hade det igen, och klart jag inte kunde låta bli utan jag beställde det denna gång. Hoppas det är lika läckert när det kommer  

Jag vill ju ha nya/fler dressyrschabrak vilket jag nämnt tidigare, har ju tröttnat totalt på dom jag har. Blir dessutom kul med lite färg. Köpte matchande benlindor till, Calle kommer bli awesome  


Ska lägga ut fler bloppis saker, då kan man ju faktiskt få handla nytt för det gamla man sålt!


  Jag menar, lite färg ska det ju va  


//Pillan

Av Pernilla - 23 januari 2013 11:30

Dricker kaffe och piggnar till lite, har sovit förmiddag bara (efter en ganska jobbig natt på jobbet.) så lägger mej en stund och vilar efter middagen senare också.

Maria har hand om Calle idag så en stallfri dag för mej. Under mina vakna timmar kan jag istället passa på att få grejat här hemma och tänka på mej själv bara  Lite skönt det med, som jag nämnt tidigare. Mitt emellan två jobbnätter är det gott att inget ha planerat för dagen.


  

Jag längtar efter våren nu! Börjar tröttna på kylan och tycker att det räcker nu.. Imorse när jag åkte hem var det -16gr, brr.. Men har vi tur så stämmer detta & att +gr håller i sej!


Torsdag24. januarFredag25. januarLørdag26. januarSøndag27. januarMandag28. januarTirsdag29. januarOnsdag30. januarTorsdag31. januarFredag1. februar
KlarværDelvis skyetSkyetSkyetSnøRegnRegnSkyetSkyet
-7°-5°-4°-6°-1°
0 mm nedbør i døgnet0,3 mm nedbør i døgnet0,2 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet2,9 mm nedbør i døgnet2,8 mm nedbør i døgnet10 mm nedbør i døgnet2,0 mm nedbør i døgnet0,6 mm nedbør i døgnet
Svak vind, 3 m/s fra øst-nordøstLett bris, 4 m/s fra sørLett bris, 5 m/s fra sør-sørvestLett bris, 5 m/s fra sør-sørøstLett bris, 5 m/s fra øst-sørøstLaber bris, 6 m/s fra sør-sørvestLaber bris, 7 m/s fra sør-sørvestLaber bris, 6 m/s fra nordøstLett bris, 4 m/s fra vest-sørvest


//Pillan

Av Pernilla - 22 januari 2013 13:30

Ok dagens lektion gick väl inte superbra, galoppen som kändes så himla bra igår var sämre idag. Men det får gå lite upp & ner, så är det ju. På slutet gick det ändå jättebra så då avslutade vi passet bra   Idag fick jag dessutom göra något som jag inte gjort på typ 15 år. Rida utan säkerhetsvästen, vilket är otroligt ovant för mej eftersom jag är så himla van/bekväm att rida med västen. Men det gick bra, efter 10 min glömde jag av att jag ingen hade och det kändes behagligt ändå, vilket jag inte riktigt trodde det skulle göra. Anledning till att jag får sluta med västen är att bebismagen börjar vara i vägen, igår såg det inte klokt ut när jag spände västen och det var heller inte så jättebekvämt att rida med den. + att sitter inte västen bra, så hjälper den nog inte 100 heller. Så nu får jag vänja mej att vara utan ett tag  Men jag bjöd i alla fall på några goa skratt igår när jag spände västen för sista gången på ett tag....


 

Denna vecka blir ingen vilodag för Calle utan veckan ser ut ungefär såhär.


Mån) Dressyr - galoppträning/joggas igenom ordentligt

Tis) Dressyrlektion - träna serpentinbågar/volter

Ons) Maria har Calle

Tors) Cavaletti om det går / galoppträning

Fre) Dressyr

Lör) Dressyr - övergångar

Sön) Maria hopptränar för Ika Snis


Vill dock ha fint väder/underlag ute så det kan skrivas in paddock & uteritt i veckoplaneringen också!


//Pillan


Av Pernilla - 22 januari 2013 09:00

  Drar till stallet nu!! Ordentligt klädd, kallt idag!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards