pillllans

Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 17 december 2012 20:00

Åhh det var jättekul att jobba igen, hade verkligen en toppen natt på jobbet  Så det känns skönt och vara tillbaka.

Sovit idag och medans jag gjorde det så var Maria (utan att jag visste något) till Calle, hon mockade & fixade och red sen 1 timme vilket hade gått jättebra. Fick sms från henne när hon vart där och snacka om att man blir glad. När man själv behöver sova mitt emellan 2 jobb nätter och därför har lite svårt att få sitt egna tids schema att stämma med tiden då manegen är ledig. Jag brukar ju annars stå upp på förmiddagen, ta stallet och ridningen och sen lägga mej igen till e.m någon timme. Men det är inte alla ggr jag har möjlighet till det utan får sova "i ett" istället  

Så eftersom Maria var där under förmiddagen åkte jag dit senare nu och kvällsmockade, fyllde vatten m.m Perfa!



 




Nu ska jag snart göra mej iordning för natt nr 2.


//Pillan







Av Pernilla - 16 december 2012 09:09

& tomtehoppning på klubben idag. Ska åka ner lite senare och titta en stund. Sen ska jag ta hand om Calle, se vad jag hittar på med honom idag...

Annars blir det ganska lugnt idag, ska jobba inatt så till eftermiddagen är det väl tack & god natt som gäller för mej. Jobbar 2 nätter i rad nu  & eftersom jag vart sjukskriven 1 månad så ska det bli riktigt kul och komma tillbaka..




Imorgon får jag så lov att ringa veterinären, Boss är inte riktigt 100..   Ush man bli så orolig!!



//Pillan

Av Pernilla - 15 december 2012 09:10

Med liten hund och shettisar  Är hos Maria nu och har släppt ut shettisarna, fixat iordning stallet, fodrat kaninen med mat/vatten och också rastat Maddox på promenad. Ska strax åka hemåt igen men håller Maddox sällskap en liten stund till  Kan ju lika gärna ta mitt morgonkaffe här, som hemma..


   



Det har snöat ganska rejält inatt, och det snöar fortfarande. Gillar bara inte att det ligger på 0an i temp. Då blir det säkert +gr som dom förutspått. Suck!

Ska för det mesta hålla mej inomhus idag ändå tror jag, någon promenad och en tur till stallet & Calle men annars blir det nog lugn lördag hemma...


//Pillan





Av Pernilla - 14 december 2012 19:38

... inte alltid som man tänkt sej. Istället för mina få grejer som jag planerat att göra idag, så blev det helt andra saker.

Men haft en bra fredag ändå, avslutar den nu med hamburgare framför tv;n  




Imorgon ska det tydligen snöa en del (inte mej emot) det är vädret efter som verkligen stör mej. Ush och fy f*n rent ut sagt för +gr och regn & att det sen efter det fryser på. NEJ TACK!!!


Lørdag 15.12.2012kl 0–6Snø.  Gjelder for: kl 0–6-6°0,6 – 1,3 mmLaber bris, 6 m/s fra østLaber bris, 6 m/s fra øst
kl 6–12Snø.  Gjelder for: kl 6–12-3°6,4 – 9,4 mmLaber bris, 7 m/s fra østLaber bris, 7 m/s fra øst
kl 12–18Sludd.  Gjelder for: kl 12–18-1°0,5 – 2,5 mmLett bris, 4 m/s fra sørøstLett bris, 4 m/s fra sørøst
kl 18–24Skyet.  Gjelder for: kl 18–240 – 0,1 mmLett bris, 4 m/s fra sør-sørøstLett bris, 4 m/s fra sør-sørøst
Søndag 16.12.2012kl 0–6Skyet.  Gjelder for: kl 0–60 mmSvak vind, 4 m/s fra sør-sørøstSvak vind, 4 m/s fra sør-sørøst
kl 6–12Skyet.  Gjelder for: kl 6–120 – 0,1 mmSvak vind, 3 m/s fra sørøstSvak vind, 3 m/s fra sørøst
kl 12–18Skyet.  Gjelder for: kl 12–180 – 0,1 mmFlau vind, 2 m/s fra øst-sørøstFlau vind, 2 m/s fra øst-sørøst
kl 18–24Skyet.  Gjelder for: kl 18–240 – 0,1 mmSvak vind, 3 m/s fra østSvak vind, 3 m/s fra øst
Mandag 17.12.2012kl 0–6Skyet.  Gjelder for: kl 0–60,1 – 0,7 mmSvak vind, 3 m/s fra østSvak vind, 3 m/s fra øst
kl 7–13Regn.  Gjelder for: kl 7–130,6 mmSvak vind, 4 m/s fra østSvak vind, 4 m/s fra øst
kl 13–19Regn.  Gjelder for: kl 13–190,5 mmSvak vind, 4 m/s fra østSvak vind, 4 m/s fra øst
kl 19–1Regn.  Gjelder for: kl 19–10,6 mmLett bris, 4 m/s fra østLett bris, 4 m/s fra øst
Tirsdag 18.12.2012kl 1–7Regn.  Gjelder for: kl 1–70,5 mmLett bris, 4 m/s fra østLett bris, 4 m/s fra øst
kl 7–13Regn.  Gjelder for: kl 7–130,7 mmLett bris, 4 m/s fra øst-nordøstLett bris, 4 m/s fra øst-nordøst
kl 13–19Regn.  Gjelder for: kl 13–190,6 mmSvak vind, 3 m/s fra øst-nordøstSvak vind, 3 m/s fra øst-nordøst
kl 19–1Regn.  Gjelder for: kl 19–10,7 mmSvak vind, 3 m/s fra østSvak vind, 3 m/s fra øst

Vill inte !!!!!!



//Pillan

Av Pernilla - 14 december 2012 11:33

Körde ju inatt och var hemma vid 04;40 imorse, då var jag trött, + att pannan hade stannat så vi hade 15gr i huset när vi kom hem  Men Björn fick startat upp den igen och sen bädda vi ner oss under både täcke & filt. Sovit riktigt gott, men det känns ju att man hamnat lite för kort med sömn.

Blev stannad av polisen i Stenungsund inatt också, hade en bil bakom mej som plötsligt sätter igång blåljus. Så det var bara och blinka till sidan och stanna.. Det händer ju inte alltför ofta, men allt var ju grönt givetvis så kunde snart åka vidare...


Men har inte så mycket på min planering idag utan det blir nog lite lugnt. Ska åka till Calle och rida, Boss ska ut på promenad och så blir det väl lite pyssel här hemma kan jag tro...

Så det blir nog en fin fredag  



  Finaste...



//Pillan


Av Pernilla - 13 december 2012 21:44

Men så vitt jag vet har jag en brunvit pålle och inte en "Callelsin" ?  Nopp, jag förstår inte alls det roliga med dessa hästar, oj förlåt, frukter. Konst? Taskigt skämt? Jag för dåligt påläst - jaaa.. Har inte alls hängt med men känner inte att jag behöver´t heller. Eller kanske är det det att jag har för dålig humor? Jaja, sak samma...



Har haft en jättetrevligt dag i alla fall. Min frukt, oj, Calle gick riktigt trevligt idag. Joggade igenom honom ordentligt och körde lite galoppfattningar och han var inte alls lika stark igår + att idag mjukna han och slappna av redan efter en kvart. Så hade ett riktigt trevligt pass, dock utan bommar eftersom jag inte var ensam i manegen. Väntar till hopptiden på lördag och ställer nog fram lite bommar & sockerbitar då.


  Funderar på att sälja ett av Calles fleece täcken.

Det gäller det brunrandiga från Rambo (längst upp till höger)
Helt nytt i förp. Strl; 140cm.

Nypris; 829:-

Mitt; 500-600:-??





Sen efter stallet så har jag kört ner Maria till Göteborg för hon skulle på julbord och så passade det ju så bra att jag kunde stanna till hos Ida för kaffe på vägen hem. Supertrevligt!

Nu kom jag hem för en stund sen, ska strax bädda ner mej i soffan och glo på tv. Björn är också iväg på julbord och efter det utgång i Gbg, & jag är chaufför så får hålla mej redo inatt att köra  


//Pillan

Av Pernilla - 13 december 2012 08:45

Jag tycker dagarna går väldigt fort? Någon som håller med mej!?



Idag funderar jag på att lägga ut bommar med Calle, cavaletti på en sida och något annat på andra? Ja jag får se vad jag hittar på..

Efter jag ridit och stallet är klart, så blir det nog en träff med Ida. Jättetrevligt, igår träffade jag Patricia och idag blir det Ida  


 

Min fina Boss njuter av vintersnön, & det gör jag med. Jag vill bara att det ska komma mer snö så jag kan rida i paddocken och bara galoppa runt i mjuksnö  Åh, det hade vart underbart!


//Pillan

Av Pernilla - 12 december 2012 19:08

Vet att jag upprepar mej ofta, men guu va jag älskar min häst! Han är det finaste i mina ögon och jag är helt nerkärad i hans stora personlighet. Sällan man möter en häst med så stort hjärta & personlighet. Innan jag köpte Calle provred jag typ allt. Travare, korsningar, fina halvblod med bra stam, alla olika åldrar m.m Min tanke var ju inte något speciellt, eller jo till viss del speciellt. På såvis att jag ville ha en bästa vän, hitta den där kompis känslan och ha samma häst hela dess liv ut. Skapa band & kontakt med inte bara en häst, utan en bästa vän. För 4½ år sen, hittade jag lilla Calle som 5 åring på annons, åkte och provred två ggr och sen dess har jag vart kär. Vissa dagar påminner han mej verkligen extra om det jag känner för honom, men många gånger står jag också och tittar lite snett på honom och tänker Din kossa. Men det hör till... Nu har jag haft Calle i min ägo ganska exakt 4½ år och jag älskar honom! Jag kommer aldrig att sälja honom utan han kommer få finnas vid min sida tills den dagen kommer som jag ger honom en puss på mulen en sista gång...  

Han har lärt mej otroligt mycket och om jag tänker tillbaka på dessa år, så har det trots allt hänt en del. Från att bli släpad efter honom i kedjegrimskaft till att kunna ha honom lös utan grimma & grimskaft och han ändå, följer min minsta vink. Det är kärlek & respekt!

Kan inte annat än & tacka Anna som lät mej köpa honom och gav mej förtroendet för Calle, vilket jag hoppas hon inte ångrat  


   Det ska helt enkelt bara vara vi två ..


 

Annonsbilden för Calle.




Idag provade jag det nya bettet på honom som jag köpt, tyckte visserligen att han var ganska stark men det var nog också en sån dag. Jag kämpade på som bara attan, och efter närmare en timme så lossnade han jättefint. Körde mycket galoppjobb idag, lät honom bara rulla på i galopp, varv efter varv. & han kändes riktigt trevlig.. 

Tränade också lite skänkelvikningar och ett par framdelsvändningar och det gick ganska bra.




När jag var färdig med stallet så åkte jag till Ellös för och träffa Patricia på fika, hur mysigt som helst!  Tyvärr ses man för sällan ibland bara... 

Nu kom jag nyss hem, & ikväll kommer Bonde på tv;n så då blir det nog lite gotta till det och lugn stund i soffan!!


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards