pillllans

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

God kväll !

Av Pernilla - 1 augusti 2009 21:40

Hm, bloggagratis.se har vart nedstängt hela e.m men nu funkar det så får skriva lite nu. Idag har jag vart på premiering, tittat på massa fina hästar och pratat med lite hästfolk man känner. Trevligt !!

Sen åkte vi till "middle of nowhere" ((myckleby)) för att hälsa på min syster och ta en fika då hennes dotter fyllde 2 år idag, stora tjejen nu. Gu vad fort det går, allt går fort, FÖR fort. Speciellt sommaren. 

Sen kom jag inte mer än hem så bytte jag om och for till Calle. Då paddocken var översvämmad till stor del idag med så red jag ut en sväng. Dock så skedde dagens sadelprovning i paddocken. Den gick, förhoppningsvis ganska bra. Sadeln låg bra på men är liiiiiite osäker om den är liiiite för smal!? Ska kika mer på detta imorn, tänkte ta med sadeln till lägret så kan ridklubbens expertis ge sitt omdöme!Det är en stubben i alla fall, om ni ville veta!? =)

Annars var den jättego ridtur, dock något kort men.. Fick travat igenom honom och tagit ett par galopper ute. Han var pigg och glad och jag lät han vid ett tillfälle i galoppen sträcka ut benen vilket var mycket uppskattat =)

Efteråt spolade jag benen (igen) försöker ju träna på detta så han är lättare att duscha. Hm, efter idag så är jag gott övertygad om att både kedjan och bremsen åker fram imorn vid duschen. Haha, nädå skämt åsido. 

Han är (sen jag köpte honom) en "varannan dag" häst när det gäller vatten. Ena dagen tittar han på mej som att; "Men hallå? Som att jag skulle bry mej om slangen och vattnet?"  och andra dagen så har han hoppat i sin nervösa åsnedräkt och bara VÄGRAR. Slänger sej, är jättelöjlig med vattnet och det slutar med att vi får tjafsa och ta en diskussion innan spolning. Hm, jag får helt enkelt träna mer än vad jag gjort. Det ger sej...

Nu när jag inte fick "rida igenom han dressyrmässigt" idag så hoppas jag att paddocken är såpass torr imorn för då får det bli en genomkörare där!


Nu sitter jag med en grogg bredvid mej, min "livsdryck" razz & pk =)  Tror jag går ner till puben en sväng sen...!? Får se. 

Har massa bilder tagna från dagens aktiviteter men orkar nog inte lägga in de nu... Visar väl nåt imorn kanske....


Nä nu ska jag fortsätta slurpa gott så, ha en trevlig kväll !! 


Kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards