pillllans

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

God "morgon"

Av Pernilla - 20 januari 2013 11:45

Sitter med kaffe nu och försöker piggna till. Hade en ganska tuff natt på jobbet inatt, det var länge sen jag var så trött  men nu har jag fått sova gott några timmar i alla fall.


Ska få grejat här hemma under dagen tänkte jag, så åker jag till Calle lite senare och rider. Nu går det ju också bra att rida igen. Det har vart lite svårare/jobbigare till & från pga graviditeten. Den första tiden som också höll i sej ganska länge, mådde jag så otroligt illa vilket gick utöver min vardag totalt & jag blev sjukskriven 1 månad.

Att först behöva sadla Calle sen springa & kräkas, tränsa Calle och rida en halvtimme och sen kräkas, sitta upp igen och fortsätta rida klart och efteråt kräkas.. Nä då är det segt!! Som tur var så gav illamåendet med sej tillslut och jag mådde bra igen, tills foglossningarna kom  Det var också den värken jag klagade på här i bloggen. Jag hade svårt & gå och kunde varken sätta/resa mej eller ligga bekvämt. Det gick då heller förstås inte att rida när det gjorde som mest ont, men man får ju härda ut & kämpa på också, så inte nog med att jag lyckats skumpa runt på Calle med ett sjutusans illamående, jag har ridit på så gott jag kunnat med foglossning också, haha. Men nu verkar även den gett med sej och jag hoppas det förblir så!!


 

Som tur är har jag ju Maria som ställer upp och tar hand om/rider Calle lite i veckan vilket passar jättebra för oss båda. Jag behöver lite hjälp & avlastning nu och hon vill komma igång med ridningen igen! Så det är super! Min plan är dock att kunna rida ett tag till, så länge det känns bra har jag sagt till mej själv. Men jag kommer heller inte våga riskera något eftersom Calle dels är en busig häst (jag litar på honom och känner mej trygg på han, men man kan ju aldrig veta med och ramla av..) och sen tycker jag man äventyrar lite väl mycket med ett liv i magen. Så det kommer komma en ridpaus för min del, noga poängtera RIDpaus & inte hästpaus  Kommer vara i stallet & med Calle så mycket jag bara kan, "bara" ridningen som får ligga på hyllan lite. Vilket jag inte alls är sugen på.. MEN, det är ju för en sån underbar sak så det är det ju helt klart värt  

Sen är tanken att Ann-Sofie ska ha Calle 1 dag i veckan också, lite därför hon vart hos mej och "provat" Calle. Så det var ju kul och extra bra att hon fastnade för min prins. Jag kommer ju också kunna longera/promenera och göra annat när jag har ridpausen så det ska nog gå ihop detta  




Förresten så hade jag, inte bara ett hemskt förkylningsvirus & feber när jag startade Nico i KM dressyr förra året, jag hade också mitt ushliga illamående. KANSKE kan förklara våra låga % som några undrat över. Jag var inte ett dugg nervös, inte för tävlingen i alla fall. Jag var mest orolig/nervös för att spy inne på banan. Hade vart taskigt och gjort det istället för en halt/hälsning te.x  Men trots att jag mådde som jag gjorde så var jag med i alla fall & kom dessutom runt banan, så jag är nöjd!  


//Pillan 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards