pillllans

Alla inlägg under februari 2013

:)

Av Pernilla - 23 februari 2013 09:40

Det suger att blogga från mobilen, men jaja.... Igår var det en skitrolig kväll. Maten va supergod och underhållningen va fantastisk :-) tog lite bilder jag kan lägga ut imorn när jag är hemma igen! Nu ska jag strax ut på långpromenad :) //pillan

mys

Av Pernilla - 22 februari 2013 17:23

Ikväll ska vi iväg på 3 rätters med underhållning. Ska bli både gott och mysigt. Annars har jag haft en lugn dag, tagit flera promenader m.m Jag är gott sugen på att hyra skidor imorn och ge mej ut i backarna. Jag vill vill vill vill!!! Men jag vågar inte :/ känt bebis röra sej mer de sista och det gör mej alldeles varm. Sån otroligt häftig känsla <3nä nu ska jag strax göra mej iordning :-)//pillan

Av Pernilla - 21 februari 2013 06:15

Dricker kaffe och piggnar till. Nu ska vi strax åka till Sälen.. Ska bli jättemysigt att komma bort några dagar och bo i stuga! Men jag har bestämt mej nu, har ju velat och funderat lite fram & tillbaka de sista, men jag kommer inte att åka skidor i år. Trist men sant...

Förra året var ju första gången jag stod på ett par, och visst, jag ramlade inte någon gång men bara för det så gör jag väl det i år!?. Jag går in i v.25 och det känns helt enkelt inte ok att balansera runt på ett par svåra (ja det är skitsvårt med skidor enligt mej) skidor även om jag bara håller mej i gröna barnbackar  Jag får sysselsätta mej med annat istället och tänka på hur mycket jag kan åka nästa år istället.  


     



Maria har hand om Calle under dessa dagar jag är borta förutom lördag, då har Ann-Sofie honom. Så jag vet att prinsen får det bra + att han motioneras varje dag. Så det är toppen!! Även om jag kommer sakna både honom och Boss, men älskar man sina djur och är van vid dom varje dag så är det väl så   Mamma och Christina är det som får äran att umgås med Boss varje dag, hehe. Så stort tack till dessa som ställer upp och hjälper till! Det är inte bara att åka iväg hur som helst när man har djur annars...



Nä nu ska vi strax åka


//Pillan  

Av Pernilla - 20 februari 2013 08:30

Vaknade av att jag nös och fick snyta mej, hoppas inte att jag åker på denna förkylningsskiten som de flesta verkar ha eller haft! Just nu, peppar peppar, så känns det bra igen.

Hur som, har en trevlig onsdag framför mej. Vi åker ju till Sälen imorgon  så idag ska det packas! & så vill jag absolut inte komma hem till ett stökigt hus så jag ska städa undan allt och göra fint här!

Dessutom kommer Patricia hit på fika idag och så ska även jag och Maria till stallet sen. 


   

Igår kväll var Calle pigg men också ganska spänd för Maria, blev lite paff när han sköt rygg och drog iväg lite. För det var ett tag sen han gjorde så nu... Men han har ju vart piggare de sista och vissa dagar även spänd. Jag är rädd om min bebismage så nästa vecka när jag kommit hem ifrån Sälen så ska jag rida lektion och känna efter hur det känns. Men jag har i bakhuvudet att min ridpaus närmar sej nog nu....! Jag tänker inte riskera något, för även om jag litar fullt på Calle och känner mej trygg på honom så kan man ju alltid ramla av, och skulle det hända något skulle jag aldrig förlåta mej själv.

Så om det bara är några sista ridpass kvar så ska jag verkligen njuta och hoppas att dom inte bara är de sista passen, utan att dom också är riktigt jäkla bra. Så jag kan avsluta med känslan på topp


//Pillan 

Av Pernilla - 19 februari 2013 18:42

Ska åka till stallet om en stund, för andra gången idag. Jag åkte dit imorse och mockade, pysslade med Calle och gav honom b-vit och så släppte jag honom lös i manegen en stund. & jag hann inte mer än knäppa loss honom så rullade han sej. Det kliar nog gott på honom nu med tanke på hur mycket han fäller, så fick han brallat av sej och sprungit en del också - skönt. Men nu ikväll ska både jag & Maria ner för hon ska rida och så kvällsmockar vi och ger b-vit igen  


 



//Pillan

Av Pernilla - 18 februari 2013 20:48

V.24


Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.



Idag har jag fått smaka på (bokstavligt talat) ytterligare en graviditetsåkomma nämligen halsbränna. Fy farao, hoppas det bara var tillfälligt även om jag betvivlar det...

I övrigt mår jag toppen! Något som är så mysigt är att jag har börjat känna bebis mer de sista dagarna, hur det lilla pyret sparkar därinne. Det är en kvällsbebis, än så länge i alla fall, för det är framför tv;n om kvällarna jag känner h*n  Mysigt !


//Pillan

Av Pernilla - 18 februari 2013 16:38

Idag har jag vart hos världens bästa mormor & morfar och fikat. Morfar fyller år idag så jag ville överraska honom med blomma, hans favoritgodis och tårta. Tror han blev både överraskad och väldigt glad  


Det låter klyshigt, jag vet. Men jag kan verkligen inte med ord beskriva hur mycket dessa två underbaringar betyder för mej. Mormor & morfar är världens snällaste och dom har alltid ställt upp på mej oavsett vad det gällt, och dom finns alltid där. Jag är så otroligt glad att dom finns i mitt liv!

Älskar er !

      


//Pillan  

Av Pernilla - 17 februari 2013 19:42

Riktigt slappt blev det här.. Nästan så jag skäms lite. Fast att bara ta det jäkligt piano är skönt det med ibland. Jag har ju i flera dagar tänkt på att se ikapp Ponnyakuten, för jag har inte fått sett ett enda avsnitt än. Det har väl berott både på tidsbrist & glömska antar jag... Men jag tycker det är ett kul program att se så jag följer det alltid  

Så NU har bäddat ner mej i soffan med laptopen, tittar på PA & äter lite kalasrester sen igår... Mums!


 

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards