pillllans

Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 4 maj 2012 09:41

Igår morse var jag ju över till Maria för och ta hand om shettisarna medan hovis var där och verkade dom. Jag passade på att borsta igenom alla, kamma manar och spraya pälsglans. Dom blev så fina så...


Tog ett par bilder på gullpluttarna igår också ...  


        

Bilden ovan är på min favorit i stallet  


   



//Pillan

Av Pernilla - 3 maj 2012 21:57

Jag har haft en superbra dag, fått uträttat massa saker och det känns alltid lika gott!


***

Jag och Ann-Sofie gick över sommarhagarna ikväll och fixade med tråd, flytt av vatten m.m så nu är allt klart! Imorgon får dom komma ut i nya hagar med massa gräs  Åh vad lyckliga våra pållar kommer bli! Men jag hann inte riktigt med ridningen idag, eftersom vi gick och stängsla/dona och fixa stall & insläpp så blev kl lite för mycket för att jag skulle orka & hinna. Men prio 1 idag var ju trots allt hagarna och det känns superskönt att det är klart!

Lyckan blev total idag också när jag klämde och kände igenom Calles ben och han kändes helt bra. Ingen skillnad!! Hans lilla bula/knuta på utsidan benet är kvar men ingen svullnad & ingen skillnad på insidan benet (där han tidigare vart det) Så det var verkligen KUL!

 



Nu förhoppningsvis är vi på G igen  

             

//Pillan

Av Pernilla - 3 maj 2012 07:13

Blir fint väder idag med, solen börjar lysa fram här  Helt underbart skönt!! I löve it !

 


Det gick bra hos tandläkaren igår, inga tårar och inga ångestattacker. Men det kanske kommer något nästa gång då jag ska tillbaka om ett par veckor, ska laga 2 hål då. Blääää !! Då lär nervositeten vara lite större än den var igår.




Igår kväll var det supermysigt i stallet. Jag hade sällskap av Lena och hon hjälpte mej med pållarna jag skulle fixa för så allt gick så smidigt och fort

När vi var klara med stallet och allt annat, så gjorde vi iordning hästarna och red ut en halvtimme. Calle var jätteglad för och komma ut och han var riktigt pigg. Han var spänd men det blir han lätt när han blir så pigg, men annars så kändes han mjuk och inte alls stel. Vi red en runda både på grusväg och upp i skogen och jag tyckte Calle traskade på jättebra och trevligt. & benet var lika fint innan som efter ridturen. Men guu vad mysigt med en tur i kvällssolen ! 

 

 



 

Lena & Sara

 

 

 

Idag har jag lika mycket och göra som igår typ. Mina dagar bara rusar iväg känns det som. Ska bli skönt nästa vecka, har nog bara jobb inplanerat då och inte massa måsten + möten. Fast jobbar i och för sej extra natt då också.

Om en timme typ så kommer hovis bort till syster och verkar shettisarna där, Maria jobbar så jag åker dit och är med istället. Sen efter det ska jag iväg och få handlat lite, sen måste jag hem och städa + städa ur V70n för Björn ska ha den imorgon och då ska den vara för en gång skull vara städad och fin när han får den   Sen kl 15 ska jag till Henån och till barnmorskan. Sen blir det hem och fortsätta städa och sen ikväll blir det stallet/ridning och insläpp. Calle ska få jogga lite lugnt idag tänkte jag.

Så jag har och sysselsätta mej med


Hoppas ni alla får en fin dag i solen!!


//Pillan 



Av Pernilla - 2 maj 2012 07:00

Precis slutat jobbet, ska hem och sova några timmar nu. Sen till eftermiddagen ska jag till Lysekil och tandläkaren  Hoppas bara det inte stör min sömn innan, jag är ju löjligt rädd för tandläkare. Ischly pischly! Men som tur är ! så har jag världens bästa tandläkare i alla fall så jag vet inte när jag hade en panikångest attack senast eller att jag grät i stolen av förtvivlan. Skönt och slippa det! Pirret i magen kan man leva med liksom  



Sen åker jag nog direkt från Lysekil till stallet & idag har jag även hand om kompisens två hästar så jag ska fixa för 3 pållar + att en av hennes hästar står på boxvila med sår på två ben, så dom ska jag tvätta rent ordentligt och se över.

Sen ska jag och Lena skritta ut en tur & jag hoppas så att Calle känns fräsch!!


 


//Pillan 

Av Pernilla - 1 maj 2012 07:00

Slutat jobbet nu precis, haft en trevlig natt här! Så nu ska jag till stallet och släppa ut hästarna. Helt underbart härligt med fint & soligt väder så kan hästarna få gå utan täcken och njuta också 

Hoppas också att Calles ben är lika fint nu när jag kommer dit, men.. Jag ska sluta tjata om det nu och försöka vara lite roligare än och bara skriva om ett framben hela tiden  



En av mina favvobilder på Calle & Sara. Taget för nästan exakt 1 år sedan då vi släppte ut dom i sommarhagen.


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards