pillllans

Alla inlägg under februari 2013

Av Pernilla - 17 februari 2013 12:44

Så då är man hemma igen efter stallet & dagens löshoppning. Calle skötte sej jättebra och sista språnget var jättefint! Det går bättre för varje gång och det är kul att se skillnaden + att det är lika kul att se hur roligt Calle tycker detta är  


  Jag och Calle när han var 5år.. 

 

 



//Pillan


Av Pernilla - 16 februari 2013 23:30

Nu har alla gäster åkt hem och jag har redan hunnit ta hand om den mesta disken och städet efter. Känns skönt och vakna upp imorgon och ha det mesta gjort i alla fall.

Men åh så supermysigt det vart idag! Älskar att samla hela familjen, äta gott & bara umgås  Nu var det ju dock ett par st som inte kunde komma och då känns det inte riktigt komplett vilket är lite trist såklart, men vi är ju ganska många i vår familj så nästan lite svårt att få samlat alla  

Men nu börjar gäspningarna smyga sej på och jag känner mej lite trött, så ska strax bädda ner mej. Imorgon till morgonen bär det av till stallet för Calle ska löshoppas  Kul kul!! 


 


//Pillan

Av Pernilla - 15 februari 2013 14:35

Ja denna helgen är det fullt upp. Vi ska ha 35års kalas här hemma imorgon för Björn  Så idag har jag vart iväg och storhandlat på Maxi och lite andra ärenden också.

Idag & imorgon står det storstädning på schemat och imorgon även duka fint och få iordning maten. Man får alltid mycket att göra inför ett kalas men det är ju verkligen supermysigt när alla i familjen träffas!




Jag åkte förbi Calle imorse och fick mockat/fixat boxen för honom. Hagarna blev saltade igår så idag kom dom sej ut igen, jätteskönt! Ska passa på att få grejat så mycket som möjligt här hemma under dagen så åker jag ner ikväll efter lektionerna och motionerar honom & kvällsmockar  



    Imorgon går jag in i v.24 och det känns både kul & mysigt! Mår ju bättre än nånsin nu när jag slipper både illamående & foglossning  

Åh, det ska bli så mysigt med bebis i sommar & bara tanken av vad det är som vill titta ut känns spännande. Varken jag eller Björn vill ta reda på könet och det är ju himla bra att vi är överens, vore ju trist annars. Men det får helt enkelt bli en överraskning i juni! Jag har lite svårt att förstå varför man vill ta reda på könet. Klart att man är & vill olika, men ändå.

Men jag har förstått att det är mycket vanligare att kolla könet nu, och det är väl bra att man kan det för dom som nu vill  

Även om jag tycker det vore skittrist att veta....



Nä nu ska jag fortsätta städet...


//Pillan



Av Pernilla - 14 februari 2013 20:03

Idag blev Calle tömkörd, men inte utav mej. Jag tog hjälp av en jätteduktig tränare eftersom Calle inte alls är van att tömköras + att om/när han protesterar eller gör motstånd så är jag för okunnig för att ta itu med de korrekt, så därför tycker jag att det är bättre att någon riktigt duktig tömkör Calle istället så det verkligen blir rätt!   

Men det var hur kul som helst att se idag och Calle reste sej en gång och protestera ett par ggr men jag trodde nog faktiskt att det skulle bli mer. Men hur som, han gick såååå jäkla fint!

Tyvärr glömde jag ju kameran hemma så det blev varken bilder eller film  Får tänka på det till nästa gång istället!!


 

//Pillan

Av Pernilla - 14 februari 2013 09:41

Njuter lite extra för att jag har semester nu och är ledig till 1a mars. Superskönt !



 

Frukostmys framför favoritserien!




//Pillan

Av Pernilla - 13 februari 2013 19:30

Hämtade ju ut paket till Calle igår och det fick jag testat idag, det satt perfekt!!


    Äntligen har jag fått tummen ur och köpt mitt favvotäcke. Rambo

& det blev verkligen läckert på Calle !!




Idag har jag & Maria spenderat flera timmar i stallet, alltid lika kul och gå där och greja! & Ann-Sofie kom förbi och red Calle idag vilket gick jättebra! 

Eftersom Calle gått 2 veckor i sträck nu så var tanken från början en vilodag denna veckan. Men eftersom han också står på box just nu pga halkan ute i hagarna, så behöver han nog ingen. Han kan få ta det lite lugnare jobbmässigt en dag, ev. lördag har jag tänkt mej, men annars kör vi på varje dag..!


Efter stallet så drog jag & Maria till Hööks en vända för och kika lite, & visst fick man shoppat också.

Det blev en långärmad marinblå pikétröja och en svart kortärmad piké, HV polo såklart. Snyggt !! Dock satt dom lite tajt över bebismagen, haha. Men dom får väl ligga i garderoben sålänge. Är det rea så är det, och då får man ju passa på  Var ju ändå 50% så det blev ju inte ens 250:- st.




Nä nu ska jag bädda ner mej i soffan resten av kvällen, har en spännande morgondag att se fram emot. Står något nytt på Calles planering nämligen   Mer om det imorgon!


//Pillan

Av Pernilla - 12 februari 2013 22:00

Calle fick inviga sitt nya dressyrset på lektionen i förmiddags. Han blev jättefin och passade verkligen bra i färgen. Dock var inte kameran med + att det var sådär lätt och få en bild på honom själv medans jag höll honom. Blev en i alla fall, men jag ska ta nya, fina någon dag där man ser färgen korrekt också  


  Dock har jag tappat bort ett par av ridpaddarna så kunde inte linda honom bak. Måste köpa nya!



Förövrigt så gick lektionen bra, Calle hade en del överskottsenergi och på slutet när vi skulle trava av dom lite långa & låga i formen, då kicka Calle backut och tog galopp istället.

Men hur som, det var bra & blandade övningar idag, både serpentibågar & öppna utmed långsidorna och även mycket galopp på böjt & rakt spår. Toppen!!

& traven var superfin idag, mumma på hans bakben!! Formen på galoppen kommer och det blir verkligen bara roligare & roligare att rida honom.. Det är med en tår i ögat jag närmar mej mitt riduppehåll   Men jag får försöka tänka på hur mysigt det kommer bli med bebis  istället för tankarna på att jag inte kan rida på ett par månader & att till hösten är jag ju faktiskt igång med Calle igen! Känner tyvärr nog också att jag närmar mej mitt uppehåll, jag orkar inte samma på lektionerna eller ridpassen längre. Det är en jätteskillnad. Nog för att jag inte hade en jättekondis innan men att inte ens orka det jag gjort förut, det känns riktigt frustrerande. Jag vill så gärna, men jag orkar inte rida honom i varje steg hela tiden. Calle kräver ju en del av ryttaren, så det händer att jag får skritt pausa något varv emellanåt, och det känns faktiskt inte alls kul. Men man måste tänka på sej själv och lyssna på sin kropp när den säger till.

Någon som möjligtvis läser min blogg som ridit under graviditet får mer än gärna skriva ett par rader om hur ni hade det  


Bebis växer nog i alla fall för magen blir bara större   Är nu i v.23 och tycker att tiden går med en väldans fart. Så egentligen inte så konstigt att jag börjar känna mej ganska enorm & ful i sadeln. Förr tittade jag alltid i manegespeglarna när jag red förbi, men har slutat med det nu kan jag tala om.


Nä snart dags för sängen så man är pigg imorgon, stallet och ett par ärenden tänkte jag förgylla min onsdag med! Hämtade ju förresten ut paket till Calle idag med, så det ska provas imorgon. Kul kul !!


//Pillan

<3

Av Pernilla - 11 februari 2013 20:03

Uj uj, vad pigg Calle var idag  Sådär roligt pigg & busig! Stark med för den delen & han hade nog helst velat dra iväg lite i galopp om han fick bestämma. Ett par ggr vad han bara tvungen och protestera i studs på stället.

Men mot slutet av ridpasset så lossnade han och gick jättefint, travökningarna var verkligen superfina idag! Även galoppen var det tryck i med en bra takt. Så idag hade vi ett roligt pass med ett jättebra avslut när han gick så fint   Det märks att hans kondition har ökat för han orkar mycket mer nu! (Däremot min ork har minskat lite pga graviditeten..) Men jag kämpar på och gör så gott jag kan!


       

Längtar lite efter våren nu !!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards