pillllans

Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 17 maj 2012 20:38

Red ut en tur med Lena ikväll, vi var ute ca 35min och vi hade uppehållsväder och till & med lite blå himmel men attans vad det blåste. Brrr!

Calle var väldigt pigg men också trevlig. Det var egentligen bara på en raksträcka på grusvägen som han blev svårriden och lite jobbig. Han blir ordentligt på tårna och då blir det också studs & lite galoppsteg på stället i sidled. Just såna tillfällen när han är i sitt esse så får jag verkligen tänka på mej själv extra mycket. Men jag lyckades väldigt bra idag tycker jag, med och bara tänka luuuugnt, sitta djupt & avslappnat i sadeln och bara göra så lite som möjligt & så mjukt som möjligt. Efter en kort stund så blev han mycket bättre/lättare igen!


Ett par bilder från ikväll.

 


 




Sen när vi kom in i sadelkammaren fick vi oss ett gott skratt åt mitt ben...

 

Blev liksom - pälschaps  



Nu ska jag njuta utav vin & en lugn kväll!


//Pillan

Av Pernilla - 17 maj 2012 15:19

I dag, torsdag 17.05.2012
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 16–18Klarvær.  Gjelder for: kl 16–1811°0 mmLaber bris, 6 m/s fra vest-sørvestLaber bris, 6 m/s fra vest-sørvest
kl 18–24Klarvær.  Gjelder for: kl 18–2410°0 mmLaber bris, 6 m/s fra vest-sørvestLaber bris, 6 m/s fra vest-sørvest

   Öhhhhh ?


Här är mulet, grått, regn & inte en skymt av någon sol. Skojar dom på vädret nuförtiden eller? Om dom inte kan förutspå så kan dom väl lika gärna skriva pass i rutan ??



//Pillan

Av Pernilla - 17 maj 2012 10:01

Släppte ut hästarna imorse och tog även emot hovis som kom för och slå på v.f Vi prata lite och hon förstår min frustration över tappskor.

Nu har vi gått ner i storlek på skorna fram och ska testa om det hjälper, inte det mest optimala på Calle egentligen men det är det ju inte att han tappar dom så ofta heller så. Nu får vi helt enkelt hoppas på det bästa!!


   Imorse ! Calle står och njuter av besöket med hovis, som vanligt !  



Nu ska jag gå hemma och få städat och pysslat. Ska borsta igenom Boss och gå promenad och ikväll ska jag rida ut med Lena. Blir jättekul eftersom jag känt mej lite låg ett tag i stallet utan sällskap.


//Pillan

Av Pernilla - 16 maj 2012 20:59

 

Fick mail idag om att stövlarna är skickade och på väg till mej. Ska bli nice med ett par ridstövlar också... 


//Pillan 


Av Pernilla - 15 maj 2012 20:30

Tror min pålle har skämts bort med sällskap lite för mycket det sista för han är inte helt tillfreds när han får vara ensam i stallet...



 

Trist & onödigt nog så har jag hamnat i en svacka med hästeriet, det känns bara sådär, och eh - ish.  Men allt kan ju inte vara & kännas asbra jämt heller?! Jag tror det är en dålig kombination av flera grejer som tex, dåligt med sällskap i stallet, Calle tappar skorna varje vecka och nu får det vara nog, vädret är fan inget MAJ väder och jag vill ha lite sol & värme innan jag får krupp.

+ att ridningen går sådär, men nu ska väl ändå Calle låta bli och skada sej igen så jag kan få kommit mej iväg på träning! Neggo Pillan  


Jaja, fick tagit träckprov i alla fall och stoppat bajset på lådan så nu är det klart! Får se vad beskedet säger om mask...


Bjuder på ett litet klipp till! Studspelle  


 


//Pillan - drar till jobbet!

Av Pernilla - 15 maj 2012 08:58

Bör mina vara med tanke på att jag unnat dom en del nya pjux det sista  



  

 


La en beställning igår också på dessa, hoppas att det inte tagit slut utan att dom snart kommer på posten...

 


Vet att jag hade "köpstopp" men la snabbt ner de, shopoholic som jag är  




Annars blir det väl en bra tisdag! Jag gick upp med Björn kl 5 imorse, har vart hos mamma och druckit morgonkaffe och pratat, sen blev det stallet för att släppa ut hästarna och mysa med Calle - som förövrigt har tappat en sko IGEN och nu vet jag snart inte vad jag gör. Får hålla mej i paddocken tills skon är på igen i alla fall. Grejade lite i stallet och fick med mej täcke hem som ska tvättas, så fick jag städat/sopat på logen m.m Men nu blir det frukost, städa här hemma, promenad med Boss m.m Sen efter middagen går jag och lägger mej och laddar för en kommande natt på jobbet   


//Pillan

Av Pernilla - 14 maj 2012 21:04

Calle fick på sej sitt nya träns idag, det passade bra och det är både snyggt och supermjukt! Ett av alla mina braiga fynd det senaste


Visst blev han fin i det !

     



//Pillan

Av Pernilla - 14 maj 2012 09:54

Fy vilket päckelväder det är ute. Blåser som tusan och regnar på tvären, bläää  Känns som november & inte maj.

Dricker i alla fall kaffe och grejar här hemma, måste få städat undan och framförallt ta hand om tvätten. Har fullt upp hela dagen idag! Ska till stallet och rida och i eftermiddag så är det APT möte på jobbet mm. Ska ut på promenad med Boss också.


 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards