pillllans

Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 27 maj 2012 08:25

Idag äntligen ska jag få tid över och sola! Känner mej hur blek som helst trots att vi haft mycket sol det sista. Ska tvätta och greja här hemma och sen lata mej på utsidan  Blir en härlig söndag!


Jag åker till stallet sen ikväll och rider ett pass, för varmt nu mitt på dagen.

 


//Pillan

Av Pernilla - 26 maj 2012 14:45

 

Snyggingen idag !



Nu ska jag göra mej iordning och åka på kalas till världens bästa mormor & morfar  


//Pillan

Av Pernilla - 25 maj 2012 21:26

Har vart en fullspäckad men fin fredag för min del! Efter jobbet imorse fick jag mej i alla fall ett par timmars sömn, inte direkt mycket men heller inte helt lätt och sova gott i värmen. Ska införskaffa mej en fläkt till sovrummet snarast!

Sen har jag spenderat större delen av dagen med lillebror och vart iväg på bl.a lite ärenden och haft det supertrevligt! Tack finaste  




Åkte till stallet tidigare ikväll och när jag gick ut i sommarhagen för och hämta in min prins så ropa jag bara "Calle" och så fick jag detta. Man blir ju varm i kroppen  



Fick borstat & pysslat om både Calle & Sara ordentligt & avmaskade Calle också. Men han fick en vilodag idag, huvudvärken från min sida var ett faktum efter denna dagen med alldeles för lite sömn, + att jag stressat en del och så har det vart väldigt varmt.

   


 


Nu ska jag njuta av en kall öl på utsidan, slappa och sen sova riktigt gott!!


//Pillan

<3

Av Pernilla - 24 maj 2012 15:31

Lycka & kärlek.  

 


Prinsen var förövrigt lite trött idag efter att ha sovit första natten ute   


//Pillan

Av Pernilla - 23 maj 2012 21:48

Mysig kväll i stallet. Mitt sällskap valde dock att hoppa över ridningen i alla fall så jag tog mej ett litet pass i paddocken i värmen. Hot hot, tyckte nog Calle med som det skummade om   Red bara skritt och trav och idag provade jag ett nytt bett på Calle. Ganska smalt 3 delat gummiklätt, dock är inte mittendelen gummiklädd. Jag tyckte han var jättefin och rida ikväll, väldigt mjuk och känslig/trevlig i mun och han verkade trivas fint på det. Toppen! Han var dock aningen loj ikväll, inte så konstigt kanske. Så han hade aningen kort ponnysteg och sådär men i övrigt superfin & trevlig. Lyssnade toppen det lilla jag red.

Ann-Sofie var i stallet samtidigt så hon knäppte ett par bilder på oss

     


Gjorde iordning Calle efter ridningen och så kvällsfodrade vi alla hästarna i stallet. Men med tanke på det gudomligt varma/fina vädret vi har fått så bestämde jag & Ann-Sofie oss för att släppa ut Calle & Sara igen och låta dom gå kvar ute med natten nu framöver. Åh det känns så himla mys! & det ser så lyckligt ut när dom går och myser/betar massa gräs i kvällssolen. Guu så härligt!!  


//Pillan

Av Pernilla - 23 maj 2012 17:47

Ska för det första skriva; Jag klagar inte på värmen. Men här är bra varmt, man är väl inte van än, antar jag!? Har knappt ätit idag, tappar lusten totalt i sån här värme. Får bli duktigare och köpa hem sallad nu! Kall sallad är det godaste som finns! Har förövrigt inte gjort mycket alls idag, ganska skönt det med   Har i alla fall fått grejat lite här hemma. Solat en stund också men inte för länge för jag vill då inte bränna mej.

Men missförstå mej rätt nu, jag njuter av solen & det fina vädret!!

 


Nu väntar jag på Björn som kommer hem om en stund, ska sno XC90;n och åka till stallet för en uteritt tillsammans med Jill & Simone. Ska bli jättemysigt!

Hoppas bara Calles bett under magen har gått ner, stackarn är så känslig i sin hudkostym och några muterade jävla insekter har satt tänderna i min prins. Han har fram & tillbaka för ett par dagar vart väldigt bulig just vid sadelgjordstaden. Typish! Men nu åker sprayen på så kanske dom låter bli han  


//Pillan

Av Pernilla - 23 maj 2012 08:08

Dricker kaffe, har öppnat fönster och dörrar på glänt här hemma & bara njuter till max av vädret. Helt underbart att det blivit så varmt och fint! Fast det tycker nog inte Boss, han ligger på utsidan i skuggan och har det nog lite för varmt, stackarn....

Ska hålla mej hemma under dagen och få städat, men ska också passa på sen och lägga mej på utsidan och gotta mej i solen.  Få lite färg och slippa se ut som en mjölbagge vore ju trevligt! (Fast dom är svarta va?) haha.



Åker till stallet ikväll och rider ! Ska även ta med Ultra shielden som jag fått köpt, dags för den nu. Men hon i kassan sa att den skulle sluta säljas sen? Jag visste att Switchen skulle utgå & förbjudas men visste inte att Ultra shielden också skulle bort. Synd, det är en spray som funkar bra tycker jag!

Jag får passa på och köpa mej ett litet lager så jag klarar mej ett tag

Vad använder ni för flugmedel


Äntligen går vi mot sommaren! 



//Pillan 

Av Pernilla - 22 maj 2012 10:50

.. på vädret. Kollade precis Yr.no och långtidsprognosen är ju helt amazing! Like it, alot!!  

Håller det sej stadigt så närmar vi oss betessläpp, vilket ju blir jätteskönt för hästarna.

  


Idag och nu i skrivande stund är jag i Ellös hemma hos mamma. Fick ju bilproblem häromkvällen på väg till jobbet, blev bogserad och igår lånade jag morfars bil. Men idag är jag utan... Ikväll kommer älsklingen och fixar med V70;n som jag parkerat här hos mamma. Blev lite struligt men det går fint det med  Så jag tänker alltså tillbringa dagen i Ellös eftersom jag inte ens tar mej härifrån, haha. Nä men min storasyster Christina är här också så vi tänkte sola & ha det gött idag.

 



Så åker jag till stallet till e.m men har ju inga ridkläder här i Ellös och kan inte ta mej hem för och hämta något heller, så chansen är stor att det blir longering idag. I såna fall lägger jag fram bommar, kanske ett litet kryss som han kan få skutta över! Vi får se...


//Pillan   



Ovido - Quiz & Flashcards