pillllans

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

HOPPAS

Av Pernilla - 12 juni 2009 17:22

Såg en Pernilla bil idag igen på annons, stod nästan ännu tydligare Pernilla på den. Skit fin, enligt mej. Ringde och la ett bud då jag inte ger det begärda priset. Han tyckte det lät intressant men återkommer till oss imorn då han vet om han är villig och släppa den för det. Bara till att HOPPAS!! V70 är det i alla fall. Sitter ju lite som på nålar för jag vill ju så gärna ha bil NU och så mycket annonser jag sett på v70;n så är det inte såå många man fastnar för. Kräsen är jag, trots att jag inte vet mycket om bilar. Haha.. Tur man har lillebror till hjälp. Ja vi får se...! Återkommer ju om det givetvis.


Nu har jag precis hunnit med en kaffe, kom hem ifrån ridklubben nyss. Storasysters tös red sista lektionen för sommaren, så självklart får man ju in och titta. Inte alla fredagar man är ledig så man har möjlighet till att se henne, men man vill ju såklart följa hennes ridning!

Idag jobbade jag till två, sen var jag på möte, sen till stallet och fick känt på Calle men något täckesbyte var inte nödvändigt så jag byter på han till kvällen efter ridningen så har han torrt och gott till natten. Han går ju ute nu sen den 1;a juni, (31 maj för och vara exakt, haha...) Men då det blir såhär regnigt och lite kyligare om natten så får han regntäcke på sej.

Idag tycks det dock bli en regnig ridtur för ett uppehåll är nog på tok för mkt att hoppas på. Paddocken är som en stoor vattengrav så jag får nog rida ut en svänga på han idag. Myser nog ut på han barbacka idag med skulle jag tro. Jag tappar ju gärna både lust/orken när det blir såhär grått, regnigt och trist väder så då brukar inte ridningen bli för seriös utan de blir mer mysturer då =)  (Tror inte Calle misstycker, + att han gick såå kanon fint igår så han kan gott få "bara gå" i ridningen idag så kan jag åka häst, hehe =)


Men nu måste jag fortsätta beta av alla dagens punkter/måsten och just nu innebär det att skicka iväg tradera paket och lite annat. Sen stallet och sådär.. Skriver mer senare!! Tjohoo.......!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards