pillllans

Direktlänk till inlägg 9 april 2012

.....

Av Pernilla - 9 april 2012 14:42

Fick aldrig skrivit något här igår, jag blev sen hem från stallet och så var jag på lite taskigt humör (av olika anledningar). Så jag käka middag och gick och la mej eftersom jag började jobbet igår kväll. Ska jobba en natt till sen är jag ledig till på torsdag men då går jag bara enkelnatt sen är jag ledig en vecka    Men idag känns allt bättre igen i alla fall....


Det blev lite ändrade planer igår, Maria kom och red Calle och skulle ta ett par skutt. (Hon ska låna med Calle in på hoppträning på klubben den 21;a, och ska därför känna på honom lite nu innan..) 

Tyvärr var väl planeringen sådär för det red två tjejer till i paddocken + att det stod folk och titta på + 2 hinder i mitten vilket gjorde en redan spänd & laddad Calle bara övertaggad och busig. Han körde rejäla bockserier med Maria som lättade 1 meter men satt kvar  Så det var ju tur...

När alla andra lämnade paddocken så testa Maria ett par skutt, vi kom dock fram till att vi ska löshoppa honom snart och ordentligt så han får hoppa & skutta själv, han behöver det!

Hur som, första skuttet drog Calle bara iväg i en jävla fart men andra och tredje skuttet blev bättre. Sen fick det räcka. Maria galopperade av en del energi och på slutet av passet så blev han bättre och lite lugnare i alla fall.

Två filmsnuttar på skutt nr 2 & 3 !


 




 

Förresten så fick min systerdotter Lovisa rosett och felfri runda i lördags, duktig hon är!!


//Pillan


 
 
Ingen bild

thea

19 april 2012 20:45

hejj!

fint du och hästen hoppar <3
men en fråga kan du spela in längre vidios när du hoppar inte bara 8 sekunder, snälla :)<3

Pernilla

19 april 2012 22:23

Hej :)
Jag ska försöka ordna längre och bra videos :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards