pillllans

Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 26 december 2012 10:22

Ska strax åka iväg en sväng, Maria kommer och hämtar mej. Först åker vi förbi Calle & låter han sträcka på benen lite och gör fint för honom. Sen drar vi in till torp en sväng på mellandagsrean. Kanske att man hittar nåt bra? Får la se.. Lär ju vara jättemycket folk i alla fall... Hoppas Hööks har bra rea  


 

//Pillan


Av Pernilla - 25 december 2012 21:08

På vädret! Jag verkligen hatar när det pendlar runt 0an i temp, snö & regn, tö & slask och sen isgata och halkigt. Blääää! Hoppas verkligen vädret vänder och blir bättre snart!





Jag har i alla fall, haft en supermysig jul. Många jättefina klappar, god mat och underbart sällskap, kan ju inte bli annat än bra  

Idag har jag det lugnt & skönt, vart till Calle två vändor (alla hästarna står inne pga halkan.) så då tycker jag det är skönt om han får mockat minst 2ggr om dagen och även rört på sej lite extra, men jag tycker ändå att Calle sköter sej exemplariskt trots att han står på box. Han lyssnar fint i ridningen och känns avslappnad så det är kul. Sen att han blir lite mer pigg & stark men det kan jag inte klandra honom för...  

 

Imorgon tänkte jag longera honom på förmiddagen och rida till kvällen i samband med min kvällsfodring som jag har...





Nu ska jag fortsätta greja lite här hemma, tänt lite ljus och går & myser lite. Björn åkte till baden men eftersom jag inte hade någon lust för nykter utgång ikväll så stannar jag hemma istället.

Har jag tur så kommer snart Patricia förbi och hälsar på  


//Pillan


Av Pernilla - 24 december 2012 15:00

Startade min dag i stallet för jag hade stalljouren. Det måste vara det absolut mysigaste sättet att starta julafton på, flera morgontimmar i stallet!?

Det var dock lite kämpigare idag, först tungt att gå i snön, sen fick jag skotta min väg fram mellan stallet och manegen. Sen fick vi dessutom trampa runt i alla hagarna för att känna att dom var okey för hästarna. Många kom sej ut, några fick stå kvar inne. Calle fick däremot för första gången på över en vecka komma ut i hagen igen, gissa om han travade runt nöjt i snön  

Dock så stod "hans" tjejer som i vanliga fall går jämte honom i hagen, kvar inne i stallet så istället släppte jag en gullig liten ponny vid namn Frisky intill honom och visst dög han som sällskap. Även om Calle och tjejerna inne i stallet stod och skria efter varann  Men så har ju också Calle en förkärlek till just ston..  


 

Finns det inget gräs får man tugga plaststolpe...  



   



Nä nu ska jag åka över till Maria och möta upp resten av familjen där och ha en riktigt mysig julafton. Hoppas ni alla har det bra!! God jul på er  


//Pillan

Av Pernilla - 22 december 2012 22:19

Vad jag vart frusen idag  


Åkte iväg till Torp med mamma idag för att handla det sista & det var ju tur att vi inte skulle ha så mycket för fy bubblan vad folk det var. Fast det förstod vi ju att det skulle vara såhär innan jul.. Men ush vad jobbigt och knö sej fram. Väl hemma hos mamma åkte vi och köpte julgran och så klädde vi den tillsammans med Christina. Mys!



Sen åkte jag bara hem och bytte om till ridkläder, hämtade Maria som var mitt kära sällskap till stallet ikväll - toppen! Skönt & slippa vara själv.. Först släppte vi honom lös en stund i manegen och sen red jag ett pass. Joggade igenom honom och tog ett par galopper. Han kändes trevlig och mot slutet blev han mjuk och gick riktigt trevligt.


 


//Pillan

Av Pernilla - 21 december 2012 23:28

att Maria följde med till Calle ikväll efter lektionerna var slut och red ett pass, eftersom jag inte mått så toppen idag och inte riktigt orkade någon ridning. Men jag hoppas på en god natts sömn och att jag ska vakna pigg & fräsch imorgon! Ridpasset gick bra i alla fall & jag tyckte det såg väldigt trevligt ut  

Efter passet släppte vi Calle lös lite så han fick springa/vandra runt lite själv, åhh gu vad söt han är. Kan inte titta mej mätt på honom! Han är i mina ögon inte bara en jäkligt läcker skäck som är perfekt tecknad, utan han har sån charm och sån otrolig personlighet vilket han verkligen utstrålar för mej  

Maria tog ett par fina kort på honom ikväll...


   

Detta är kärlek så det bara visslar om det !


//Pillan

Av Pernilla - 21 december 2012 13:09

Frös på jobbet inatt och kände mej lite småhängig emellanåt, blev bara värre när jag åkte hem för då mådde jag verkligen allt annat än bra. Nu har jag fått sovit några timmar i alla fall, fast bättre vet jag inte om det är..
Måste i alla fall fått samlat lite kraft och åkt till stallet, orkar inte rida nu så det får jag försöka göra ikväll om jag mår bättre. Men jag ska mocka, pyssla och så måste jag ju få rört på honom en stund. Det är så viktigt nu när han står still i boxen... Jag bara hoppas att underlaget ute snart är OK så han kan få komma ut i hagen.


  


Efter stallet blir det en sväng till Ellös för jag glömde min mobilladdare där (suck) och sen ska jag hem och vila en liten stund innan jag måste åka till stallet ikväll igen.

Men skönt är det, för nu är jag ledig en vecka från jobbet. Hur passande är det inte att min 7dagars ledighet bara hamnade över julen?  Mycket bra tajmat... Hehe.


//Pillan

Av Pernilla - 20 december 2012 20:15

Härlig dag! Åkte till Calle imorse och spenderade flera timmar i stallet med honom. Han fick ha sina BoT skydd på sej ett par timmar och sen fick han sej en promenad + att jag släppte honom lös i manegen. Guu vad han sprang, knappt att han stannar när väggen kommer  Så himla gott att släppa honom lös lite så han får galoppera/röra sej fritt ordentligt... Han gillar´t!

Så jag hade han i förmiddags och Maria red lektion ikväll, fick höra att det hade gått jättebra så det var kul  


 


När jag var färdig med stallet i förmiddags så åkte jag till Patricia så tog vi en promenad med hundarna. Kallt, men gott! Så en fika på det innan jag åkte hem och la mej ett par timmar. Nu ska jag strax till jobbet men efter inatt är jag ledig 1 vecka över jul. Himla skönt! Blir mycket tid i stallet då  


//Pillan

Av Pernilla - 19 december 2012 23:11

Har det verkligen vart för min del idag, härligt!!


Åkte till stallet imorse, mockade och fyllde vatten som vanligt, pysslade om Calle och broddade honom (vi har is i hagarna så pållarna står inne just nu, men satte brodd på honom eftersom vi förhoppningsvis snart får ut dom i hagarna igen...) Calles ska ju dock ganska snart skos om så det var sådär lagom kul och rensa slitna broddhål men det gick fint till slut.

Sen tog jag en liten promenad med honom innan jag släppte honom lös i manegen, guu vad han sprang och busade. Han är för söt när han brallar iväg med huvudet mellan frambenen... Ska nog filma han nästa gång. Gott att han fick rejsat av sej en liten stund i alla fall.

Åkte tillbaka till Calle vid 15 tiden, mockade igen, pysslade om honom och undertiden fick han ha på sej sin julklapp ifrån Maria. Ett par Back on Track Royal skydd  Kärlek på dom!! Dom satt fint på Calle och gör nog extra nytta nu när han hamnar mer still än vanligt.

Sen åkte jag bara hem och lagade middag innan jag åkte ner till Calle en 3;e gång  Mockade igen, haha. Sen gjorde jag iordning honom för ridlektion för Janne. Det gick jättebra och det känns så bra att sitta nöjd efter kvällens lektion. Jag red bättre än sist, jag tänkte mest på min sits och övrig inverkan, vilket gick bra. Det sista gick Calle riktigt fint, hittade takten i traven och skritten det sista var lite wow känsla på. Extra kul också när tränaren berömmer Calles skritt  

Calle var lite extra pigg idag men vem kan klandra honom när han står inne om dagarna? Jag är ändå oerhört impad av min häst som tar detta så coolt.



Så det har vart mycket tid ihop med min brunvita buse idag! Imorgon tänker jag starta dagen med honom också


   Tänk att du gör mej så glad, varje dag  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards