pillllans

Alla inlägg under april 2012

Av Pernilla - 12 april 2012 16:12

Härliga dag - inget regn! Men imorgon kommer det väl tillbaka igen.....  


Idag vaknade jag redan vid 7 (sover i och för sej aldrig längre än till 8 typ) men ändå. Drack morgonkaffet framför söndagens avsnitt av PA för det missade jag då - mycket duktiga ryttare de där. Sen fick jag städat / tvättat en massa här hemma innan jag åkte till stallet. Himla gott och komma sej upp på morgonen så man får gjort massa av dagen. (Förstår mej inte på folk som klarar att sova till 11)

 

 

Fick med mej Lovisa till stallet idag så hon lånade Sara, jättekul med sällskap. 

Idag tränade jag mycket på mej själv, min sits och inverkan på Calle och även mycket på skritten och det gick riktigt bra, även tempoväxlingarna blev hyffsade på slutet.

Traven var han jättefin i om man bortser från några varv där han blev skuttig och spänd. Men för det mesta så gick han riktigt trevligt   Vi struntade dock i galoppen idag eftersom underlaget inte kändes på topp. Men vi red i 50min och var alla 4 nöjda efter passet! Så det har vart en riktigt pysslig/mysig dag i stallet.

    



Nu ska jag laga middag så det är färdigt när hjärtat kommer hem! Så ska jag lägga mej och vila en stund efter maten för börjar ju jobbet ikväll....


//Pillan

Av Pernilla - 11 april 2012 16:17

Vart iväg med mamma och Tina och handlat lite överallt på ön idag, och jag fick shoppat lite nytt till vårgarderoben


 


Nu kom jag precis hem, vart över till Maria också och fixat stallet för henne och om en stund ska jag göra mej iordning och åka till "mitt" stall. Ska rida prinsen en stund vilket passar bra för nu blev det uppehåll och fint väder



//Pillan 

Av Pernilla - 11 april 2012 08:31

Återigen, en regnig morgon. Hoppas snart på sol för här är små översvämningar lite varstans, så det räcker med regn nu + att paddocken är riktigt blöt.

Nu har jag i alla fall duschat & druckit kaffe så ska snart göra mej iordning. Tänkte åka iväg och handla lite idag.

Stallet tar jag senare till e.m för då ska det bli uppehåll enligt yr.no så då slipper jag rida i regn  

 

 

Ska bli riktigt kul nästa gång vi löshoppar Calle och i bra underlag så vi kan höja upp mer. Det ska bli spännande...


//Pillan 

Av Pernilla - 9 april 2012 18:04

Regnet bara vräker ner här, det behövs visserligen lite regn för här var ju ganska torrt innan. Lite sol på detta bara så det växer på bra i hagarna


Något som var toppen idag, var att Maria var inte alls opepp på vädret, så vi trotsade spöregnet och löshoppade Calle.   Han skötte sej verkligen super !

Vi stannade på 1m eftersom underlaget i paddocken var blött och inte det bästa.

En liten filmsnutt från idag.



Nu ska jag äta middag och sen får jag lägga mej och vila lite innan jag börjar jobbet ikväll....


//Pillan
 

Av Pernilla - 9 april 2012 14:42

Fick aldrig skrivit något här igår, jag blev sen hem från stallet och så var jag på lite taskigt humör (av olika anledningar). Så jag käka middag och gick och la mej eftersom jag började jobbet igår kväll. Ska jobba en natt till sen är jag ledig till på torsdag men då går jag bara enkelnatt sen är jag ledig en vecka    Men idag känns allt bättre igen i alla fall....


Det blev lite ändrade planer igår, Maria kom och red Calle och skulle ta ett par skutt. (Hon ska låna med Calle in på hoppträning på klubben den 21;a, och ska därför känna på honom lite nu innan..) 

Tyvärr var väl planeringen sådär för det red två tjejer till i paddocken + att det stod folk och titta på + 2 hinder i mitten vilket gjorde en redan spänd & laddad Calle bara övertaggad och busig. Han körde rejäla bockserier med Maria som lättade 1 meter men satt kvar  Så det var ju tur...

När alla andra lämnade paddocken så testa Maria ett par skutt, vi kom dock fram till att vi ska löshoppa honom snart och ordentligt så han får hoppa & skutta själv, han behöver det!

Hur som, första skuttet drog Calle bara iväg i en jävla fart men andra och tredje skuttet blev bättre. Sen fick det räcka. Maria galopperade av en del energi och på slutet av passet så blev han bättre och lite lugnare i alla fall.

Två filmsnuttar på skutt nr 2 & 3 !


 




 

Förresten så fick min systerdotter Lovisa rosett och felfri runda i lördags, duktig hon är!!


//Pillan


Av Pernilla - 7 april 2012 17:29

Handlade inte så mycket på Börjes men det bästa av allt, köpte ett par shortchaps, inte dom bästa men nu har jag några tills vidare i alla fall. Så nu kan jag rida i hoppsadeln igen för hua va det skaver mot benen utan några.

Det jag köpte utöver Börjes var ett 4-pack Proffesional Choice Elite skydd   Love it! Jag är ett fan av PC skydden..! Calle fick på sej dom idag...



Så var jag och Björn och D och grillade påsklunch i skogen förut.

 

Supermysigt!



Nu är några i familjen (de som är friska) samlade hos Maria (syster) för lite påskmat & mys och jag ska gå och vara social...


//Pillan 

Av Pernilla - 7 april 2012 08:37

Dricker morgonkaffet nu och ska snart göra mej iordning för och åka. Ska ju ner till Kungsbacka idag till Börjes en sväng + att jag fick mailet jag ville ha från tjejen igår så jag ska köpa en bra sak till, till Calle.

Sen när jag kommer hem så blir det och åka till Calle och rida igenom honom i paddocken, imorgon ska han ev. hoppa så idag kör jag lite lösgörande och rider igenom alla gångarter.



Hoppas också att det går bra för min systerdotter Lovisa som är och hopptävlar på klubben idag. Tyvärr hinner jag inte se henne men jag önskar henne all lycka till och hoppas hon får roligt idag


Två bilder på mej och Lovisa när hon vart med till mitt stall där hon lånar Sara...

  

Ser ni att Calle & Sara har likadant träns + bett  


  


Nä nu måste jag snabba mej på....


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards