pillllans

Alla inlägg under februari 2013

Av Pernilla - 11 februari 2013 09:54

Haft en riktigt härlig sovmorgon, vilket också behövdes efter denna helgen   Dricker kaffe nu men ska strax sätta igång med och städa här hemma. Har ju liksom inte haft tid till det i helgen...

Sen ska jag och Boss ut på promenad och så ska jag även till stallet. Calle ska joggas igenom idag, viktigt då han hoppade igår.



Förresten, jag beställde ju till Calle ganska nyligen och det paketet hämtade jag ut förra veckan. Har bara inte haft tid att prova setet på honom än... Jag tyckte det skiljde sej lite i färgen från bilden på nätet, men tror ändå att det kan bli snyggt på honom.

BR´s Bright green


I helgen beställde jag en ny grej till Calle och längtar tills paketet kommer. Dyrt, men så värt det. Han kommer bli jättefin!!


//Pillan

Av Pernilla - 10 februari 2013 19:21

Vilken helg! 20 tim jobb, 7 tim sömn och utöver detta massa häst & stall! Jag är trött....... & det är säkert bebis också, hehe. Såna här hektiska helger/dagar ska nog undvikas framöver.




Maria mådde bättre idag så hon kunde vara med och hoppträna så det var kul. Det gick jättebra men det blev dock nästan en tårta då Calle vägra på ett utav hindren, vilket han i stort sett aldrig gör så det är klart att man inte riktigt är beredd när han väl gör de   Annars så går det riktigt bra, framstegen är lika stora i hoppningen som i dressyren, så det går verkligen på rätt håll.

Förresten har Calle bara börjat fälla mer & mer nu, så idag la jag till B-vit i foderstaten, han behöver nog det. Så skönt när han blir av med lite päls, klubbens nallebjörn är han  

  

     



Nu ska jag bädda ner mej i soffan och se på film med Björn!  


//Pillan

Av Pernilla - 10 februari 2013 07:15

Jobbat klart min helg nu, men istället för att åka hem och sova så åker jag till stallet för jag har stalltjänst där nu på morgonen  Så jag dricker kaffe för fullt så jag orkar hålla igång några timmar till... Sen när stallet är gjort så åker jag raka vägen hem till sängen för några timmars sömn innan det blir att åka tillbaka till stallet. Tanken var att Maria skulle hoppträna till e.m för Ika Snis men eftersom Maria blev dålig igår så är det inte säkert att hon kan vara med (jättetrist i såna fall.). Så antingen blir det hoppning till e.m eller så rider jag Calle ikväll !! Men hur som helst så är det fullt upp för min del.

Nu väntas dock förhoppningsvis, bara min semester blir beviljad, nästan 3 veckors ledighet. Börjar i såna fall jobba igen den 1;a mars  Nice!!



 


//Pillan

Av Pernilla - 9 februari 2013 07:45

NU ska jag bädda ner mej & sova gott, och det är alltid lika härligt efter en jobbnatt. Fast nu blir det bara för ett par timmar för kl 11 ska jag åka till stallet och titta på lektion.


  

//Pillan

Av Pernilla - 8 februari 2013 14:57

& min jobbhelg som väntar!



Red lektion i förmiddags och det gick bra, inte lika bra som veckans tidigare lektioner för då har det ju gått grymt! Han var jättefin i skritten men krävde mer i traven idag och var allmänt motsträvig ett tag, fick säga till honom ordentligt ett par ggr. Men på slutet gick han riktigt fint och jag är också väldigt nöjd att dagens övning gick så bra som den gjorde! För den övningen har tidigare vart ganska svår för oss men först idag så kändes det mycket enklare och det gick som sagt riktigt bra, så jäkla kul när man märker sån skillnad  & himla kul med skillnaden på Calle också som bygger så fina muskler och han stärker sej för varje vecka som går!





Fick provat det jag köpte igår, Maria ville ha en färgklick på Calle. & det fick hon också!

     Ganska så oranget  


//Pillan

Av Pernilla - 7 februari 2013 22:45

Efter en dag i Ullared och en kväll i stallet så börjar jag bli trött. Ska strax gå och bädda ner mej!



Fick shoppat en del idag, mycket bra & ha saker hem, lite inredning m.m och så nya benskydd till Calle. Tycker passformen & hållbarheten på benskydds setet från Gekås är toppen och eftersom mina gamla börjar bli utslitna så var det dags för nya! Blev dock en annan färg denna gången, Maria har ju pratat om att hon vill ha/prova en speciell färg på Calle, så fick ju ta benskydd i den färgen hon ville ha  Fick även svängt in en snabbis på 3 hästar på hemvägen och köpt matchande boots, hehe. Så ett schabrak på detta Maria så har du din outfit! Kan ta kort och visa bild imorgon på det färgglada Calle benen för det fick jag inte gjort ikväll, trots att jag är nyfiken på hur det kommer se ut på honom  





Red en timme ikväll efter att lektionerna slutat, sista gruppen hade teori - perfekt. Så det blev inte så sent + att jag var helt ensam i manegen   Det gick helt ok hela passet men på slutet gick han jättefint, då hittade jag traven sådär bra! Så jag är nöjd...!


 


Tack till Ida för trevligt sällskap idag och Tack till Maria som passade Boss för mej  


Nighty nighty


//Pillan

Av Pernilla - 7 februari 2013 05:22

Uppe med tuppen och dricker kaffe, känner mej konstigt nog, ganska pigg! Idag ska jag och Ida åka till Ullared & Gekås en sväng för lite shopping  Ska bli kul och även mysigt och umgås!


Jag & Ida för några år sen, saknar min frisyr lite...



Lär ju få handlat en del, det brukar aldrig vara problem därnere  


//Pillan

Av Pernilla - 6 februari 2013 22:02

Hemkommen från stallet precis, dock en bra stund senare än planerat eftersom pärlan till bil inte ville starta så Björn fick komma och bogsera hem mej & Maria. Lagom kul för oss, men shit happends! Nu står bilen på verkstad i alla fall.




Passet med Calle ikväll gick riktigt bra och jag är nöjd! Ibland tappas det en del men det är mitt fel som inte rider så när jag skärper till mej och gör rätt, så går det ju desto bättre  Jag fick lite wow känsla idag med och jag bara älskar traven på honom när han verkligen jobbar rätt, min dröm är han  


 

Hade vart kul med en ridbild, men tyvärr. Så det får bli en hagbild på snyggingen istället  

  

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards