pillllans

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Stallig onsdag

Av Pernilla - 19 december 2012 23:11

Har det verkligen vart för min del idag, härligt!!


Åkte till stallet imorse, mockade och fyllde vatten som vanligt, pysslade om Calle och broddade honom (vi har is i hagarna så pållarna står inne just nu, men satte brodd på honom eftersom vi förhoppningsvis snart får ut dom i hagarna igen...) Calles ska ju dock ganska snart skos om så det var sådär lagom kul och rensa slitna broddhål men det gick fint till slut.

Sen tog jag en liten promenad med honom innan jag släppte honom lös i manegen, guu vad han sprang och busade. Han är för söt när han brallar iväg med huvudet mellan frambenen... Ska nog filma han nästa gång. Gott att han fick rejsat av sej en liten stund i alla fall.

Åkte tillbaka till Calle vid 15 tiden, mockade igen, pysslade om honom och undertiden fick han ha på sej sin julklapp ifrån Maria. Ett par Back on Track Royal skydd  Kärlek på dom!! Dom satt fint på Calle och gör nog extra nytta nu när han hamnar mer still än vanligt.

Sen åkte jag bara hem och lagade middag innan jag åkte ner till Calle en 3;e gång  Mockade igen, haha. Sen gjorde jag iordning honom för ridlektion för Janne. Det gick jättebra och det känns så bra att sitta nöjd efter kvällens lektion. Jag red bättre än sist, jag tänkte mest på min sits och övrig inverkan, vilket gick bra. Det sista gick Calle riktigt fint, hittade takten i traven och skritten det sista var lite wow känsla på. Extra kul också när tränaren berömmer Calles skritt  

Calle var lite extra pigg idag men vem kan klandra honom när han står inne om dagarna? Jag är ändå oerhört impad av min häst som tar detta så coolt.



Så det har vart mycket tid ihop med min brunvita buse idag! Imorgon tänker jag starta dagen med honom också


   Tänk att du gör mej så glad, varje dag  


//Pillan

 
 
Ingen bild

Angelica

20 december 2012 22:11

Gu va jag längtar efter att rida lektion igen! Den där isen kan ju dra nånstans, vill ha jättemycket snö istället :)

 
Mikxki

Mikxki

21 december 2012 23:20

Härlig bild :)

http://mikxki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards