pillllans

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Fining !

Av Pernilla - 12 februari 2013 22:00

Calle fick inviga sitt nya dressyrset på lektionen i förmiddags. Han blev jättefin och passade verkligen bra i färgen. Dock var inte kameran med + att det var sådär lätt och få en bild på honom själv medans jag höll honom. Blev en i alla fall, men jag ska ta nya, fina någon dag där man ser färgen korrekt också  


  Dock har jag tappat bort ett par av ridpaddarna så kunde inte linda honom bak. Måste köpa nya!



Förövrigt så gick lektionen bra, Calle hade en del överskottsenergi och på slutet när vi skulle trava av dom lite långa & låga i formen, då kicka Calle backut och tog galopp istället.

Men hur som, det var bra & blandade övningar idag, både serpentibågar & öppna utmed långsidorna och även mycket galopp på böjt & rakt spår. Toppen!!

& traven var superfin idag, mumma på hans bakben!! Formen på galoppen kommer och det blir verkligen bara roligare & roligare att rida honom.. Det är med en tår i ögat jag närmar mej mitt riduppehåll   Men jag får försöka tänka på hur mysigt det kommer bli med bebis  istället för tankarna på att jag inte kan rida på ett par månader & att till hösten är jag ju faktiskt igång med Calle igen! Känner tyvärr nog också att jag närmar mej mitt uppehåll, jag orkar inte samma på lektionerna eller ridpassen längre. Det är en jätteskillnad. Nog för att jag inte hade en jättekondis innan men att inte ens orka det jag gjort förut, det känns riktigt frustrerande. Jag vill så gärna, men jag orkar inte rida honom i varje steg hela tiden. Calle kräver ju en del av ryttaren, så det händer att jag får skritt pausa något varv emellanåt, och det känns faktiskt inte alls kul. Men man måste tänka på sej själv och lyssna på sin kropp när den säger till.

Någon som möjligtvis läser min blogg som ridit under graviditet får mer än gärna skriva ett par rader om hur ni hade det  


Bebis växer nog i alla fall för magen blir bara större   Är nu i v.23 och tycker att tiden går med en väldans fart. Så egentligen inte så konstigt att jag börjar känna mej ganska enorm & ful i sadeln. Förr tittade jag alltid i manegespeglarna när jag red förbi, men har slutat med det nu kan jag tala om.


Nä snart dags för sängen så man är pigg imorgon, stallet och ett par ärenden tänkte jag förgylla min onsdag med! Hämtade ju förresten ut paket till Calle idag med, så det ska provas imorgon. Kul kul !!


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards