pillllans

Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla - 2 juni 2009 21:52

Nu har jag precis hämtat en kopp kaffe, lär få leva på det några timmar här inpå natten. Ska sitta och råplugga, kursen bara ska in denna veckan. Ska helst bli klar imorgon. Så idag har jag varken orkat eller hunnit rida Calle, han fick sin mat och självklart kärlek/omvårdnad <3  Igår fick jag tagit några bilder, lägger in ett par nedanför! Imorgon tänkte jag "lura" med syster ut till stallet så hon kan fota och även videofilma lite när jag rider =)  Hoppas hon är medgörlig imorn och går med på det. Kan muta henne annars, om du följer med ut så looovar jag att skjutsa dej till thn nästa gång du ska dit/hem. Haha... Beroende på hur videon i såna fall blir så kanske jag lägger ut den på bloggen imorn. Vi är ju inte ett topp team förtillfället jag och Calle utan snarare ett team som är på väg mot toppen. (Eller åtminstonde på väg mot det hållet) =)  

Annars mår han bra min skrutt, idag blev jag så paff när jag gick till hagen för och hämta han. Ropade "Calle" som jag alltid gör trots att jag oftast inte får det minsta gensvaret MEN så idag hände det något. Han svarade, haha.. Han gnäggade tillbaka och kom galopperandes emot mej =)  ÅHH va glad man blir då! Värmer hjärtat gott.... 

 Visst är han fin!! I sin dessutom nya men liite för stora grimma =)

 

Längtar lite till på måndag också, då ska jag på möte. Ett möte som avgör ganska mycket för mej.. Vi får se! Återkommer självklart om de =)


Men nu ska jag få pluggat lite.. Skriver säkert mer intill natten när jag pausar från skolarbetet lite =)  

Av Pernilla - 1 juni 2009 17:27

VILKEN VÄRME!! Det blåser ju för sjutton till och med varmt ! Försökte mej ut på en promenad med Boss men vi båda höll ju på att flyta bort så vi vände hem efter en kvart. Nu ligger han här intill och flåsar stackarn, får se till och ha klippt han lite på bröstet/mellan frambenen i alla fall. Tror inte han kommer uppskatta denna sommarn annars... Min lilla björn.... <3

 Visst är han bara för söööt!!!


Ska rida idag också, men det får bli sent för jag tror Calle kommer hata mej om jag drar ut han i denna värmen och plågar runt han i trav och galopp. Det är så roligt att titta på Calle nu för musklerna börjar verkligen synas och hela han tar form igen, YES!  Det ska han inte få tappa någon mer gång, våran otur är, SKA vara slut nu, så det så! Det är min och Calles tid nu =)

Så börjar han få den där "hjärterumpan" också och hur snygg är inte den på en skala =)   Min fining är han!! Fick dock en liten "bassning" från tränarn att svansen är på tok för kort. "Ingen sån där jäkla hoppsvans pillan, låt den VÄXA" Hmm, tycker i och för sig att det är fint med hoppsvansar (dock ej aldrig så korta som till hasen) Fint med långa svansar också givetvis men med tanke på hur jääättte tjock svans Calle har så blir den omöjligt trist att hålla fin när den dessutom är såå lång. Hmm, vad tycker ni!? Har precis tittat på kort och kan nog föreställa mej en ännu snyggare Calle i lite längre svans, mm. Börjar spara på den så får vi se... Lämnar denna svanskonversationen med mej själv, haha....


Hör hur Boss bara flämtar mer, ska dubbelkolla så han har vatten och om han inte vill bada.. Får återkomma senare igen.....



Ovido - Quiz & Flashcards