pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 8 januari 2013 07:15

Ja det är ju roligt att statistiken typ dubblat sej sen flera dagar tillbaka, jag undrar mest varför!?  Vilka läser här & varför? Hade ju vart lite kul och veta...



Natten har gått bra på jobbet i alla fall, är dock riktigt trött så ska bli superskönt att åka hem och bädda ner mej nu. Jag tror att Maria tar hand om/rider Calle idag, så för min del blir det lugnt på hästfronten idag, lugnt överhuvudtaget. Jag ska sova  



 

Sova ja... Något som Calle såg ut att göra innan jag tog in han i manegen i söndags för ett bom pass. Kan ju tycka att det är lite tur att han piggnar till vid ridning, haha...


//Pillan

REA

Av Pernilla - 7 januari 2013 20:45

Alla gillar vi väl det ordet och dess mening!?


Jag hittade Kingsland mössor på rea, riktigt snygga + att jag behöver en mössa till så jag beställde en vit KL mössa. Så snart får jag paket, alltid lika kul!


   250:- hos Skara hästsport.



//Pillan

Av Pernilla - 7 januari 2013 15:31

ny vecka.


Jag kom precis hem nu, har vart i stallet och mockat/fixat för Calle och efter det vart ute hos Patricia på kaffe och hälsat på - lika trevligt som vanligt  

Ska strax åka tillbaka till stallet och motionera lilla Calle också, var bara tvungen och åka hem en snabbis nu och rasta Boss. Härligt att man håller sej sysselsatt  


Åh vad jag älskar min lilla skäck    




Nä får snabba på med resten av dagen så jag hinner vila en stund innan jobbet ikväll också...  


//Pillan

Av Pernilla - 6 januari 2013 21:28

Har verkligen haft en toppenhelg!! Igår var vi ju på torp och shoppade, fick köpt 2 tröjor och ett jättefint pannband till Calle på hööks, allt på rea  



Sen igår kväll åkte jag och Maria till Calle och hade bomövning. Maria red och jag la ut två cavaletti serier, en med bommarna på backen och en serie med upphöjda bommar på sockerbit. Vi behöver träna på att Calle ska bli kvickare i sina ben och lyfta upp bättre så därför kommer vi köra lite extra fokus på bra cavalettiövningar. Passet gick jättebra, till en början slog han i lite men sen lyfte han jättefint. Tyvärr är det skitsvårt och ta bilder i manegen  Filmade lite men har inte laddat över det än...


***


Idag har vart en lika lyckad dag, fått gjort massa nytta här hemma & även tagit en härlig skogspromenad på 1½ timme med Björn, D & Boss.


Kom nyss hem från stallet nu, Maria åkte med mej idag och ikväll red jag och Maria la ut bommar eftersom vi hade bomövningar idag med. Det blev en cavaletti serie och två små hinder på sockerbit. Tränade lite svängar, fatta galopp efter hindret och bibehålla galoppen och ja, bara träna runt lite. Hur kul som helst i alla fall. Calle skötte sej bättre än mej  Kul var att vänstergaloppen var jättefin vid ett par tillfällen! Även höger var rund och han behöll galoppen bra, det tar sej  


     


//Pillan

Av Pernilla - 5 januari 2013 10:02

Idag ska jag åka in till Torp med mamma & två systrar. Ska få kollat Hööks rean också, hoppas att jag hittar lite nytt fint  



Till e.m ska Calle få hoppa lite är tanken, både jag & Maria ska till stallet så ska verkligen försöka få några bilder.


 

//Pillan

Av Pernilla - 4 januari 2013 20:06

Ja då var Calle nyskodd & fin om tassarna igen  

Har nästan alltid skott om Calle var 8;e vecka (med undantag från när jag köpte honom som 5åring, då skoddes han om var 6;e vecka.) Men i vintras fick Calle för sej att växa så mycket (konstigt nog) så nu skor vi om honom var 7;e vecka. Känns lagom!    Hur ofta skor ni?


 

När Calle var färdigskodd red jag ett pass, det blev dock ett lättare pass utan bommar eftersom jag lyckades dra på mej en hemsk huvudvärk under tiden jag var i stallet. Så jag var glad att jag klarade rida överhuvudtaget.

I början var Calle mest jättepigg och trotsa en del, så fort jag skulle ta en förhållning började Calle studsa i galopp på stället. Men när jag tillslut fick fram han okey i traven så fattade jag galopp och lät han rulla på några varv i galopp och efter det så blev han mjuk och avslappnad i traven. På slutet jobbade han på himla fint  



Men nu ska jag bädda ner mej i soffan framför tvn & ha lite fredagsmys!


//Pillan

Av Pernilla - 4 januari 2013 10:39

Fredag idag och ledig helg, känns riktigt bra!

Ska åka till stallet om en stund, idag kommer hovslagaren så under tiden hon skor Calle fixar jag boxen m.m så rider jag efteråt. Ska se om det finns chans att lägga fram lite bommar idag, beroende på om jag är ensam eller inte.


   


//Pillan


Av Pernilla - 3 januari 2013 21:15

Kom nyss hem från stallet & Calle. Red som sagt på uppehållet idag 50min och till en början kändes inte Calle alls så rolig men redan efter 10min så började han slappna av och trampa på. Fick ett riktigt trevligt pass där han var fin i traven & trevlig i galoppen där han rullade på bra. Så jag är jättenöjd!  


 

Nu står Calle hyffsat stilla på gången, han har lärt sej att granen bakom honom inte anfaller  



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards