pillllans

Alla inlägg under juli 2012

Av Pernilla - 3 juli 2012 12:23

Eftersom jag så fint är inne i en shopping period är det väl dumt och sluta?!  Så jag åkte iväg idag och fick köpt mej en hjälm, vilket var välbehövligt!!

Blev en GPA speed air, åhh jag tycker dom är så snygga!!


 


Jag och mamma fick vart in på blomsterlandet också så jag ska hem och plantera lite nytt.
Fast först ska jag och mamsen ta en kaffe nu, sen blir det promenad med Boss och sen, hem & plantera


Hoppas ni njuter av det fina vädret!!


//Pillan 

Av Pernilla - 2 juli 2012 17:06

Sov gott imorse några timmar efter jobbet men fasiken vad jag drömde galet. Jag drömde att Calle släpptes ihop med 2 ponny valacker & att Calle fick stryk, det blödde från manen och runt ena örat + att det hängde. Så han såg verkligen ut som sloköra. Trodde örat gått av men det hade det inte, Calle lät det ändå bara hänga rätt ner som en kanin. Fick tagit isär hästarna och sen vaknade jag... Haha..

Samma igår eftermiddag när jag la mej en stund. Då drömde jag att jag och Maria (min syster) hade varsin kniv och skulle låtsas fightas med dom, det var bara det att Maria den jävla sketungen skicka in kniven rätt i hälsenan på mej. Det gjorde så jävla ont och mitt ben var helt öppet, man kunde se in till kött, senor och skelett. Lagom fräscht. Enda sättet för mej att bli frisk från knivskadan var om jag hittade någon magisk port, då skulle jag somna vid den porten och sen vakna hel. Konstigt nog, så hittade jag porten, somnade vid den och precis efter det vaknade jag upp ur drömmen. Haha.. Stört! Minns lättnaden av och vakna för mitt ben gjorde så sjukt ont i drömmen. Jäkla skumt alltså.....




Ja hur som helst.... När jag vaknade ur min ena knepiga dröm förut så åkte jag nästan direkt till stallet. Hovslagaren kom och skodde Calle fram och nu ska vi låta han gå lite längre med bakskorna så vi hamnar i fas med alla fossingar igen. Tog även in Fackla för hon skulle också skos, så medan hon blev skodd så passade jag på att schamponera svansen och få tvättat den ordentligt på Calle. Spraya massa med pälsglans så imorgon ska jag borsta ur den. Fick tvättat bakbenen på honom också, herre jösses vad han blir sketen - fort! Jag skrubba som en gnu på bakbenen, som jag typ alltid får göra... Men något som är ganska sött är hans "pippiben" med dom svarta prickarna.

   

Calle har förövrigt fått/haft några dagars vila, vilket jag tycker passat bra. Men imorgon ska jag rida igen   Så idag har det vart ett par timmar i stallet med mys & pyssel!



Nu ska jag snart gå ut & greja en stund, här är ju inte väder (eller snarare torrt) nog för målning så då har jag startat ett annat projekt. Älskar & pyssla och har lite svårt och sitta still här hemma. Älskar när det sker förändringar till det bättre och att man får grejat iordning fint.

Så när det inte kan målas ute så ska jag greja i förrådet intill garaget (vi har dubbelgarage) för i ena hörnan ska jag göra iordning en hästhörna. Hade tänkt och ha förvaring där eftersom jag har en del grejer. Det blir så smidigt och bra med ett eget förråd här hemma med saker man inte använder dagligen. Ska sortera upp allt nu!

Ska börja städa ur och greja lite idag hade jag tänkt + att det är ju lite roligare och greja i snygga brallor, haha...

Såhär tuffa är dom Frida   

 

Lite svårt dock med en rättvis bild....



//Pillan


Av Pernilla - 1 juli 2012 15:31

Vart iväg större delen av dagen! & tro det eller ej, men jag åkte iväg på liten shoppingtur - igen   Jag och Björn åkte in till Torp en vända för vi skulle ha penslar m.m på Jula (vi ska måla klart hus + garaget här hemma i sommar..). Jag fick köpt mej ett par rosa arbetsbyxor där också

Sen tog vi en liten vända därinne så jag fick även köpt ett set med bruna benskydd till Calle på 50% Rea - bra. Björn fick också shoppat lite    

Så nu ska Björn börja tvätta på garaget idag vilket är skönt bara när det är gjort för då kan jag måla så fort jag har tid och det är väder till det. Vi har lite kvar på ena gaveln på huset också så där ska jag måla klart först. Gott när det är gjort för det är tråkigast, måste upp & klättra högt på ställningar & roligare kan man väl ha... Men så fint det kommer bli när allt är färdigmålat + skönt och ha det gjort. Ska även måla hundhuset i samma färg och där ska jag nog skriva Boss på dörren (det vet bara inte Björn om...)

**


Så var jag iväg till stallet för en stund sen. Imorse spöregnade det ju här + åskade en del så när Lena var i stallet i förmiddags så tog hon in två st dränkta pållar, så dom har fått stå inne ett par timmar. Så förut när jag var där pysslade jag om dom och släppte ut dom igen.


 

Bild från igår....


Nä nu ska jag göra iordning laxen så vi får ätit här, sen ska jag lägga mej en stund och vila lite inför den kommande jobbnatten!


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards