pillllans

Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 22 maj 2012 01:05

... & andra doppet för året är nu avklarat!


Haft en supertrevlig kväll med kollegorna Vi har käkat gott, badat, bastat m.m Sista doppet var för en timme sen och det var ganska kallt. Brrr.... Men guu så skönt! En superhärlig och ljummen kväll!! Tack !!



  

Nu ska jag strax sova och imorgon ska jag tillbringa massa tid i stallet


//Pillan


Av Pernilla - 21 maj 2012 07:15

& fullt upp!

Nu har jag nyss slutat jobbet, är på väg till stallet för att släppa ut hästarna, mysa med Calle och fixa lite. Sen får jag hem och sova läänge och till eftermiddagen har jag lite ärenden och efter det ska jag iväg på nöje med jobbet! Så det blir en fullspäckad men trevlig dag!!

Calle får vilodag, hinner inte riktigt med ridning idag.


 


//Pillan

Av Pernilla - 20 maj 2012 16:01

Startade dagen med en mysig morgon i stallet med sällskap av Ann-Sofie. Vi longerade Calle & Sara en stund i paddocken. Jag lät Calle få jogga av sej i båda varven och han var så trevlig så...

Sen släppte vi ut alla hästarna, mockade & fixade klart i stallet!

 

Calle imorse!!




Så har jag vart iväg resterande av dagen och handlat med mamma, vi åkte till Torp en sväng och fick handlat lite nödvändigt...  


Har haft en toppendag verkligen!! Men nu ska jag lägga mej och försöka få sovit en stund innan jag börjar jobbet ikväll.


//Pillan


Av Pernilla - 19 maj 2012 20:26

Red ut i skogen med Lena på en mysig kvällstur. Calle var så pigg & glad så...  

Tror dock det är dags att klippa manen snart, hehe  



 












   

Tycker det är så mysigt när man går till hagen och möts av detta som jag gjorde ikväll... 



//Pillan

Av Pernilla - 19 maj 2012 12:28

Går hemma och pysslar, tvättar undan massa och städar iordning. Tycker det är något av det mysigaste som finns!



Ikväll ska jag rida ut med Lena! Ska bli jättetrevligt!!

Lägger in ett par bilder till från igår kväll...

 


 


//Pillan

Av Pernilla - 18 maj 2012 21:44

Fick med mej Maria ut på en jättemysig kvällstur i solen. Hon lånade Sara! Något som var himla kul också var att vi båda fick våra nya stövlar idag så dom premiärade vi i ikväll. Supersköna och bra så vi är nöjda!! Hon fick blåa & jag svarta Tretorn. REA gillar vi  


Några bilder från ikväll....

       


Men nu ska jag fortsätta dricka lite vin med Maria & våra respektive.

Trevlig kväll på er !!


//Pillan

Av Pernilla - 18 maj 2012 10:09

Solen lyser för det mesta idag, helt underbart! Vill bara ha massssa sol nu framöver. När jag kollar yr.no så verkar det bli mycket behagligare temperatur från helgen och framöver. Hoppas verkligen det stämmer för nu vill jag ha lite värme!


Lørdag19. maiSøndag20. maiMandag21. maiTirsdag22. maiOnsdag23. maiTorsdag24. maiFredag25. maiLørdag26. mai
Delvis skyetDelvis skyetDelvis skyetRegnKlarværKlarværKlarværKlarvær
17°17°18°19°18°18°19°18°
0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0,7 mm nedbør i døgnet3,4 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet
Lett bris, 4 m/s fra sørFlau vind, 1 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørvestLett bris, 4 m/s fra sør-sørøstLett bris, 5 m/s fra øst-nordøstLett bris, 4 m/s fra nord-nordøstSvak vind, 3 m/s fra vest-nordvestSvak vind, 3 m/s fra nord-nordøst

Gillar vädret onsdag-lördag     kokosolja och solstol - yeah!



Idag ska jag pyssla med lite av varje. + att det blir nog en del stall för min del. Har hand om Sara idag också och väntar svar från Maria ifall hon vill rida med mej ut en sväng, vilket jag verkligen hoppas på. Annars får Calle travjobbas i paddocken och ev. att jag skrittar ut Sara en sväng. Vi får se!

Måste till Ellös och skicka paket m..m. också och Boss vill ut på promenad med. Jag har och sysselsätta mej med   


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards