pillllans

Direktlänk till inlägg 24 december 2012

God Jul !

Av Pernilla - 24 december 2012 15:00

Startade min dag i stallet för jag hade stalljouren. Det måste vara det absolut mysigaste sättet att starta julafton på, flera morgontimmar i stallet!?

Det var dock lite kämpigare idag, först tungt att gå i snön, sen fick jag skotta min väg fram mellan stallet och manegen. Sen fick vi dessutom trampa runt i alla hagarna för att känna att dom var okey för hästarna. Många kom sej ut, några fick stå kvar inne. Calle fick däremot för första gången på över en vecka komma ut i hagen igen, gissa om han travade runt nöjt i snön  

Dock så stod "hans" tjejer som i vanliga fall går jämte honom i hagen, kvar inne i stallet så istället släppte jag en gullig liten ponny vid namn Frisky intill honom och visst dög han som sällskap. Även om Calle och tjejerna inne i stallet stod och skria efter varann  Men så har ju också Calle en förkärlek till just ston..  


 

Finns det inget gräs får man tugga plaststolpe...  



   



Nä nu ska jag åka över till Maria och möta upp resten av familjen där och ha en riktigt mysig julafton. Hoppas ni alla har det bra!! God jul på er  


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards