pillllans

Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla - 16 juni 2009 22:21

Nu är jag förkyld - igen! Vad är detta för något? Inte för att jag č snuvig eller så, men har nog aldrig i mitt liv haft så j-a ont i halsen. Imorse var det som värst, jag fällde en tår för varje gång jag svalde. Jag lever på bafucin och mucoangin. Tycker nästan synd om mej själv...!

Calle fick så snällt vila idag, fanns då inte en tillstymmelse till ork att rida idag. Tyvärr! La mej och sov middag i hopp om att få lite krafter tillbaka men förstod att så blir det inte. Hoppas, bara hoppas att jag vaknar pigg och bra i halsen imorn igen. + att jag får sova inatt, ordentligt. 

Igår var jag till gbg och köpte bil. Det blev en jättefin V70 så jag är nöjd, himla gott med egen bil igen!

Imorgon jobbar jag kvällen och innan dess ska, bara ska jag rida Calle hur hemskt jag än kanske mår. Han måste gå, stått i två dagar, not good! Men det blir ju så ibland med... 

Var ner till affären sådär halvt i panik innan dom stängde nu vid 22 för att köpa två filmer. Det blev två riktiga tjejfilmer -drama. Så nu ska jag ta bafucinen och bädda ner mej framför en av filmerna....

Sov gott !

Av Pernilla - 14 juni 2009 22:31

Mm jag har ju inte fått skrivit nåt på ett tag. Det sista jag haft har vart tid till att sitta vid datan och blogga. Men nu är jag allt tillbaka. Har jobbat i helgen och vart iväg lite. Igår var det fest hos en kompis och det slutade med att vi tuffa ner till våran lilla pub. Förvånansvärt värre så var det faktiskt ganska så mycket folk -kul kul! Red ju Calle på kvällen så vart helt slut, snabb dusch hemma bara för att sen parta lite. Trots detta så gick jag inte hemåt förrän halv 6 på morgonen. (Hamnade på efterfest och så.....)

Vaknade efter 3 timmars sömn och kunde inte somna om, stod upp för att vi skulle åka iväg på ridklubbens årliga tårtkalas. Jag mådde väl inte 100 så nån tårta blev det inte för min del. (Bara bra med tanke på min viktkamp)  =)

Sen hemma igen så blev det middag och sen ner till jobbet, kom hem därifrån för en stund sen. Imorgon är jag ledig så då tänkte jag få en del gjort ! 

Ska kolla datan lite nu sen sova, känner mej lite trött efter gårdagen...!

Tjohoooo

Av Pernilla - 12 juni 2009 22:45

Går och lägger mej nu, ganska trött trots att jag slurpat Pk en halvtimme =)  Kikar på hööks, massa nytt & fint jag vill ha, men fortsätter den beställningen imorgon då jag är för trött för att titta igenom allt. Men tittade ut några fina dressyr schabrak i alla fall då jag och Calle ska få kommit oss iväg och provat ut en dressyr sadel här framöver, så har vi det till lägret i sommar också! Ska brodera lite schabrak i Calles namn också! Tjusigt...! Det blev förresten ingen ridtur ikväll, himlen öppnade sej så lagom i tid när jag åkte ut till stallet. Men de säger att det ska bli bättre väder imorn, så då hoppas jag på att få ridit ordentligt efter jobbet. Jobbar ju 7-14 imorn. 

Nää ush vad klockan rusat iväg!? Redan 11 snart ju, nu fick jag brått.. Natti på er!! Zzz...............................................
..

Av Pernilla - 12 juni 2009 17:22

Såg en Pernilla bil idag igen på annons, stod nästan ännu tydligare Pernilla på den. Skit fin, enligt mej. Ringde och la ett bud då jag inte ger det begärda priset. Han tyckte det lät intressant men återkommer till oss imorn då han vet om han är villig och släppa den för det. Bara till att HOPPAS!! V70 är det i alla fall. Sitter ju lite som på nålar för jag vill ju så gärna ha bil NU och så mycket annonser jag sett på v70;n så är det inte såå många man fastnar för. Kräsen är jag, trots att jag inte vet mycket om bilar. Haha.. Tur man har lillebror till hjälp. Ja vi får se...! Återkommer ju om det givetvis.


Nu har jag precis hunnit med en kaffe, kom hem ifrån ridklubben nyss. Storasysters tös red sista lektionen för sommaren, så självklart får man ju in och titta. Inte alla fredagar man är ledig så man har möjlighet till att se henne, men man vill ju såklart följa hennes ridning!

Idag jobbade jag till två, sen var jag på möte, sen till stallet och fick känt på Calle men något täckesbyte var inte nödvändigt så jag byter på han till kvällen efter ridningen så har han torrt och gott till natten. Han går ju ute nu sen den 1;a juni, (31 maj för och vara exakt, haha...) Men då det blir såhär regnigt och lite kyligare om natten så får han regntäcke på sej.

Idag tycks det dock bli en regnig ridtur för ett uppehåll är nog på tok för mkt att hoppas på. Paddocken är som en stoor vattengrav så jag får nog rida ut en svänga på han idag. Myser nog ut på han barbacka idag med skulle jag tro. Jag tappar ju gärna både lust/orken när det blir såhär grått, regnigt och trist väder så då brukar inte ridningen bli för seriös utan de blir mer mysturer då =)  (Tror inte Calle misstycker, + att han gick såå kanon fint igår så han kan gott få "bara gå" i ridningen idag så kan jag åka häst, hehe =)


Men nu måste jag fortsätta beta av alla dagens punkter/måsten och just nu innebär det att skicka iväg tradera paket och lite annat. Sen stallet och sådär.. Skriver mer senare!! Tjohoo.......!

Av Pernilla - 11 juni 2009 21:26

= USH USH USH !

Nu räcker det allt tycker jag. Det skulle ju regna hela helgen säger dom. Lagom kul.. Tycker allt att vi č förtjänta av lite sol och varmt nu! 

Ridningen ikväll gick så jättebra, red igenom Calle ordentligt i paddocken. Till en början var han lite uppblåst och ofokuserad, kan ha och göra med ena stallchefen som så fint gick med röjsåg och maskiner runt paddocken. Men jag lyckades få Calles uppmärksamhet. Red mycket på volt idag och i en åtta. Böjde/ställde, tempoväxlingar osv.  Calle var först lite stel, tittig och inte riktigt med men efter 20 min på volterna så blev han riktigt trevlig, mjuk och fin. Han är ganska mycket häst att rida fram. När han kändes trevlig och ordentligt uppvärmd så pressa jag han lite. Jag begärde mycket och Calle gav mej allt ! Vilken känsla det är, åh vad fin han var! Blev så glad när han verkligen gjorde sitt yttersta för att tillfredställa mej och mina "krav" på han. Efteråt så skrittade vi ut en liten kort sväng på grusvägarna. 

 Myspys ute i regnet.....

Av Pernilla - 11 juni 2009 17:04

Tror ni jag blev förbannad när vi kom fram till bilen som jag hittat. Den stod ju hos en bilhandlare och när jag och lillebror går in för att prata med dom (bilen såg ut och vara perfekt, såå snygg) så vi vart ju helt klart intresserade. Ja då sitter det en annan jävla människa och skriver på papprena PÅ MIN BIL =O  Vad f-n är oddsen? Dom råkade poppa upp från ingenstans 5 skitiga minuter före mej. Haha, jag kände bara rent spontant SKIT, Helvetes j-a ********** !!!!

MEN, så är ju jag en ganska så positiv människa och då mamma sa till mej att allt har en mening så kan jag inte annat än och hålla med. Sen fick vi höra av lillebrors kompis från gbg att den bilhandlaren č en riktig fuffensgubbe. Fifflar så saker inte stämmer, får ju för 17 inte ens provköra bilarna. Skumt värre!! Så det var väl kanske tur i oturen !? =) 

Men jag fick i alla fall en helt otrolig rolig eftermiddag med min älskade lillebror, ni skulle bara veta vilken störtskön typ han är! *Love him*



Av Pernilla - 11 juni 2009 12:30

Hittat en sån pärla till bil, det bara står Pernilla över den! Så nu åker jag och lillebror neröver landet för att titta och se om det kanske kan vara den rätte för mej =)  HOPPAS ! ! Tjohooo

Av Pernilla - 11 juni 2009 00:26

Haha, jag fick tillbaka mina tangenter igen, bokstäverna är på plats. Jag har ju sagt hela tiden att jag och teknik/data är ingen vidare kombination. (Ni som känner mej vet precis vad jag menar...) Så var jag in på internet och skulle skriva men fick cp-tecken istället för mina å ä ö. Skumt! Frågade till och med geniet till lillebror som inte heller förstod då allt var inställt på SV. Men så fick jag se att så fort jag klicka upp internet så skifta den jäveln över till EN. Hm tack för den ! Inte konstigt, så fick ändrat där så nu funkar det igen!! Ska jag gå och lägga mej i vetskapen att jag har å ä & ö när jag vaknar...! Natti på er

ÅÅÅÅÅÅÅÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

 

Ovido - Quiz & Flashcards