pillllans

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Jäkla Fin fredag !

Av Pernilla - 1 mars 2013 16:15

Åkte till stallet direkt imorse i ett underbart soligt väder och med kaffet i handen. Man kan ju inte vara annat än pigg & glad i detta väder!? Love it!!!  

Calle fick gå ut i hagen utan täcke idag och njuta i solen... Jag grejade massa i stallet och sen blev det morgonfika, efter den tog jag in och gjorde iordning Calle för dressyrlektion, för yes, jag satt upp i sadeln idag   Jag har inte ridit på över en vecka (fast Calle har ju gått varje dag) och jag har inte ridit lektion på över två veckor. Så det var en underbar känsla och sätta sej i sadeln igen för dressyrträning...

Calle var till en början ganska stark och låg på en del, så jag fick göra mycket halvhalter till en början för att få tillbaka honom bättre. Men han hade baken med ganska fint redan från början så det var ju toppen. Jag hade mycket fokus idag på att få honom mer mjuk och helt avspänd, och eftersom det så himla passande stod skänkelvikningar på dagens schema så vart det mycket lösgörande övningar som allteftersom gjorde Calle mjukare/finare och tillslut bara helt underbar emellanåt! Traven kändes bra idag men jag fick några varv där traven verkligen var helt perfekt och då jäklar är han fin !

Vi måste bara träna mer på skänkelvikningar, och speciellt för att få med höger på honom. Det lossade en del idag men det är mycket kvar att träna på.

Jag går ju dock in i v.26 nu så smidigheten från ryttarens sida, är tyvärr inte den bästa. Men jag gör mitt bästa och orkar ändå rida ganska okey tycker jag, haha...





Ett par bilder från dagen..

  


 

Efter träningen fick Calle fortsätta äta sin lunch en stund och sen släppte vi ut honom + hans grannkompisar ut i hagen igen. Calle fick dock på sej ett fleece eftersom han var svettig efter ridpasset..


   Smutspellen efter att han rullat sej riktigt ordentligt!



Nä nu får det bli lite middag här, jag har gjort iordning min favvolax idag, mums. Sen efter den så ska jag lägga mej och vila ett par timmar för ikväll bär det av till jobbet. Min lediga period är nu över och det väntas istället en del jobb framöver.


//Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards