pillllans

Alla inlägg under juli 2012

Av Pernilla - 17 juli 2012 23:34

Denna dagen har gått i ett, jag lyckades bara sova 3 timmar imorse efter jobbet så börjar bli lite trött nu. Jag och mamma va till klubben och kollade Pay & Jump, vi ville se Anneli som skulle vara med och det gick jättebra för henne  Det var många söta pållar och duktiga ryttare!

Hann tyvärr inte rida idag så Calle fick mys. Imorgon ska jag ha med mej Lovisa till stallet för hon ska låna Sara, har vi tur så kommer mamma till stallet och fotar lite. Alltid kul med bilder!


  Jag & Lovisa




Men nu ska jag strax i säng, gäspningarna blir allt tätare & tätare.....


//Pillan

Av Pernilla - 16 juli 2012 20:45

Sommaren i all ära, (jag njuter och älskar denna årstid) men nu längtar jag nästan lite till hösten! Det kommer ju och bli lite nytt med Calle då, först nytt stall och sen så ska jag även skriva upp mej på mer regelbunden träning med honom, nu ska dressyren jobbas på ordentligt och målet är att även komma igång med hoppningen igen   Känner mej taggad !




          

//Pillan

Av Pernilla - 16 juli 2012 10:01

& nya tag!



Dricker kaffe och ska om en stund, åka till stallet. Först ska Calle få gå i paddocken, sen ska jag hjälpa till och lasta en annan häst i stallet som ska åka in till ridklubben på läger. Så det blir häst & stall några timmar för mej idag!!




//Pillan

Av Pernilla - 15 juli 2012 23:29

Söndag för mej får bli min summeringsdag från veckan som gått gällande mat & motion. Jag har ju som ni vet, gett mej an på att gå ner i vikt och minst till mitt första mål och dit är det 7,5kg kvar nu. Att få med lite utav detta i bloggen blir som en push för mej, tror & hoppas jag i alla fall. Så jag provar.
Jag tror inte på extremdieter, hokuspokuspiller eller magiska underverk på 3 veckor. Jag tror på att hitta en hälsosam livsstil som man helt enkelt ska leva efter och trivas med. I grund och botten handlar ju allt om inkomster & utgifter, äta nyttigt och motionera rätt, helt enkelt.
Många av mirakelkurerna som surrar runt och som man får höra, funkar säkert toppen! Men, hur stjysst är det mot kroppen alla gånger? Har det senaste hört talas om en 10 dagars kur man ska följa och efter det kan man göra som man vill..!? Låter otroligt i mina öron och faktiskt ganska dumt. Men jag tror också att det gäller för varje individ, att hitta sitt sätt. Allt funkar inte på alla, så är det! Jag har ju själv, som mest, vägt 109,7kg och jag glömmer det aldrig.. Nu är i alla fall 30kg av dom borta och mer ska väck, som sagt!
Jag har valt att lägga min tro på GI, bort med kolhydrater och socker, in med rätt nyttigheter och mer motion. Jag kommer dock inte vara extrem men mitt tänk kommer gå i GI spåren!
Veckan som gått har jag skött mej otroligt bra. ((Bortsett från några öl! ))
Jag har promenerat/ridit så mycket jag hunnit, ätit helt rätt och vägt in mej på dryga kg;t mindre.
Det jag vill och eftersträvar är att en dag kunna stå där framför spegeln, känna mig nöjd med ett fint självförtroende i kroppen!
& det ska jag !



 


//Pillan

Av Pernilla - 14 juli 2012 18:40

Idag var Calle sej själv igen, gott! Han var trevlig både i stallet och i ridningen. Jag red en halvtimme i paddocken och körde mycket trav. Han var pigg men mer cool idag och gjorde bara ett par skuttande. Han var mjuk och fin, och i slutet kunde jag sitta ner i traven och bara jogga honom lång & låg i formen. Nice! + att det hände lite på gårdsplanen idag så det blev lite "miljöträning" också - mycket bra! Tog en galopp i båda varven och fattningarna blev riktigt bra.



Men han var för rolig när jag hämtade honom i hagen, nog för att han brukar ta av sej grejerna eller ha det på halv svaj. Men hur har han lyckats och vrida huvan snett och få in vänsterörat i höger öra på huvan? Haha...

  


Nu ska jag duscha och byta om, åka bort till svärföräldrarna på middag och sen blir det direkt till jobbet!


//Pillan

Av Pernilla - 14 juli 2012 07:15

När detta tidsinställda publiceras, är jag på väg hem och ska lägga mej efter en natt på jobbet.



Igår red jag ju ut på Calle och vi hade sällskap av Lena & Sara - jättetrevligt. Calle hade någon form av värstingdag och han har inte vart på så taskigt humör på länge. Det började redan i stallet där han blåste upp sej, kunde/ville inte stå still m.m

Vi red ut en timme på grusvägarna (skogen var blöt) och jag vet inte hur många bilar vi mötte, så många har jag aldrig mött på förut runt den vägen, så det märks att semestrarna för många är ett faktum.

Ja hur som helst. Calle var dunderpigg och stark, vet inte hur många gånger han frös fast men då det gick framåt var det verkligen full fart framåt. Vi fick travat längre sträckor vilket var super, vid flera tillfällen försökte Calle bralla loss men vid ett när vi trava, då kicka han rejält backut och drog iväg några steg i galopp. Så han var väl lycklig, bus Calle


 

Nu ska jag sova så länge jag kan nästan, men till eftermiddagen blir det ett pass i paddocken. Då ska han få jobba/springa, den lille åsneskäcken!  


//Pillan

Av Pernilla - 13 juli 2012 09:28

.på ledigheten nu! Haft semester och vart ledig 1½ vecka men ikväll är det alltså dags för jobbet igen. Ska bli roligt! (Även om det är skönt och vara ledig givetvis.) Men jag trivs ju så otroligt bra med mitt jobb! Sen är nästa semester och lediga tid för mej den 25;e och då har jag nästan 2 veckor! Då kan jag ju njuta lite mer eftersom målningen är klar i alla fall. Fast det är ju massa annat som måste fixas här hemma i och för sej...  

***


Ska om ett par timmar åka till stallet och rida ut med Lena, ska bli kul! Ska se om jag kan packa med mej lite prylar hem igen. Dels ska Calle flyttas på bete till Maria nästa vecka och sen har jag sagt upp min stallplats. Känns lite sådär vemodigt med tanke på att jag stått i stallet 3½ år och trivts bra. Finns ju mycket jag kommer sakna, men förhoppningsvis blir det nya stallet bättre för oss. Vi får se, jag tänker prova i alla fall! Så till hösten blir det en del nytt & spännande  

 

***


Nu ska jag äta frukost, fil & müsli - as usual. Förresten fick jag vägt mej igår, gått ner 1kg till så cirka 7,5kg kvar till målvikten. Taggad som attan är jag!  

 

Det "enda" jag syndar med just nu (vilket är illa nog) är en öl då & då. Men det hör banne mej till sommar & ledighet   


//Pillan

Av Pernilla - 12 juli 2012 20:37

Jag säger bara äntligen! Nu är huset + garaget helt färdigmålat och det känns ju för jäkla bra. Ska förvisso få målat hundhuset också men det går ganska fort + att det känns inte lika prioriterat som huset + garaget  


Åh vad skönt detta är!


 

Firar med en kall öl och bara njuter, och njuter av att det blev så himla snyggt också. Jag älskar mitt färgval och tycker det blev riktigt läckert! Tur att Björn litade på mitt val ang. färgen eftersom han egentligen velat haft annan färg på knutarna. Nä detta blev toppen!


***

Fick vart iväg till mormor & morfar en sväng idag också på fika, hur mysigt som helst. Älskar dom så otroligt! Boss var jätteglad för och få följa med ut och han gillar också deras hammock (inte bara jag alltså...)

 

 

Sötaste gosetussen


***


Var så himla ridsugen idag men kände inte riktigt att jag hade tiden, ville ju så jäkla gärna bli färdig med målandet. Så Calle fick mys, pyssel & äpplen idag. Nu när målandet är klart så kan jag dock ägna mej massor åt min prins igen, som vanligt!

Imorgon ska jag rida ut med Lena, ska bli sååå härligt! + att jag ska pyssla massa med Calle och även i stallet.




Nä nu ska jag och Björn grilla, börjar bli dags för middag?


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards