pillllans

Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla - 22 juni 2009 22:54

Mm, visst, vi har fått sol och fint väder men jag saknar den riktiga sommarvärmen, för den har inte infunnit sej än tycker jag. Dom där gòa sommarkvällarna då man utan problem kan stå i linne nattetid i stort sett. Nu fordras det fortfarande långärmat sent om kvällarna. Hoppas det blir riktigt gott, snart!! Men självklart är man glad för den värmen som kommit iaf !

Precis vart ute på en långpromenad med Boss, helt underbart var det! As usual =)  Fick tagit ett par bilder på mitt hjärtegull också.

Visst vore det ännu finare bilder på han utan haltien, ja var dock för dum för att tänka på det...

Visst är det en fin utsikt =)

FY, jag ser så fluff ut på denna bilden men bjuder på den. Är ju trots allt ute och promenerar för att få bort de extra =)


Nu är kl över 11 så jag får väl så lov att tänka på refrängen. Ska ju upp 6 till morran och jobba. Men slutar redan kl 11 imorn så det blir gott! Tänkte få solat och latat mej lite imorn, för det bev inte alls så idag. Inte lätt och hinna med allt jämt....


Natti på er gott folk !


SOL

Av Pernilla - 22 juni 2009 10:51

Åh nu är sommaren här igen, hoppas den stannar längre än en vecka! Fick en härlig sovmorgon idag, nu väntas det promenad med Boss och ridningen tar jag nog ikväll, lite varmt för det just nu. Hoppas på att få solat en stund också.

Glömde ju nämna igår att jag pratat (sms;at) =) med Anna, Calles tidigare ägare. Helt underbar och go tjej som jag är riktigt glad över att ha som just fd ägare. Hon har hjälpt mej med jättemycket och det glädjer en så mycket att veta att hon finns där. (Hm, hoppas hon är lika glad över och ha mej som ägare =)  )  I vilket fall som helst, hon kanske kommer ner på fredag! Hade vart jättekul! Hade velat se Calle balles min när hon kommer gående mot honom, haha... Så det hoppas vi på !


Men nu får jag ut i solen och utöka mitt antal med fräknar lite tror jag =)  puss ili puss

Av Pernilla - 21 juni 2009 22:51

Igår var jag ju till Lysekil, tyvärr blev min syster dålig innan vi skulle åka så fick fara iväg själv med bror & hans kompisar.

Jag hade så fruktansvärt j-a kul så det går inte och beskriva i ord. Träffade många helt underbara människor i mitt liv som jag inte träffat på länge! Kortfattat - den roligaste kvällen på jävligt länge!! =)

Idag har jag mått lite segt så största delen av dagen har gått i ett väldigt lugnt tempo. Sova, filmtittande, sova, promenad, sova för att sen vid 19 tiden bli pigg igen så då åkte jag till stallet och red Calle. Han gick som en k l o c k a ikväll. Han är ju en häst som kräver lång uppvärmning och som inte ger mycket gratis annars men ikväll så gick han perfa, utan att jag gjorde särskilt mycket alls. Hmm, kanske han kände på sej att matte haft en seg dag!? haha...!

När jag tog ut Calle ur stallet så var det torrt men efter ett varv i paddocken så kom regnet, vilket höll i sej hela ridpasset tills jag och Calle gick in i stallet igen. Nästan i samma veva som jag band fast Calle i stallgången så slutade de regna =)  Men det gjorde mej inget alls ikväll, det var sånt där riktigt mysigt jättetätt duggregn som föll ner medans solen sken =) Lovely !

När jag kom hem så gjorde jag mej iordning för en promenad med mitt hjärta Boss. Vi var ute nästan en timme, helt underbart mysigt. Varmt och skönt i solnedgången traskade vi runt i Ellös =)  

Kände verkligen under min promenad vilken tur jag har med mitt liv. Jag brukar gå och livsfilosofiera under våra promenader. Tänker på mej, mitt liv och allt som hör därtill. Ikväll kände jag verkligen vad lyckligt lottad jag är som har allt jag har. Att jag blivit den personen jag är. Jag är nöjd och mer än nöjd över mej själv. Är inte det en underbar känsla i kroppen så säg...!

Jag har gått ur mitt ide nu btw, alla har vi våra ups and downs och det måste man ha. Livet är inte en räkmacka och vore de det så skulle vi aldrig utvecklas som individer eller lära oss saker. Så nu gick jag ur idet, ännu starkare än innan jag hamnade i den =)  

Imorgon är jag ledig, helt övertygad om att det kommer bli en toppen dag! Hoppas på sol så jag kan slappa lite och förhoppningsvis bli lite brun, ska rida Calle och ta en långpromenad med Boss. Hälsa på mormor & morfar på kaffe också förhoppningsvis? Måste få vägt mej imorn också så jag vet hur det går med min kamp =)

Men nu ska jag nog sätta på en film och bädda ner mej i sängen!! Ha det underbart! Kramar


Av Pernilla - 20 juni 2009 14:46

Hoppas ni hade en trevlig midsommarafton igår!

Ikväll blir det lysekil och party med syster! Tjohoooo :)  Skriver mer imorn....

Av Pernilla - 18 juni 2009 22:30

Nu è jag besviken, bortgjord, pinsam eller ledsen. I dont know! Skit vad fel allt blev, kanske. Var ju inte alls såhär jag skulle känna eller få det till. Jag känner mej nog snart stark igen, behöver hämta lite nya krafter. Nytt mod och bara skita i det, eller hur!? Ska då banne mej inte ta åt mej om det så skulle vara jättenegativt. Jag ska vara stolt över mej själv istället. Jag ÄR perfekt, eller nästan iaf. Ingen är väl perfekt men jag är got damn close!! Hoppas de vänder, snart. Tills dess går jag i ide, bläääääää!!!!

Börjar idet med sängen... Natti!

Av Pernilla - 17 juni 2009 22:01

Har inte lyckats göra många knop idag. Tagit det lugnt och försökt vilat upp mej, fick in en vik. för mej ikväll som tur var så jag har kunnat ta det lugnt. Nu ikväll så sväljer jag bättre och har kunnat tugga i mej mat (dock är halsmandlarna stora som äpplen - känns det som iaf)

Imorgon jobbar jag 7-14 och sen ska jag på ganska många ärenden. Fredag/midsommarafton jobbar jag 7-16,30 och sen vette sjutton vad det blir alltså. I och med att jag slutar såpass sent så hinns det ju inte direkt med att åka bort nån längre bit. Jag hade ju planer på tylösand/smögen m.m Men det blir för stressigt.. Lördagen satsar jag på Lysekil i alla fall!

Ledig lördag/söndag/måndag - GOTT!

Nä nu ska jag försöka sova, det jag inte fick gjort inatt för denna j-a halsen !


(SKIT, måste skriva av mej, jag har fått lite känslor för en kille, SKIT, Hel***es j**a ******.)  Skulle ju inte få de, det var ju det sista jag hade planerat. Hoppas på att det är som min älskade vän M sa till mej - det kanske bara är en liten sommarfling? Vi hoppas och tror på den tills vidare.........!


------Over & Out--------

Av Pernilla - 17 juni 2009 09:54

Inte hade jag turen att vakna upp utan bacillerna idag. Gråter dock inte längre när jag sväljer men får fortsätta leva på bafucin och mucoangin. Hjälper ju lite men konstigt nog så bedövar dom halsen men inte smärtan nästan. Hmm,? Jaja... Får se vad det orkas bli av denna dagen.... Pust!

Av Pernilla - 16 juni 2009 22:44

Glömde ju slänga in en bild på nya pärlan ju

Får bortse ifrån vinterdäcken som è på =)

Ovido - Quiz & Flashcards