pillllans

Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla - 10 juni 2009 20:47

Kan fundera ibland över detta känslo mysterium. Jag är ju singel igen och en del av er som kanske följt bloggen vet att jag vart i ett förhållande, men jag gjorde slut. Jag vill vara singel. Jag vill vara ensam. Kände väl inte riktigt så i förra förhållandet (höll bara 1½ månad) men något jag aldrig kommer nöja mej med är mindre. I want it all and I should have it all ! Tänker aldrig mer försöka släta över något, ljuga för att skydda den andra, le trots att jag bara vill gråta, tro mej känna kärlek trots att det ingen finns... Jag tänker bara tänka på mej själv. Känns så j-a skönt att veta att man inte är rädd för att dra sej ur något, för att hamna själv igen osv om det inte känns 100%. Jag är så stark så ni anar inte, jag vet att det finns folk på denna ön som skulle kunna döda för att se mej deppa ihop, göra misstag, bli uttnyttjad och trampad på. SORRY it wont happend! Jag gentemot er har ett liv. Ett ärligt sådant, hellre få men ärliga vänner än många falska, manipulerande j-a as (vilket det finns gott om på denna lilla ö)  Bara tvungen och skriva ur mej lite skit, det är ju trots allt min blogg. Ni får mer än gärna kommentera =)



Av Pernilla - 10 juni 2009 11:04

Här è det blött väder idag. Jag som hade tänkt och klippa gräset för mamma. Går inte... Avvaktar nog med ridning också fram tills senare i hopp om att det kanske slutar regna!? Tror inte riktigt på den själv men... Mirakel har skett =)


Jag var ju in till skolan igår för att hämta hem kurser att jobba med i sommar men det var stängt. Fick tag på läraren på mailen som skickar hem kurserna till mej så det var ju himla bra! Dom kommer inom kort, tills dess får jag helt enkelt vara studie ledig. Känns sådär för idag hade vart en sån dag som jag hade fått gjort en del. Ganska mysigt och få suttit inne och pluggat medans det regnar ute och ändå inte finns så mycket kul att göra. Men men, jag kan städa/rensa här hemma. Ordna med tradera och ta en promenad med Boss sen. Jag är ju ledig idag och ska bara njuta av att vara det !

 

Av Pernilla - 9 juni 2009 22:43

Skrev just ett långt och fint inlägg men skiten försvann, kopierade ju texten men trots det inget och klistra in. Jag och teknik är som tomas di leva och sång = not a good combination!

Filmen på Calle lyckas jag inte lägga ut, tydligen förstor.. Försökt och krånglat till det rätt nu i snart en timma men jag è för dum eller så è själva grejen för omöjlig!? Ska ta lillebror (datageniet) till hjälp imorn så imorn ska det allt bli film på Calle balle bus. 

Orkar inte ens skriva om allt jag precis skrev... Hmpf, tappar lusten när det blir sådär... Syns till morran istället! Nighty.........

Av Pernilla - 9 juni 2009 17:46

Ja idag gick det faktiskt bra att vänta, det har och göra med min lilla vita älskade laptop. Skulle åka till Lysekil och det jag inte visste var att det bara gick en färja idag (går ju vanligtvis två) vilket gjorde att det var såååååå in i bävelens mycket folk/bilar. Blev fullt så jag missade 20 över 3 färjan, fick då ta 20 i 4. Bli fem min sen till tandläkaren men det gick bra. Nu på hem vägen ( sitter i bilen i skrivande stund ) så var jag vid färjeläget 5 över 5, tänkte ta 20 över 5 färjan men icke. Dom j-a drog ner bomarna framför mej så nu har jag suttit här i 50 min och väntat, men nu e den på väg iaf. SOM TUR VAR så tog jag med mej min älskade data **pussar på den** Så nu har jag i godan ro kunnat sitta och vänta och ha det trevligt, slippa stressa och köra runt istället för färjan...! LOVE it, my computer!!

Förresten så är jag riktigt stolt över mej själv. Jag lagade ett hål idag utan bedövning, trots min tandläkarskräck. TUR att jag har världens bästa tandis!! LOVE HIM!!! =)

(Dock blev jag 3000:- fattigare....) Tjohooo... Nu ska jag ombord, på färjan.. FINELLY!!

Av Pernilla - 8 juni 2009 22:46

Hann aldrig skriva förut, fick så brått för att hinna till stallet och rida Calle. Men mötet gick iaf bra =)

Ridningen därefter gick också bra, fick för mej att ta fram bommar idag. La bara fram ett litet skutt som vi kunde trava över. Det går ju bra men just nu då inte hinder står alltför ofta på schemat så blir Calles vanliga sug mot hindret = bjudning lite mer än vanligt så han "rusar" gärna ett par steg. Då jag hade det tre delade idag så upplevde jag han som lite stark. Men det gick så bra så. Han var dock ganska studsig idag men mest till en början bara, hann inte mer än sitta upp i sadeln så börja han skutta runt.  Märkte sen att det var mest vid/runt det lilla hindret som han blev sån så det var väl lycka som infann sig i kroppen på han antar jag!? Sen har han överskottsenergi den första kvarten du rider men därefter blir han lugnare och mycket mer trevlig/lättarbetad. På slutet, de sista 20 min kanske så gick han sådär trevligt för mej igen, jobbade hela kroppen och kom sej verkligen fint. När det gick som bäst och han lyssnade till varje grej jag gjorde med han och han gjorde sitt allra yttersta så avslutade jag där. Ingen galopp idag utan bara massa trav moment. 

Men nu måste ja verkligen i säng, ska upp och jobba imorn till 11, sen snabbt (wroom) in till skolan för och hämta hem kurser, sen till Calle och rida och sen till lysekil till tandläkaren. Fullt upp! Natti på er !


& till Anna; Jag ska göra mitt yttersta att ta en ny MKT bättre film på Calle imorn, får jag inte det gjort så lovar jag att lägga ut den filmen jag har på han imorn, ok!? =) Massa kramar till er !!!

Av Pernilla - 8 juni 2009 10:15

Nu ska jag bara göra mej iordning lite så ska jag iväg på ett möte där jag vill att ni ska hålla tummarna för mej, è ni söta!

Skriver så fort jag kommer hem igen och meddelar givetvis hur det gick....


Av Pernilla - 8 juni 2009 09:32

Tänk om man hade fått/kunnat spola fram eller varför inte tillbaka dagar!? I såna fall hade jag spolat fram tills imorn kväll. Idag ska jag på ett möte kl 11 och sen jobbar jag kväll idag och däremellan blir det ridning. Imorn jobbar jag "bara" till 11 men så har jag tandläkaren till e.m USH!! Peckel ! I hate. Kan ju visserligen glädja mej med att jag har fått tag på sveriges duktigaste/bästa tandläkare med mest tålamod för såna harar (tandläkarrädda) som mej! But still!!!!!

Sen är jag ledig onsdag och torsdag och det ska bli gott. Hoppas på fint väder för jag vill både sola, duscha/schamponera Calle, ta fina promenader med Boss i sol m.m Hoppas på sommar iaf =)

Nu ska jag ta kaffe.. Återkommer....

Av Pernilla - 7 juni 2009 17:47

Det är nog en sådär mysig, slapp, icke aktiv söndag idag!?

Syster softar....


Min säng è också upptagen...


Hmm...!? Om iaf jag ska ta och samla ihop lite krafter och fara till stallet nu i detta icke varma sommarvädret!?

Ovido - Quiz & Flashcards