pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 17 januari 2013 07:44

Tittade på Mia på Grötö igår, som så många andra. Fy bubblan vilken skön brud, alltid diggat henne och älskar nu hennes program så det blev nya favvo programmet!  



Idag kommer det bli en toppen torsdag, helt övertygad om det! Ska börja med att åka ner till klubben om en stund och träffa Maria. Det är hon som ska rida idag, och det står galoppbommar på dagens schema. Ska ta med kameran så kan jag filma en snutt också.

När hon har ridit och allt är klart så åker jag till Varekil och möter upp Ann-Sofie, vi ska ta en tripp ner till 3 hästar idag  Har inte vart där på jättelänge känns det som, har ju inte blivit över jul & nyår direkt. Så ska bli kul och se vad som finns, kanske att man hittar något!? Vilket risken är stor för  


//Pillan  

Av Pernilla - 16 januari 2013 20:05

  

Calle fick nytt träns & nytt bett på sej idag, finingen. Dock är han väldigt pigg & stark förtillfället. Men hellre det än lat & loj  Släppte han även lös några varv i manegen idag så han fick bralla fritt, och bralla gjorde han verkligen. Det var inga nådiga bockserier han körde utmed långsidan, herre jösses. Skönt att han fick busat av sej lite.. Just nu rör dom sej ju inte så mycket i hagarna när underlaget är som det är heller.



Nu ska jag bädda ner mej till mästerkockarna!


//Pillan

Av Pernilla - 16 januari 2013 13:33

Ska strax byta om och åka till Calle. Har inte riktigt bestämt mej för vad vi ska hitta på idag men det visar sej, kanske ska fortsätta med övningarna sen lektionen igår!? Funderar på att prova nytt träns & bett idag också men med tanke på att han var så stark igår så kanske det är dumt?! Ja jag får se hur det blir!


Här kommer en snutt från i söndags. Dock lite suddig...



 

//Pillan

Av Pernilla - 16 januari 2013 08:14

Onsdagens lilla to do lista;

Sjukgymnastbesök. Motionera Calle. Promenad med Boss.

Handla. Städa.

   


//Pillan

Av Pernilla - 15 januari 2013 19:14

Idag har här snöat hela dagen, kommit en hel del. Så länge det håller sej kallt ute så är det väldigt ljust & mysigt med snö, tycker jag! Hoppas nästan det kommer mer snö så jag kan få min snögalopp ute i paddocken. För det är verkligen något jag vill nu!!



Åkte till stallet i förmiddags, dressyrlektion stod på dagens schema - äntligen efter jul & nyårs uppehåll. Jag var taggad till lektion men hade inga större förväntningar på den med tanke på att Calle inte direkt gått bra för mej det sista.
Till en början gick det heller inte bra, Calle var väldigt stark idag och kändes mest lite tjafsig. Men efter vi värmt upp ordentligt började jag hitta Calle ganska trevligt så det gick helt okey en stund, men sen mitt i lektionen börja Calle strejka lite och ville mest studsa i galopp och blev väldigt stark istället för att jobba på, men jag fick ridit igenom hans lilla trots stund och efter den släppte det verkligen. Calle gick wow i traven och känslan låg på topp igen. Älskar´t när man travar runt och bara njuter varje steg & att man nått dit man helst av allt ville.


 

Idag kom jag också på mej själv flera gånger med att le under passet trots då det inte gick så bra, men ibland kan jag inte annat. Calle är verkligen rolig att rida och jag älskar min häst så otroligt  




Efter stallet åkte jag & köpte semlor och for ut till Ellös och tog en fika med Linda & Nicklas. Jättetrevligt! & resterande dagen/kvällen har vart lugn. Ska nog mysa ner mej lite i soffan och titta tv nu, bara slappa....


//Pillan

Av Pernilla - 14 januari 2013 21:49

Sov förbaskat gott imorse, helt underbart att vakna vid halv 12 & känna sej pigg & utsövd! Drack kaffe och sen åkte jag till min prins för pyssel & ridning.

Skrittade ut en liten sväng innan jag gick in i manegen. Idag skulle jag bara jogga igenom honom och visst har han nog lite träningsvärk, för han var allmänt pigg & stark. När Calle inte orkar (eller inte vill) så försöker han antingen bli stark och dra iväg eller stanna till på stället och studsa några steg i galopp som "strejk". Han gjorde både och idag! Men efter många varv i lite spänd trav och några varv i galopp där han fick rulla på lite så blev traven ganska fin. Lång & låg i formen och han slappnade av.. Travade igenom honom ganska ordentligt innan jag skrittade av honom en kvart.


  Blir inte mycket till ridbilder när man är ensam men här är prinsen idag  



Efter stallet har jag inte hunnit göra så mycket mer, vart ut till Ellös på tw party ikväll & fick handlat lite käcka grejer & det är ju aldrig fel...


Nu blir det snart sängen, har en del på schemat imorgon!


//Pillan



Av Pernilla - 14 januari 2013 08:00

Jobbat min enkelnatt och nu har jag kommit mej hem, ska bädda ner mej riktigt gott nu några timmar och sen när jag vaknar så blir det kaffe och direkt till stallet!

Ska bara jogga igenom calle idag, lång & låg i formen. Han har ju som sagt, säkert lite träningsvärk efter helgen. Så idag blir det lite lugnt och imorgon är det dressyrlektion igen - wopa wopa  


  

//Pillan


Av Pernilla - 13 januari 2013 14:10

Så roligt med löshoppning, idag var det dessutom några nya med och flera unghästar vilket är riktigt kul att titta på. Hur dom gör/reagerar för första gången  Kul när det dessutom bara blir fler & fler som är med!

Calle skötte sej bra idag, till en början hoppade han jättefint men sen tror jag tröttheten blev ett faktum. & jag är helt övertygad om att han känner av träningsvärk sen hoppträningen i fredags så när han inte hoppade på samma fart & det dessutom blev lite högre så stannade han, en gång rätt in i hindret. Summan = sår ena bak och nästa gång sätter jag boots även bak på honom. Ena bakskyddet blev ordentligt repigt så tur man kör med skydd   Men efter att han stannat ett par ggr så fick han flyt igen och hoppade/avslutade det bra, han tycker det är väldigt roligt i alla fall!

Det kommer film så fort jag fått dom ifrån mamma! Synd att det är så svårt & fota.

   

När allt var klart plockade vi in alla hästarna & nu kom jag hem för en stund sen. Ska hinna städa/tvätta en del innan jag äter middag och går och lägger mej. Jag ska ju jobba inatt, men bara enkel natt så sen är jag ledig till helgen. Gott schema  


Trevlig söndag på er !


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards