pillllans

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Snart sova....

Av Pernilla - 18 augusti 2009 22:59

Idag var första jobbdagen. Kändes helt ok, tar nog dock några dagar innan man kommer in i det igen. Men det blir nog bra... Sitter och försöker plugga också, vill ju fortfarande bli färdigutbildad så jag kan släppa skolan OCH få högre lön givetvis. Hehe...

Idag red inte jag, utan det gjorde H min medryttare. Calle hade tydligen vart lite envis idag men han kan ju vara det + att hon har ju inte ridit han särskilt många ggr så han testar nog hennes gränser lite kan jag tro!?
Var dock ändå ut till stallet idag och fick gjort iordning en ny hage till Calle, vill ju gärna att han äter så mycket bete som det bara går (nästan). Han behöver det. Så imorgon efter träningen så släpps han där. Tänkte hoppa lite imorn, skutta snarare. Hm, jobbigt att hoppa runt i en dressyrsadel. Önskar mej hitta en hopp snart. Hade underlättat om jag fick sålt mina två sadlar som jag har hängandes här till ingen nytta, haha..  Ja det är då mycket man vill ha. Men nu är i alla fall transporten beställd! Fasen vad gott det ska bli. Ut och åka ofta och alltid ha möjligheten att bara vakna upp på morgonen och känna att IDAG vill jag åka iväg och träna. Så mycket enklare med egen transport än att hitta en och hyra, lämna och hämta o.s.v Nä detta kommer bli så smidigt....
Annars har det väl inte hänt något nytt här hos mej!? Vart ganska lugnt.... Faktiskt.
Känner mej inte på topp för att skriva särskilt mycket faktiskt.. Ska försöka få pluggat ett par frågor till innan jag släcker nattlampan....

--Pillan--

 
 
Anna

Anna

20 augusti 2009 12:16

Hallå hallå!!! Hoppas att allt är bra med er?? Jag följer dig allt här på bloggen, eller här och där kanske man ska säga;-)
Vad har du beställt för transport?? (nyfiken i en strut) Krama den fina skäcken från mig..
Ps. Jag har faktiskt uppdaterat min hemsida, tro det eller ej, ha ha ha....

http://www.123minsida.se/nytorp

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards