pillllans

Alla inlägg under februari 2013

Av Pernilla - 6 februari 2013 15:05

Kom hem från stallet för en stund sen, har som vanligt haft en trevlig morgon/förmiddag tillsammans med resten av ligan där

Jag & Maria lät bara Calle vara lös en stund i manegen nu på förmiddagen för jag ska ner ikväll och rida dressyr! Man kan ju alltid hoppas att det går lika bra som det gjorde igår på lektionen




Förresten, måste visa! Jag har inte köpt något till bebis alls, det är ju lång tid kvar dit. Men när jag fick syn på detta set så kunde jag verkligen inte låta bli. Hästmänniska som man är!  


 

Tycker det är jättesött!



Nu ska jag passa på att städa lite innan det blir middag och sen ikväll, ner till stallet igen!  


//Pillan

Av Pernilla - 6 februari 2013 07:40

Ska strax åka och hämta Maria och åka till stallet. Ska greja en del där idag och så ska ju även Calle få bli motionerad




   Snutt sen i torsdags när man kunde vara i paddocken - längtar dit & till våren nu !!


//Pillan

Av Pernilla - 5 februari 2013 16:08

Borde vara (och det har det vart, i alla fall så länge jag var i stallet) en toppen tisdag. Ändå sitter jag och är på dåligt humör nu utan att veta varför. Riktigt irriterande att känna en skitkänsla utan anledning, tror jag skyller på gravidhormonerna  För det lär ju vara dom & kanske en blandning med detta ushliga väder som ger mej noll lust att gå ut på promenad med Boss!? + att sen jag kom hem ifrån stallet vid 13 tiden så har jag inte gjort mycket vettigt alls. & det ger mej lite dåligt samvete faktiskt. Visserligen har jag fått tvättat & diskat men utöver det bara käkat vindruvor och kollat på Hem till gården på Tv4 Play. Men ganska skönt att bara slappa/vila när man är ledig också.....




Imorse åkte jag till stallet som sagt, tyvärr var det så isigt så vi fick inte ut hästarna i hagarna. Istället så fick Calle en paradis plats under tiden jag mockade för honom..  


 

När stallet var fixat och de flesta hästarna rastade i manegen så tog jag ut Calle, skritta honom 20 min innan jag släppte honom lös så han fick rulla sej - vilket var uppskattat.


 

Efter jag käkat frukost så gjorde jag iordning Calle för lektion & jag säger bara fy bubblan om dagens ridpass. Guuu vad fin han var på slutet, det började heller inte dåligt utan helt ok, men blev bara bättre & bättre under lektionens gång och den sista stunden var han som en dröm. När han går sådär jäkla fint kan man inget annat än att njuta och le. Tänk om han kunde gå sådär jämt  Han höll ihop toppen idag och takten satt som ett smäck. Han KAN ju faktiskt röra lite på sej, min fining  Åhh vad nöjd jag är!!




Nä nu ska jag göra middag så det är klart när Björn kommer hem!!


//Pillan

Av Pernilla - 5 februari 2013 07:18

Dricker kaffe och ska strax packa frukostlådan och åka till stallet. Tänker ju som sagt spendera hela min morgon/förmiddag där idag  Ska rida lektion idag också. Kul kul !!



//Pillan  

Av Pernilla - 4 februari 2013 22:15

Ja så kan man väl sammanfatta kvälllens lilla ridpass!? Jag har vart iväg på ärende idag och även fikat med Patricia så jag bestämde mej för att ta stallet ikväll och rida på uppehållstiden istället för att rida innan lektionerna, vilket jag brukar göra. Det visade sej vara en bad idea !

Vi var 9st och pga diverse orsaker så blev Calle, som redan från början var spänd, bara ännu värre. Lite småskutt här & där och jag försökte bara dämpa honom eftersom han var pigg & stark också. Till en början gick han väldigt spänt men han mjukna lite allt eftersom. Tillslut var traven jättefin så jag känner mej ändå väldigt nöjd att jag lyckades få fram traven såpass fint i det "kaoset" som var därinne. Blev bara ett par galoppfattningar eftersom jag kände att jag inte riktigt fick plats + att Calle mest behövde joggas mjuk och avslappnad.




Innan jag red så fick jag schamponerat Calle lite & även friserat honom, & det nästan lyste om honom, med tanke på hur han såg ut innan  Så fick han nytvättat täcke på sej också.. Nu är han väl ren & fin sisådär ½ dygn  


 


Nu ska jag bädda ner mej, upp tidigt imorgon för en morgon/förmiddag i stallet. Mysigt!!


//Pillan 

=)

Av Pernilla - 4 februari 2013 10:17

Jag säger till Björn; Kan du sätta upp krokarna i tvättstugan, så käckt att jag kan hänga trasor, vattenkannan m.m där!?

Björn sätter upp krokarna och jag grejar lite. Björn kommer tillbaka och säger; Varför är jag inte förvånad?


  


//Pillan

Av Pernilla - 3 februari 2013 22:11

  Prinsen igår



Ikväll red Maria ett pass, lite galopp och efter det jogging där Calle gick jättemjukt & fint.

Känns knepigt och sitta på läktaren dock men det är väl lika bra att vänja sej inför min kommande ridpaus  Vet ju att det är för något så mysigt men kan ändå inte hjälpas att det känns jobbigt också. Tanken av att inte få sitta på Calle på flera månader, hua. Vet inte hur det ska gå!? Jaja, är inte där riktigt än så får passa på att njuta av ridpassen jag har kvar... Sen får jag tänka positivt, det är inte slutet, det är "bara" en paus. Kommer ju få spendera så otroligt mycket tid med min prins ändå  Även om det inte blir på just hans rygg...



  Ja som sagt, det lilla livet växer därinne



//Pillan 




Av Pernilla - 2 februari 2013 21:30

Calle fick gå ett hopp pass med Maria idag (jag har slutat med bommar helt & hållet nu pga magen.)

Först la vi upp två sockerbitshinder på volten, en superbra övning för och träna på att få Calle med runt i en bra galopp på en jämn volt. Det var dock extra svårt idag med tanke på hur pigg & stark Calle var.


 

Som övning nr 2 la vi en liten två studs av dom hindren vi hade framme för och träna lite på Calles kvickhet i benen. Med tanke på hur pigg han var ikväll och bara ville springa snabbt så var denna övning mer passande idag  

  Gick riktigt bra idag, och galoppen har det ju verkligen hänt massor med! Så himla kul, och att man får belöning för sitt slit  Ska filma honom någon dag igen, kul och ha lite "före & efter" filmer. Det är en jäkla skillnad på Calle sen jag stallade upp honom på klubben. & ännu bättre ska det bli !






 

Gick in i v.22 idag, tycker det går med en väldans fart detta. Tycker även att magen växt otroligt bara den senaste veckan. Märker mer & mer på kläderna nu och imorse var det en liten besvikelse när min Kingsland jacka satt så jag såg ut som ett stoppat korvskinn   Men det kvittar ju faktiskt, det är ju hur mysigt som helst med bebismage   Även om jag börjar känna mej tjock och inte sådär fint gravid...

Satt häromdagen förresten och var jäkligt nära på att beställa hem en jättesnygg Kingsland vårjacka, tills det slog mej att det vore väl ingen större idé  Haha.. Det får vänta. Jag får köpa en ännu snyggare höstjacka istället! 



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards