pillllans

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Kvällstur!

Av Pernilla - 17 maj 2012 20:38

Red ut en tur med Lena ikväll, vi var ute ca 35min och vi hade uppehållsväder och till & med lite blå himmel men attans vad det blåste. Brrr!

Calle var väldigt pigg men också trevlig. Det var egentligen bara på en raksträcka på grusvägen som han blev svårriden och lite jobbig. Han blir ordentligt på tårna och då blir det också studs & lite galoppsteg på stället i sidled. Just såna tillfällen när han är i sitt esse så får jag verkligen tänka på mej själv extra mycket. Men jag lyckades väldigt bra idag tycker jag, med och bara tänka luuuugnt, sitta djupt & avslappnat i sadeln och bara göra så lite som möjligt & så mjukt som möjligt. Efter en kort stund så blev han mycket bättre/lättare igen!


Ett par bilder från ikväll.

 


 




Sen när vi kom in i sadelkammaren fick vi oss ett gott skratt åt mitt ben...

 

Blev liksom - pälschaps  



Nu ska jag njuta utav vin & en lugn kväll!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards