pillllans

Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 8 maj 2012 08:51

Dricker kaffe och njuter av morgonen.


Ska på några ärenden idag har jag tänkt mej. Först ut till mormor & morfar en sväng och hälsa på och också få låna symaskinen så jag (mamma) kan få lagat Calles Amigo täcke som fått en stor reva. Sen ska jag förbi mamma och lämna symaskin och täcket. Jag hade väl kunnat göra det själv kanske? Men naee, minns nog inte ens hur man trär tråden. Fick visserligen G i syslöjd (inte mer än G tror jag..) sydde bara vojlockar & nosluddar och läraren var sådär glad på min variation

Ska köpa täckestejp också (eller hur det heter?) och klistra över sen så duger nog täcket som ett extra täcke.

Sen blir det nog en sväng till 3 hästar, ska bara ha en säck Hippo. Kanske något litet annat med, men inte mer. Jag har köpstopp nu!! Om ni bara visste hur jag shoppat loss denna månaden. Men jag har också sparat undan flera tusen av lönen så helt galet är det ju inte.. Men ändå !


   


//Pillan

Av Pernilla - 7 maj 2012 20:07

Ute & lekte på tomten förut  

   


//Pillan

Av Pernilla - 7 maj 2012 07:15

... från jobbet nu, ska sova några timmar!


Sen blir det en hästig dag har jag bestämt. Ska greja i stallet, pyssla om Calle i massor och också få joggat av honom en del energi. För hua vad lätt han får överskottsenergi. Ni skulle sett honom igår, vilka rajder han gjorde i hagen. Harrejäklar rent ut sagt. Sprang så fort så det dundra i backen och med såna backut sparkar så det var inte klokt. Haha...

Benet har hållt sej jättefint och bra snart 1 vecka och trots lite ridning men också mycket galopprace/bus i hagen så är han fräsch! Så jag kör på nu... Jag har ju bara känt på honom lite lätt förra veckan när jag inte riktigt vetat men nu behöver jag inte mesa längre  Så himla skönt att det blev bra!

Ska höra med Maria också om hon vill åka med oss in till klubben och träna snart. Måste få hunnit boka lite privatlektioner också. Får ju nästan magsår när jag tänker på att det bara är 1 ½ månad kvar till dressyrlägret. Vore ju lite kul om han är hyffsat i trim då  


 


Hoppas ni får en härlig måndag och bra start på veckan!


//Pillan


Av Pernilla - 6 maj 2012 14:37

Slappar på soffan nästan hela dagen idag, känner mej lite trött och seg... Ska förbi stallet sen och ikväll blir det jobbet kl 21...


 


//Pillan

Av Pernilla - 5 maj 2012 21:22

Först trevligt kalas hos syster för hennes son Pontus och nu blir det fest - barhäng hemma. Nice kväll!!


Var dock först hos en annan syster och gjorde oss iordning lite, tog 4hjulingen hem till mej och då får man vara såhär snygg på väg till festen....

 


Haha....


//Pillan

Av Pernilla - 5 maj 2012 11:19

Jag undrar om Björn hade sagt ja ?



OM jag någon gång gifter mej (vilket jag inte vill nu) så hade detta vart ballt




Eller som denna filmen från samma par...

 


Haha....


//Pillan

Av Pernilla - 4 maj 2012 21:54

Gillat denna dagen - stort!

Fått gjort en massa bra & jag har vart iväg och handlat en del också - igen.

Men jag har städat, dammsugit & tvättat golven på övervåningen, lagt den nyinköpta mattan vid soffbordet, tvättat fönstrena och gjort allt klart på övervåningen. Fick också köpt mer blommor idag så jag har planterat på utsidan och gjort allt iordning fint med massa blommor. Ser så himla somrigt och mysigt ut! Nedervåningen har jag också fått gjort mycket med, nästan bara golvena kvar men det tar jag till morgonen. Sjukt mysigt och bo i hus, vill inte byta mot något annat. Men det är en del och städa / hålla ordning på



Ikväll red jag Calle ett skrittpass i paddocken för och känna på honom. Tyckte han kändes jättefin, mjuk och väldigt trevlig. Älskar verkligen min häst och att få sitta på hans rygg är - lycka !

+ att benet var lika fint idag med så det här känns riktigt bra!  

Hade förövrigt en jättetrevlig kväll i stallet med sällskap av Ann-Sofie. Så det blev pyssel, ridning & longering och insläpp av hästarna....

Ett par bilder från ikväll.


   


  


Gjorde en knopp i pannan för skoj skull & hur söt blir han inte då!? Hehe... Fina prinsen 


//Pillan

Av Pernilla - 4 maj 2012 14:02

Dessa benlindorna till mitt skritttäcke, Åh vad snyggt det hade vart ihop!


     


Synd bara att jag inte gillar fleecelindor ...   


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards