pillllans

Alla inlägg under juli 2012

Av Pernilla - 23 juli 2012 14:01

En grå och onödig sådan tycker jag. Känns lite segt idag, ska jobba ikväll och gör inte så mycket vettigt alls idag. Har vandrat runt i hagar, både den nuvarande dom går i och den förra i Livetorp, men inte hittade jag Calles flughuvor. Vette sjutton vart han gömt dom? 

Fick tagit med mig lite saker från stallet också, funderar på att rensa ordentligt bland grejerna sen innan flytten till det nya stallet i höst. Kanske kör en bloppis här på bloggen? Har ju lite nytt jag måste handlat som te.x ny säkerhetsväst + att jag såå gärna vill ha bruna Soft up pro. Synd att det är så dyra bara..

    

Nä om man ska ta och göra något kanske innan det blir middag och sen läggdags för min del.. 


//Pillan


5

Av Pernilla - 23 juli 2012 11:21

Saker ni inte visste om mej ?



Jag ryser när någon i min närhet borstar tänderna.


Jag klarar inte av och lyssna på Michael Jacksons musik, tål den bara inte.


Jag hatar Skoda och Saab. (Däremot älskar jag Volvo, Audi & BMW.)


När jag blir övertrött studsar jag runt och ropar "Hashamana".


Jag tror på typ allt övernaturligt och är därmed ganska ofta rädd för andar.


   


//Pillan

Av Pernilla - 22 juli 2012 21:16

Idag åkte vi ju ner till Kungälv och medeltidsdagarna. Jättekul och mysigt & roligt och se alla engagerade "medeltidsfolk" med diverse påhitt.

Något av det roligaste var ju dock tornerspelen, skithäftigt och dom var hur duktiga som helst. + att dom hade gjort riktig underhållning av spelen så man fick sej många goa skratt.


Men jag, mitt smarto, glömde återigen kameran hemma men fick i alla fall knäppt några mobilbilder.

     


Alla hästarna var verkligen superfina men jag fastnade speciellt för en. Kommer in en döläcker mörkbrun häst med stora fina ögon och en jäkla resning. Så ståtlig! Benen var ädla fullblodsben som gick som trumpinnar, haha. Vilken häst & vilket steg och väldigt taggad. Tyvärr hann den "bara" tävla typ 2ggr innan den galopperade med hö.fram på tå, såg direkt att den var halt och ryttaren upptäckte det ganska snart också. Dom fick leda ut den på 3 ben. Efter tornerspelen gick vi förbi hagen och där stod den hästen lindad om benet och stödde inte ens på det. Hoppas det inte var något för allvarligt!!

  


Men vi hade en jätterolig dag på fästningen och sen grillade vi när vi kom hem + att vi har hämtat bilen och Boss i Ellös. Så klockan blev ganska mycket innan vi var hemma igen.

Åkte därför bara över till Calle och Sara och grejade en stund förut, plockade av flugskydden på dom, mös och pysslade om dom och så fyllde jag vatten.


 

Jag tror inte det bara är Calle som är nyfiken på dom små utan även tvärtom  


//Pillan

Av Pernilla - 22 juli 2012 08:43

Idag ska vi åka ner till Bohus fästning på medeltidsdagarna, ska bl.a titta på tornerspelen. Ska bli kul eftersom jag inte sett det förut, jobbade förra året och kunde inte följa med då.


Sen på vägen hem ska vi åka till Ellös och hämta Boss, min kärlek! Som jag saknat honom och ändå har han knappt vart borta 2 dagar! Mamma har vart snäll och passat honom eftersom vi vart iväg och så...



Hoppas ni får en fin dag i solen!


//Pillan

Av Pernilla - 21 juli 2012 23:30

Jag gillar Rea, vem gör inte det? Så jag har shoppat loss lite..! Hoppas paketet kommer snart. Behöver Rambo täcket nu


Fick bl.a köpt detta...

   


Det var bra rea också, Rambo täcket kostar runt 1300:- i vanliga fall men köpte de för 870:-.


//Pillan

Av Pernilla - 21 juli 2012 16:24

.. Dagarna ränner iväg för mej...


I torsdags kväll så gick flytten av hästarna bara bra, båda gick på transporten med en gång, Calle nästan travade på. Haha..

Väl framme hos syster så tyckte ju Calle att allt var otroligt spännande så att blåsa upp sej, bli stark som en oxe och själv tro att han var hingst, var ett faktum. När vi släppte hästarna i hagen så inte bara sprang och bocka Calle, han blåste sina trumpetljud (som jag tror jag fick filmat med mobilen, hoppas jag kan visa er sen så ni får lyssnat.) Han showade runt i både trav och galopp med ett steg han egentligen inte besitter. Haha.. Stegra, kicka och levde livet. 4 små shettisar sprang runt i hagen bredvid och det var väl bara mer spännande & kul. Himla synd att jag glömde kameran, för tror att jag hade kunnat få fina bilder och roliga filmer annars  

Intill Calle & Saras hage är det just nu en byggarbetsplats, vilket jag tycker är jättebra. Miljöträning för prinsen helt enkelt! Grävmaskiner, lastbil och dumper m.m Inget var farligt först bara spännande tyckte Calle, förutom dumpern när den tippa lastet. Herre jäklar, Calle sprang runt runt runt och blev "galen". Kan jag visserligen förstå för jösses vad det låter. Men sen ett dygn senare hade han redan vant sej så nu höjer han knappt på huvudet när den tippar - bra!


****


Igår hade jag en fin fredag! Sov ju några timmar efter jobbet, sen gjorde jag mej iordning, åkte till min storasyster Linda så gick vi ner till stranden på fredagsmys. Vågspel sjöng och underhöll och där satt vi i solen, med en öl, lyssnade och njöt!  Senare på kvällen gick vi ner till puben på rock kväll och fortsatte med lite öl och hade det kul. (Tyvärr blev det även denna gång lite väl mycket för min del..) Så idag har jag mest vart seg ...


Men sitter i skrivande stund hos min andra syster Maria och här har jag vart sen i förmiddags, fast hon är iväg på möhippa och K-J går här och grejar. Så jag umgås med barnen idag. Vi har badat i poolen, ätit glass och sett på film. Ska snart ut till poolen igen tror jag...


Här är en liten snutt på Calle från i torsdags kväll, ska se om jag får laddat upp det andra jag tog... Men detta är från min mobil, så ganska kasst men ändå...


 


Calle och det 4 små shettisarna intill....




 

Jag och Linda på fredagsmyset på stranden!



   

Såhär plaskade vi runt i poolen förut, med utsikt över alla pållarna!



Nä nu kommer snart Björn & Tobbe med pizza till oss, blir ingen rolig/bra summeringsdag för mej imorgon.. Höhö... Men, Äh måste få gotta sej någon gång med!  


//Pillan

Av Pernilla - 19 juli 2012 07:30

Nu ska jag sova gott några timmar efter en natt på jobbet. Sen vid 15tiden ska jag åka över till Maria & fixa klart hage, och sen ut till stallet och möta Ann-Sofie, packa grejer, lasta hästarna och köra dom hem till Maria så ska dom få gå på bete där ett tag. Alltså kommer dom stå typ 2 minuters väg från mej  Nice!

Sen börjar jag jobbet ikväll igen, så idag hinns det tyvärr inte med någon ridning, men han får i alla fall pyssel, åka transport och komma till ett nytt ställe  Händer det lite för honom i alla fall!


 


//Pillan 

Av Pernilla - 18 juli 2012 15:53

Från idag blir det!

Lovisa följde med mej till stallet och red Sara och mamma kom upp och tog lite bilder på oss   Vi la ut lite bommar och däck och bara hade roligt idag, vilket vi verkligen hade också, alla 4.

Sara var pigg och jätteglad idag och hon gick så himla fint med Lovisa. Galopperade runt med spetsade öron - söt! Hon skuttade gladeligen över våra små bommar.

Calle var pigg och framåt men ändå lite småseg i kroppen (säkert pga värmen) men han var ganska mjuk och väldigt trevlig i alla fall.

Red med min nya hjälm idag också för första gången, åhh vad jag älskar den <3 Kärlek!


                     

 

& så givetvis en dagens fail får komma med också.

 



Nä nu ska jag grilla och sen blir det och lägga sej en stund inför jobbnatten...


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards