pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 13 januari 2013 08:35

Idag står det löshoppning på schemat vilket nog blir till Calles stora lycka  Ska bara dricka kaffe först så ska jag åka ner till stallet så jag kan mocka och fixa innan jag tar in honom. Calle ska vara med i första gruppen kl 10 så får in med han i tid och hinna skritta fram honom lite.

Sen är det ju så kul att titta på alla andra hästarna som är med också..

Jag har insläppet på klubben idag också, så det blir lagom att plocka in alla hästarna när löshoppningen är klar, perfa!


 

Hoppas att man får nya bra kort idag....



Igår kom Ann-Sofie till stallet & hälsade på, så himla mysigt. Hon fick prova på Calle och red honom i manegen en timme och hon gillade prinsen  Men hur kan man inte det!? Hehe.....



Nu springer kl iväg, så får nog gjort mej klar så jag kan åka...


//Pillan


Av Pernilla - 12 januari 2013 10:13

& en ledig sådan. Ska inte göra mycket alls idag och borde väl inte heller med tanke på ryggen. Ska ta det lugnt och till e.m åker jag till Calle. Ann-Sofie kommer och hälsar på idag och det ska bli supermysigt! Calle hopptränades igår och ska löshoppa imorgon så idag ska han bara joggas igenom ordentligt.




 


Det närmar sej Sälen resa igen för våran del, v.8 bär det av och det ska bli så jättekul & supermysigt så jag längtar en hel del   Det blir andra gången i mitt liv som jag ställer mej på skidor och det var ett år sen sist så det lär ju bli spännande igen, gröna barnbackar here we go 



//Pillan 

Av Pernilla - 11 januari 2013 22:42

Snabb update om min braiga dag!


Först åkte jag till ridskolan med Maria och tittade på när hon hopptränade Calle, jätteduktiga var dom och det är himla kul att få se sin häst "från backen" också  


Sen kom Ida med familj på besök och fika, hur trevligt som helst, fick äntligen bytt julklappar också. Bättre sent än aldrig!?  



Sen avslutade jag dagen med pizza & filmkväll hos Maria, supermysigt!!

Nu ska jag strax bege mej mot Göteborg och hämta Björn som vart på after work med jobbet. Ska bara ladda mobilen lite först, sjaskigt och vara utan. Måste ta och införskaffa mej en billaddare för hur käckt är inte det?!!

Har förresten sablans jävla ont i ryggen, så får köra försiktigt. Bläää för denna smärta!


Nä får dra mej nu...

 

Ciaoo!!


//Pillan

=(

Av Pernilla - 11 januari 2013 09:01

Nu tycker jag synd om mej själv, tårarna är ett faktum och det gör så satans ont   Har inte sovit gott inatt, kan inte röra mej i sängen. Ska prova och ta Alvedon och se om det hjälper.. Hoppas det avtar snart, annars vet jag inte hur jag ska klara mej tills på onsdag. Känner mej mesig, men jag vet att jag har hyffsat hög smärtgräns så ont gör det ju...




Tur är att Maria rider idag, det hade jag aldrig fixat kan jag tala om, hon ska hoppa privatlektion idag  

 

//Pillan

Av Pernilla - 10 januari 2013 22:04

.. för smärta och dåliga ridpass.

Red Calle på uppehållet ikväll och det gick verkligen sämre än sämst! Men visst, dessa ridpass får väl existera för att man verkligen ska uppskatta dom bra passen!?

Jag red uruselt + att jag har så ont i ryggen så det gjorde väl inte saken bättre, sen kändes Calle inte alls på topp. Det kändes bara tjafsigt mellan oss ikväll


Efter ridpasset fick jag dessutom mer ont och nu ska jag gå och lägga mej, kan varken sitta eller gå. Nästintill så ont att jag tycker lite synd om mej själv  Tårarna är inte långt bort.......


  

 

//Pillan

Av Pernilla - 10 januari 2013 12:13

Yes, idag har det börjat snöa lite, härligt!



Kom nyss hem, vart iväg med Maria till göken en sväng. Alltid lika kul med shopping  Ska ta och ta tag i städningen här hemma nu & även plocka bort tomtarna & julen.

Åker till Calle ikväll och rider på uppehållstiden så får jag gjort lite nytta här hemma under dagen. Ska träna lite tempoväxlingar samt övergångar ikväll, tänkte jag.

Förresten så fick jag tid till sjukgymnast nästa vecka. Nu härdar vi ut tills dess och hoppas på något bra som hjälper. Det blir alla fall TNS, vilket är något jag använt på mina vårdtagare i jobbet men aldrig behövt & prova själv. Kul och se hur det funkar... För er som inte vet är TNS (eller TENS som det också kallas för) = Transkutan Elektrisk NervStimulering. Det används ofta då smärtan kommer från nervsystemet  


     

   

Sommarbild på finingarna.


//Pillan


Av Pernilla - 9 januari 2013 14:20

Det gick bra att jobba inatt, dock har min smärta blivit olidligt jobbig emellanåt, jag har ju sen ca 3-4 veckor tillbaka haft ont i ryggslutet/rumpan på ena sidan vilket nu bara blir värre & värre.

Försöker få tag på sjukgymnasten och se om jag kan få lite hjälp, dom kan ordna det mesta  



Ganska skönt att Maria tog hand om/red Calle idag. Det hade gått jättebra, dock var han något loj, lite konstigt eftersom han vilade igår. Men det kan vara lite träningsvärk efter alla bomövningar i helgen 

Jag har efter jag vaknade i förmiddags fått hållt mej hemma för vi fick Electrolux på besök som skulle kolla på frysen då den så dumt gått sönder. Så jag hade aldrig hunnit rida innan lektionerna börja idag, utan jag hade fått rida efter dom ikväll vid 21,30. Lite skönt att slippa det känner jag, + att jag ska vara i Ödsmål vid halv 7 ikväll också. Fullt upp!


Förresten så ska jag nog strunta i middag idag och försöka få med mej Björn till stenungsund och kanske att vi kan äta ute. Hade vart mysigt! Tänk att jag och Björn firar 3 år tillsammans denna månaden  Underbart!


  Otroligt hur man kan, inte bara hitta kärlek utan också en bästa vän & själsfrände.

Ingen är lyckligare än mej !


//Pillan



Av Pernilla - 8 januari 2013 14:50

Särskilt god är den inte för mej, vaknade med huvudvärk, och särskilt mycket morgon är det ju egentligen inte heller  Men har sovit gott några timmar i alla fall!




Ska strax åka till stallet nu, Maria hann inte Calle idag i alla fall så jag får åka ner. Men han får vilodag idag så jag ska bara mocka och pyssla med honom   


Resten av Calle vecka ser ut ungefär såhär.

Ons) Galopparbete

Tors) Dressyr

Fre) Hopplektion

Lör) Joggas igenom

Sön) fm-löshoppning  em-skrittas en sväng.


  Januari för 3 år sen. Då var det mycket snö och vääldigt kallt


//Pillan 

Ovido - Quiz & Flashcards