pillllans

Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla - 25 juni 2009 19:28

Precis ätit en jättegod laxsallad som mamma fick gjort. Gu så gott det var. Nu ska jag smälta maten och sen åka till stallet.

Jag fick aldrig vart till city förut utan jag tar det imorgon istället. Jag är ju ledig imorn =)  Så tiden finns ju där. Har lite annat jag vill pyssla med också och få gjort imorgon. Så tänkte jag, tro det eller ej. SOLA, haha. Som att jag inte gjort de ;)  Men man får passa på! 

Hoppas att P hör av sej sen om att hon vill följa med på promenad med Boss ikväll igen, trevligt med sällskap! Tänkte gå efter jag vart till stallet. Förresten, vägde mej idag. Jag har sakta men stolt gått ner 1,5 kg =)  Alltid något. Mer ska det bli !

Av Pernilla - 25 juni 2009 14:15

Det är varmt, sommarvarmt.  Lovely lovely lovely . . . .

Jobbade "bara" till 11 idag, hur gott som helst. Åkte efter det till mormor & morfar på fika, såå mysigt! Sen åkte jag hem och la mej på altan och där har jag legat tills nu, underbart. Ska allt gå ut och lägga mej igen men kände att jag behövde tre minuter i skuggan...

Sen lite senare tänkte jag dra till city en sväng och ikväll blir det ju ridning.


Såhär ska det se ut =)


Boss vill ju så gärna vara med också, så han ligger och trycker i skuggan! Myseponken...!


Av Pernilla - 24 juni 2009 23:11

Känner sån otrolig lycka i kroppen så det finns inte, och inte är det av någon särskild anledning heller. Men jobbet är riktigt kul med toppenbra kollegor, Calle är underbar, Boss är mysig och min familj/vänner är det bästa. Kan man va annat än lycklig då? Åh jag känner verkligen att jag lever det liv jag vill leva. Vilken känsla! Jag är så glad så jag studsar på stället emellanåt. Jag ser fram emot varje dag enormt. Nu ser jag fram emot imorgon, då jag jobbar till 11 (ganska gott med så korta dagar ibland, speciellt när det är sånt underbart sommarväder.) Sen ska jag lapa sol igen på altan =)  Förhoppningsvis få lite mer färg, sen ska jag iväg och shoppa lite och till kvällen blir det stallet och ridning på Calle. Funderar på att rida ut en liten sväng och sen köra cavaletti i paddocken!? Vi får se imorgon...

Jobbade till 22 nu ikväll och gick precis efter det ut på långpromenad med Boss och fick denna gången även med mig min kära vän Patte. Så nu ska jag krypa till sängs då kl ringer halv 6 till morran!

Natti på er mina kära läsare !! Love ya


Min så fina header som syster C gjorde till mej, så får man inte ens ha det på denna blogg sida = KASST! Lägger därför in den som bild så ni får se hur duktig min syster är =)  

Av Pernilla - 24 juni 2009 15:20

Hinner inte skriva särskilt mycket mer än att idag är det V A R M T! Härligt.. Tyvärr blir det ingen ridning idag då det är lite väl varmt för de nu och sen jobbar jag hela kvällen. Fick vart ut och myst med mitt hjärta och fodrat han m.m

Så nu måste jag göra mej iordning för jobbet.. Skriver mer ikväll !


Ett par bilder på Calle från idag. Som ni ser så behöver han ett bad ;) + att hans man växer som ogräs så den ser ju sådär ut - igen. Men bortser man från dom petitesserna så är han ju klart snyggast =)

Av Pernilla - 23 juni 2009 21:43

Kom precis hem ifrån stallet och gu vad bra Calle gick ikväll. Red mycket galopp arbete idag vilket gick fint. Jag lyckas dock inte få han i någon fin form än men vi fick hittat takten och tempot vilket är A & O så kommer formen allt eftersom. Skritten och traven gick han trevligt och mjukt i form och jobbade fint med ryggen. Han har vart lite tröttare de sista dagarna, vilket jag tror det varma vädret och betet bidragit till. Jag har ju heller inte vart den generösaste med kraften då han haft överskottsenergi ett tag innan betet nu men kan nog öka lite allteftersom träningen utvecklas. Han står på Hippo och betfor för tillfället!

Imorgon tänkte jag rida ut en sväng + ta lite mjukgörande voltarbete i paddocken. 

Men nu ska jag få bytt om och gå ut på långpromenad med Boss, sen blir det en go dusch innan sängen och en bra film =)

Tjooohooo

Av Pernilla - 23 juni 2009 14:21

Nu har Boss fått solsting, eller bara j-igt leken? Haha...

Han swischar förbi på gräsmattan här som den där gula lilla saken gör i tecknat, ni vet han MIP MIP    WROOOOMM. Haha... Fast lite mindre smidigt bara!

 

Av Pernilla - 23 juni 2009 13:25

Nu har jag myst till det, sitter i skrivande stund ute i solen, på altanen. Var precis på promenad med syster M (hon som så fint hoppa hopprep på bilden i förra inlägget) Vi gick en sväng med Boss, mysigt med sällskap då jag till 90% promenerar själv annars.

Men nu har jag lagt fram så fint här på altan med min älskade laptop framför mej, kaffekoppen bredvid och jämte den den senaste Cosmopolitan, SOLO & damernas. (cigg och askkopp finns ju tillhands också men det behöver ju inte nämnas kanske)

Boss ligger så fint i skuggan och njuter av dom få vindpusterna som drar förbi här. 

Förresten, måste ju nämna att en kollega "gjorde" min dag lite faktiskt när hon gick med på att byta söndag med mej. Jag jobbar egentligen söndag dag och hon kväll men vi bytte så nu går jag kvällen vilket betyder att jag kan få hänka med ut och få lite sus i kupan på lördag kväll. Nice! Prata med syster också som blev sugen på att följa med men hon har ju en gubbe att "övertala" så vi får se. Men det blir nog bra..! Apropå detta med "gubbe"....

Har efter helgen då jag träffade mycket folk fått förfrågningar om en "han" i mitt liv. Dom menade på pojkvän och när man så stolt säger att man č minsann singel då uppkommer ibland förfrågan om dejting. Men låt mej dra här snabbt i min blogg att det finns ingen "han", kommer inte finnas någon "han" på brrraaaaaaa länge. Jag vill helt enkelt inte ha en "han" utan jag vill ha det ENSAMT utan någon av de manliga könet inblandat i mitt liv. Så vet mina kära läsare det också. Vet ju visserligen inte alls vilka ni č för några som läser, vet bara att jag har runt 40-50 läsare varje dag. Spelar ingen roll heller men...

Är det flesta singlar ute efter att hitta nån eller kanske "den rätte"!? Vad tror ni? Så fort man säger att man č singel så får jag oftast till svar, nåt i stil med; "jaha, ska vi ta en dejt då kanske?" Eller; "Nämen, hmm.. Ja du kommer hitta dej nån du med." Som att det skulle vara negativt och vara själv!?

Vill bara i min blogg gå ut med att jag letar inte och jag jagar definitivt ingen. Det skulle vara om Vin Diesel skulle flyttat in i byn, då kanske. Haha....

Men nu ska jag dyka ner i tjejtidningarna en stund... Puss och tjing !


Av Pernilla - 23 juni 2009 12:14

Jobbat till 11 idag och resten av dagen blir väl förhoppningsvis ganska lugn. Vill inte göra alltför mycket nödvändigt ont utan mest slappa och ha det allmänt gott. Ska strax ta en promenad med Boss, kanske ner till trollevik så han får badat!? Det hade han uppskattat till 1000! Tänkte få solat en stund idag också, lägger mej nog och slappar i solstolen på altan och läser tjejtidningar och myser för mej själv. Sen tänkte jag få grejat iordning på rummet och även få rensat ytterligare i garderoben då jag upptäckt att många kläder är för stora. Till viss del besvikelse men givetvis är man glad när det är på det hållet. Att kläderna inte längre passar för man gått ner i vikt =)

Men nu ger jag mej ut i solen en stund.. Tjo & tjing !


Hittade denna bilden på min kära syster M där hon försöker hoppa hopprep på fyllan. Kan säga att det gick förvånansvärt bra! 


Ovido - Quiz & Flashcards