pillllans

Alla inlägg under april 2012

Av Pernilla - 6 april 2012 19:13

Snö    - Nej tack!

Som tur är ska det bli sol imorgon så detta hemska vädret inte fortsätter.



Var till Göteborg förut idag och såg på bio med Björn och D. Vi såg Mästerkatten i 3D och jag som vanligt skrattade ju mer än barnen därinne. Filmen var kul och som reklam visade dom den nya Ice age som ska komma och även den nya Madagaskar, och jag skrattade så jag grät till reklamerna, bara måste se dom så fort dom släpps  



Så fort vi kom hem från Göteborg så åkte jag till stallet. Det var svinkall snöstorm typ så nää, jag skippade ridningen idag. Tog en lååång mys & pysselstund på gången istället. Calle stod och njöt och halvsov så jag passade på och klippte manen också för där brukar han inte vara varken lätt eller stå stilla. (+ att den hade blivit på tok för lång) Men idag stod han som sagt så snällt och sov medans jag fick klippt han och han blev riktigt snygg!


    


//Pillan


Av Pernilla - 6 april 2012 09:00

Mamma ringde mej igår, hon fick gå hem ifrån jobbet med feber så nu ligger hon i influensan. Så Ullared imorgon får tyvärr ställas in. Vi får ta det en annan dag längre fram istället. Tråkigt men sant....

Imorgon åker jag däremot till Kungsbacka istället och till Börjes. Ska köpa lite plock där och så ska jag förhoppningsvis köpa en annan efterlängtad sak till Calle men inte från Börjes utan från privatperson därnere, väntar svar på mailen nu. Så hoppas på det!

Idag ska jag jogga Calle en stund i paddocken, men vädret är ju skittråkigt. Regn & kallt + att det sägs komma snöblandad skit. Bläää... Så risken finns att jag kör ett litet kort pass idag bara, känner på honom lite.


Hoppas ni får en Glad Påsk !! 

    

//Pillan

Av Pernilla - 5 april 2012 20:52

Idag är jag piggare så det går på rätt håll nu  



Fick vart till stallet förut, hovis kom vid 15tiden och fixa framtassarna på Calle så nu är det gjort. När hon hade åkt så longerade jag Calle. Eftersom han stått ca 1 vecka nu pga min influensa så trodde jag att överskottsenergin skulle heta duga, typ. Men icke....

Longerade ca en halvtimme och Calle var riktigt lugn och trevlig och jag fick till och med smacka fram honom    

Två ggr i galoppen drog han iväg lite och gjorde ett par större brall men det var det enda. Hade förväntat mej mycket mer.

Valde ändå och tempa honom sen bara för och kolla, men den var normal så han är inte sjuk heller, bara lugn, hehe. Men han har börjat fälla ännu mer och ansiktets bruna färg går i nyanser nu, så jag tror mej veta att det är det som gör det....

Sen fick han & Sara gå ut i hagen igen så åkte jag tillbaka vid 20 tiden och tog in pållarna.  Kul var också att jag hade sällskap av Ann-Sofie och Sara idag, alltid trevligt med sällskap...


 


// Pillan

Av Pernilla - 4 april 2012 19:21

Visst är många gamla minnen helt underbara.

 

Detta är så länge sen, hehe. Det är Malin, ponnyn Katinka och så är det jag. Det är taget -97 så jag är 11 år, haha. Så liten, och va pytteliten ponny vi hade då. Vi red ganska långt för här är vi utanför mammas hus på hennes gata och ponnyn stog uppstallad en bra bit därifrån. Vi galopperade barbacka över ängarna... Malin och jag var nära kompisar i många år och speciellt då i stallen där vi delade det stora intresset, så jag har många minnen med henne.

Helt underbart och jag kan inte annat än njuta när jag tänker tillbaka på allt det roliga


**


Fick vart till stallet en sväng idag, orken var allt annat än på topp och emellanåt fick jag såna yrselattacker och blev helt kallsvettig men det var så värt det, att få pussa på mulen och krama om min buse gjorde mej så glad. Han hade dock slängt av sej sina andra framsko också, men som tur är så kommer hovis imorgon och ordnar det. På lördag när jag ska till Ullared ska jag köpa på mej boots om dom har, hade ju flera par men Calle har ju slängt av sej dom med. Hopplösa pålle  


Nä nu ska jag bädda ner mej i soffan och se Halv 8 hos mej...


//Pillan




Av Pernilla - 4 april 2012 10:14

Febern har gått ner lite så det går ju på rätt håll men väldigt sakta. Trodde/hoppades på att jag skulle må bättre idag... Eftersom jag sällan blir sjuk i feber så blir jag så ynklig och tycker nästan lite synd om mej själv när jag väl blir det. Klarar inte och ligga still och vila och inte göra nåt.. Bläää.

Men huvudsaken är att jag blir frisk tills påskafton för då ska jag och mamma till Ullared och shoppa. Ska bli jättekul. En dag tillsammans med bästa mamsen + att jag har inte vart till Ullared på alldeles för länge    Kommer säkert bli en del nytt & fint till Calle, jag är ju makalös på hästavdelningen.

Nu när man ligger sjuk så är det lite svårt och låta bli och shoppa grejer, det är ju så kul och få hem paket. Men jag har faktiskt lyckats hålla mej, just för att jag vill kunna shoppa loss lite på Gekås på lördag




Till e.m ska jag orka mej till stallet en stund, måste få pussat Calle på mulen. Som sagt, orkar inte rida men kan i alla fall pyssla en liten stund.

 

Min finaste Calle bus   


//Pillan

Av Pernilla - 3 april 2012 20:14

... för och vara sjuk. Jädra influensa skit!!

Ligger nerbäddad i soffan vilket jag gjort nästan hela dagen. Men har ialla fall orkat tvätta en maskin tvätt, känns att febern är på väg neråt så har jag tur är jag bättre imorgon.


Har tänkt att orka åka till stallet en stund imorgon, kommer inte orka rida men i alla fall fixa stallet och pyssla om Calle en stund - förhoppningsvis. Får se när hovis hör av sej om Calles tappsko också, gott och ha den på igen. Bus Calle, att han inte kan behålla skorna på, suck


 

Hoppas han kommer vara lika fin sen när jag orkar rida igen (på torsdag förhoppningsvis), trots att han får typ en veckas vila nu. Han har ju känts helt grym som sagt, i både ridning och longering och jag vill inte tappa det!


Nä får väl återgå till TV;n - igen... Haha.


//Pillan

Av Pernilla - 3 april 2012 09:17

Sol och fint väder ute - och jag ligger nerbäddad i soffan

Känns inte alls kul! Jag vill till stallet och rida!! Det blir dock inget stall alls för min del. Jill var gullig och tog mitt utsläpp imorse och hon fixar även för Calle idag. Imorgon hoppas jag på att jag är såpass pigg att jag kanske orkar mej dit en stund, men vi får se! Bäst och vila ordentligt så man snart är pigg och frisk igen...

**

Sitter och grejar med min data nu och alla bilder. Igår fick jag ett felmeddelande så datan slockna. Jag misstänkte redan då att det går mot slutet för min data, lillebror (dataexpert) bekräftade den misstanken. Men om den krånglar igen så ska han slänga en kik på den i alla fall. Men jag kunde starta om den och än så länge funkar den. Jag har dock vart slarvig med att spara mina bilder på USB, vilket jag sitter och gör nu. När jag ändå sparar på minnen nu så rensar jag en massa, ingen idé och spara bilder man inte vill ha. Är snart färdig och därmed också redo om min data ger upp. Den är ändå 3 år ganska exakt så den är ju gammal, inte helt konstigt om den ger sej. Jag ska spana lite efter en annan data, lillebror får hjälpa mej även där


  Lite kul och gå igenom alla gamla bilder man har...


//Pillan

   

Av Pernilla - 2 april 2012 14:19

Mår inte alls bra. Ska strax ta Alvedon och sova en stund. Fått sjukanmäla mej för ett par dagar och det är fasiken något av det värsta jag vet. Som tur är blir jag sällan sjuk så jag slipper det, men ändå. + att man får ett fett sjukavdrag på lönen och den är ju inte kul. Men är man sjuk så är man...

**

Mamma kom till stallet idag för och hjälpa mej med Calle, Lena hade vart där innan och hon hade vart så supergullig att hon fixat all maten + vattnet. Så mamma behövde bara hjälpa mej mocka och lägga in nytt spån. Tack till er !!   

Calle får ett par dagars vila till, det känns inte så kul men vad gör man? Jag orkar verkligen inte sitta i sadeln med denna influensan. Egentligen så gör det väl inte så mycket, Calle har skött sig så otroligt bra det sista, både i ridning och longering. Så några dagars vila bör ju vara ok, men den 21;a ska han in till klubben på hoppträning så kul om han är något fit for fight då.

Som tur är så går Calle ute ca 12 tim i stor hage så han springer fritt & busar av sej ordentligt i alla fall. Det gör ju en del....

Men jag har ändå lite dåligt samvete, inte bara för ridningen utan för att jag inte ens orkar pyssla om honom ordentligt på några dagar. Tror visserligen jag tar mest stryk av det? haha. Men ändå...


Nä nu ska jag sova, ush vad jag mår (så gnällig, tycker nästan lite synd om mej själv...)

  

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards