pillllans

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Rolig helg =)

Av Pernilla - 21 juni 2009 22:51

Igår var jag ju till Lysekil, tyvärr blev min syster dålig innan vi skulle åka så fick fara iväg själv med bror & hans kompisar.

Jag hade så fruktansvärt j-a kul så det går inte och beskriva i ord. Träffade många helt underbara människor i mitt liv som jag inte träffat på länge! Kortfattat - den roligaste kvällen på jävligt länge!! =)

Idag har jag mått lite segt så största delen av dagen har gått i ett väldigt lugnt tempo. Sova, filmtittande, sova, promenad, sova för att sen vid 19 tiden bli pigg igen så då åkte jag till stallet och red Calle. Han gick som en k l o c k a ikväll. Han är ju en häst som kräver lång uppvärmning och som inte ger mycket gratis annars men ikväll så gick han perfa, utan att jag gjorde särskilt mycket alls. Hmm, kanske han kände på sej att matte haft en seg dag!? haha...!

När jag tog ut Calle ur stallet så var det torrt men efter ett varv i paddocken så kom regnet, vilket höll i sej hela ridpasset tills jag och Calle gick in i stallet igen. Nästan i samma veva som jag band fast Calle i stallgången så slutade de regna =)  Men det gjorde mej inget alls ikväll, det var sånt där riktigt mysigt jättetätt duggregn som föll ner medans solen sken =) Lovely !

När jag kom hem så gjorde jag mej iordning för en promenad med mitt hjärta Boss. Vi var ute nästan en timme, helt underbart mysigt. Varmt och skönt i solnedgången traskade vi runt i Ellös =)  

Kände verkligen under min promenad vilken tur jag har med mitt liv. Jag brukar gå och livsfilosofiera under våra promenader. Tänker på mej, mitt liv och allt som hör därtill. Ikväll kände jag verkligen vad lyckligt lottad jag är som har allt jag har. Att jag blivit den personen jag är. Jag är nöjd och mer än nöjd över mej själv. Är inte det en underbar känsla i kroppen så säg...!

Jag har gått ur mitt ide nu btw, alla har vi våra ups and downs och det måste man ha. Livet är inte en räkmacka och vore de det så skulle vi aldrig utvecklas som individer eller lära oss saker. Så nu gick jag ur idet, ännu starkare än innan jag hamnade i den =)  

Imorgon är jag ledig, helt övertygad om att det kommer bli en toppen dag! Hoppas på sol så jag kan slappa lite och förhoppningsvis bli lite brun, ska rida Calle och ta en långpromenad med Boss. Hälsa på mormor & morfar på kaffe också förhoppningsvis? Måste få vägt mej imorn också så jag vet hur det går med min kamp =)

Men nu ska jag nog sätta på en film och bädda ner mej i sängen!! Ha det underbart! Kramar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards