pillllans

Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 3 december 2012 16:08

Det har verkligen vart både bra och mindre bra saker idag för min del.


Imorse vaknade jag och fick se att det va vitt ute och snöa liteHärligt!! lite mindre bra var dock hur förkyld & blää jag kände mej.  
Fick i alla fall gjort mej iordning för jag skulle åka till ridskolan och hjälpa till lite, men tror ni då att min bil starta? Nääää... Jädra skit!

Fick istället skjuts av Maria & Kj som ändå skulle vägen förbi Henån - tack!

Fick grejat iordning på ridskolan och också gjort klart för Calle, hann tyvärr inte rida förrän min skjuts hemåt kom, nämligen mamma som ändå skulle på utb. i henån. Så jag kom mej hem igen...

Nu väntar jag på att Björn ska komma hem från jobbet så jag kan åka till stallet igen och förhoppningsvis hinna rida..
 

Calle ute i hagen idag.

   


//Pillan - som inte alls har lust och vara förkyld

Av Pernilla - 2 december 2012 20:44

Alla som känner mej väl vet att jag fullkomligt älskar julmust (påskmust också givetvis). Ikväll är jag till & med lite finsmakare, Björn hade köpt med en flaska som finns i begränsad upplaga från systemet hem till mej  


  Lagrad 6 månader på bourbonfat av ek.


Den var god, lite annorlunda i smaken men fortfarande det goda från julmusten. Mumma.....


//Pillan

Av Pernilla - 2 december 2012 12:53

Hur mysigt som helst - i löv it!! Helt underbart med flera -gr, sol & stilla ute...

Startade min adventssöndag med morgonjour i stallet, väldigt mysigt när man väl masat sej upp och tagit sej dit  Så stallet är fixat och så även allt för Calle. Åker tillbaka till e.m och rider, igår fick han hoppa så jag tänkte först rida ut en liten sväng idag men det hinner bli mörkt innan jag ska dit, så rider ut lite imorn istället kanske? Jag är ju inte typen som sätter på mej pannlampa och ger mej ut i kolsvart mörker - blää...


  Calle imorse



//Pillan

Av Pernilla - 1 december 2012 09:30

Äntligen -gr och idag är det till och med -7gr hos mej. Jag älskar´t! Nu är det bara snön som fattas också! Är det december så är det, då ska det vara vinter. (Sen har jag ju tröttnat totalt på +gr och allt jäkla regn rent ut sagt...)

  Har plockat fram min favvomössa nu, så jäkla snygg & go <3





Igår kväll red jag ett pass och Calle kändes helt ok. Ganska mjuk och fin men stundtals stark och lite tjafsig. Fast han hade vilodag i förrgår så kan väl inte begära för mycket... Men han gick ändå väldigt trevligt i traven ibland och galoppen vart också ganska bra.

Idag ska han nog få se lite bommar, jag och Maria åker ner till honom till e.m


  




Nu ska jag fortsätta att greja hemma, fick gjort en hel del igår och nu är ljusstakarna uppe här också, mysigt med lite extra ljus!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards