pillllans

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Slut.

Av Pernilla - 13 juli 2012 09:28

.på ledigheten nu! Haft semester och vart ledig 1½ vecka men ikväll är det alltså dags för jobbet igen. Ska bli roligt! (Även om det är skönt och vara ledig givetvis.) Men jag trivs ju så otroligt bra med mitt jobb! Sen är nästa semester och lediga tid för mej den 25;e och då har jag nästan 2 veckor! Då kan jag ju njuta lite mer eftersom målningen är klar i alla fall. Fast det är ju massa annat som måste fixas här hemma i och för sej...  

***


Ska om ett par timmar åka till stallet och rida ut med Lena, ska bli kul! Ska se om jag kan packa med mej lite prylar hem igen. Dels ska Calle flyttas på bete till Maria nästa vecka och sen har jag sagt upp min stallplats. Känns lite sådär vemodigt med tanke på att jag stått i stallet 3½ år och trivts bra. Finns ju mycket jag kommer sakna, men förhoppningsvis blir det nya stallet bättre för oss. Vi får se, jag tänker prova i alla fall! Så till hösten blir det en del nytt & spännande  

 

***


Nu ska jag äta frukost, fil & müsli - as usual. Förresten fick jag vägt mej igår, gått ner 1kg till så cirka 7,5kg kvar till målvikten. Taggad som attan är jag!  

 

Det "enda" jag syndar med just nu (vilket är illa nog) är en öl då & då. Men det hör banne mej till sommar & ledighet   


//Pillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards