pillllans

Alla inlägg under juli 2012

Av Pernilla - 12 juli 2012 08:46

Att det regnar ute, men det skulle sluta under förmiddagen vilket är toppen så jag kan få målat - igen! Men under morgonen kan jag passa på att få städat inne, behövs det med ju!


***


Igår kväll åkte jag och Björn till Christers och käkade, tog några öl och bara hade det gött. Sen gick vi promenad runt Henån en timme innan vi åkte hem. Väldigt trevligt!

Så hyrde vi med oss film hem, Sherlock Holmes (2an) och jag tycker den var riktigt bra, så ett litet filmtips till er!

***


Ska också hinna med en liten ridtur idag tänkte jag, och även en grej till.. Jag har liksom inga som helst problem att fylla ut dagarna nuförtiden.

Just det, jag får nog samtal idag också gällande Calle, men återkommer på den punkten när allt är mer klart och jag vet lite mer!


//Pillan


Av Pernilla - 11 juli 2012 16:09

.... vad jag är trött på att måla nu. Blää  

Igår fick jag en paus i alla fall då jag begav mej på loppis, fast fick inte köpt så mycket mer än en ljuspryl och några pocketböcker som jag förhoppningsvis får tid till att läsa i sommar, i solstolen är tanken. Men först och främst måste allt j-a måleri bli klart!

Fast nu är husgaveln färdig och garaget tar sej det också. Jag och Björn har passat på att rensa här hemma också och vi fick vart en vända till tippen idag och slängt massor. Jätteskönt det med! Någon jäkla gång ska vi väl få fint och iordning här hemma


***


Calle får lite för lite tid nu när jag "bara" målar, men vill ju så gärna bli klar + att det faktiskt närmar sej slutet. Då blir det massa Calle på schemat istället! Han får väl helt enkelt gå på halvfart några dagar till. Nästa vecka (ska bara prata med Maria först) så flyttar vi hästarna på bete hem till henne också... Ska bli skönt och ha honom så nära!

 

Nä nu får allt min rast vara slut, måste fortsätta måla!


//Pillan


Mys

Av Pernilla - 9 juli 2012 22:10

Skrittade ut Calle en sväng barbacka ikväll, mys! Calle var superpigg men himla mjuk & fin!

Vågade mej dock inte så långt eftersom det var så svart på himlen, så red ut en sväng och sen några varv i paddocken. Strax efter att jag hoppat av kom det lite regn och åska. Fast det försvann ganska fort, trodde det skulle komma mer men det kanske det gör. Fast senare...






   


//Pillan

Av Pernilla - 9 juli 2012 17:57

Bara helt underbart med sol & fint väder - lööve it! Men såg att det ska bli regn imorgon, typiskt!

Igår blev garaget färdigmålat med grått, så himla skönt. Ikväll kanske vi får hem den vinröda färgen vilket jag hoppas!, så jag kan få målat knutarna och resten så allt är klart sen. Sen är det visserligen en sida på huset som det är lite kvar på. Ska bli gött som fan och slänga penseln for good sen !!

**


Idag har jag det riktigt bra. Peppat mej själv med massa nytänk och jag ska verkligen ta tag i saker nu som gått lite på halvfart de sista. Te.x viktnedgången, den har gått på rätt håll - neråt! Men för sakta, så nu ska jag ta tag i den på full fart istället! Ja jagar känslan, känslan av att känna sej nöjd. Går inte bara efter vågen och bryr mej inte om vad den visar så länge jag är nöjd! Men kan tippa på att det är närmare 10kg som ska bort.

Så idag har jag verkligen hållt noga koll på matintaget, bara nyttigt & lagom mycket! Fick även tagit en promenad på 1 timme förut men den fick bli utan Boss eftersom det vart för varmt för honom. Det är ensamt och gå utan honom men förvisso ganska bra eftersom jag kan hålla uppe tempot bättre då!

Men ikväll blir det promenad igen och då får han gå med, lite svalare !

**


Nu ska jag strax till stallet, var där förut och tog in pållarna för dom hade det lite jobbigt ute bland alla hemska flygfän. Dom somna nästan med en gång dom kom in så det gillade dom nog. Ska ta och skritta Calle en sväng, stackarn som jag inte riktigt hunnit med nu när jag målat och haft fullt upp. Men så kan det vara ibland.


//Tjockispillan

Av Pernilla - 8 juli 2012 12:51

Drack aningen för mycket igår, sådär som det kan bli ibland... Men jaja, tar nya tag nu !!


Målar för fullt idag, står och balanserar på en bräda och det går väl sådär. Yrseln efter gårdagen är ett faktum och det underlättar ju inte direkt. Men jag har smörjt in mej och står emellanåt i solen så förhoppningsvis får jag lite fin färg.


 


//Pillan

=)

Av Pernilla - 6 juli 2012 07:23

Igår fick jag målat en massa, riktigt nöjd över mej själv. Det tar ju längre tid än vad man tror, jag stod några timmar med pensel kan jag säga.

Såhär var det innan;


Såhär blev det efter + att jag målade halva baksidan också...

     


Tanken var att fortsätta måla idag + att mamma skulle komma och hjälpa mej också. Tills förut när jag gick upp vid 6 tiden och fick se att YR.no ändrat prognosen för idag, så istället för sol och fint hela dagen ska här spöregna och blixtra under dagen. Toppen - not!

Så målningen får avvakta tills vidare.... Känns i alla fall skönt att jag fick gjort en del igår.

***


Sen igår var det kalas hos syster - supermysigt! + att vi fick tagit en syskonbild vilket vi gör alltför sällan faktiskt. Alltid roligt med familjekort!

 

Vi ställde oss i syskonordningen också, fast från höger


//Pillan

Av Pernilla - 5 juli 2012 05:45

Uppe tidigt idag med, sitter med morgon kaffet och har hunnit starta en maskin tvätt. Jag ska försöka få målat ute på huset & garaget så mycket som möjligt idag, jag vill så gärna ha det färdigt! Jag hoppas det blir bra målarväder ett tag till framöver!

Ska i alla fall hålla på och måla fram till e.m för sen ska jag ut till Ellös och fira storasyster Christina sm fyller 28år idag Grattis älskade syster!!


 



//Pillan


Av Pernilla - 4 juli 2012 05:23

Sitter här nyduschad med morgon kaffet! Är uppe lite tidigt idag för Maria hämtar mej vid halv 7 och då ska vi åka till Göteborg. Våran transport ska in på service idag! Istället för och lämna den, åka hem under tiden och hämta den lite senare så kommer vi och åka runt och handla lite istället.

Det blir väl kanske stopp på Ikea, 3 hästar och en tur ner till Börjes i Kungsbacka?!


 

Våran BOJ transport ! 



Så det blir nog en trevlig dag, och ikväll blir det Calle och stallet. Funderar på att longera honom en stund. Vi får se ikväll  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards