pillllans

Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 10 september 2015 15:29

Torsdag och det innebär dressyrträning ikväll  Längtar! Jag ska för andra gången, få rida på kandaret. Jag hoppas att jag hittar en ännu bättre känsla ikväll än förra veckan. 




Sen tänkte jag också se om jag kan boka in ett par privatlektioner för min tränare. Jag är lite bitter på att mitt jobbschema inte alls samarbetar med TDB, jag jobbar nästintill varje tävling jag vill åka på. Så istället tänkte jag unna mej lite extra träningar om det går  



Nä nu ska jag ta tablett för denna jäkla bihåleinflammations skiten och vila en stund innan jag får skickat in laxen i ugnen! Sen bär det av till stallet   


//Pillan



Av Pernilla - 8 september 2015 20:15

Säger det igen, fy bubblan en sådan förkylning. Mår långt ifrån bra än... Idag har jag dessutom utöver hemskt jobbig huvudvärk haft sån yrsel att jag vart soffliggandes några timmar. Blir relativt tidigt i säng i hopp om att vakna upp piggare imorgon!


Hollys provnatt på dagis hade i alla fall gått jättebra, så det lugnar mej enormt. Hon hade sovit gott hela natten, nöjd och glad! Hon stortrivs på dagis, vinkar glatt hej då och älskar när vi åker dit. Imorgon ska hon vara där 9-14! Så då tänkte jag handla under tiden och ev en sväng till stallet  


Inte lätt alla ggr med kladdig smörgås!

 


//Pillan

Av Pernilla - 8 september 2015 06:52

Känner mej lagom trött idag, så hinkar i mej lite kaffe! Somnade sent igår och anledningen är ju ganska given. Holly är på sin provnatt på dagis så jag hade väl lite svårt att komma till ro. Sen kom jag hem ganska sent ifrån stallet igår kväll. Jag var nere och gav Marias ena shettis ögondroppar, som stått i mörklagd box nu länge med sår på hornhinnan, stackarn. Men jag tyckte igår att det såg betydligt mycket bättre ut än sist jag såg det, så det var skönt!


    

Dom är för söta dessa små pluttar! Jag ska dricka upp kaffet och göra mej klar, sen åker jag till stallet och ger ögondroppar igen och myser lite med hästarna innan det är dags för mej att åka och hämta Holly  


//Pillan




ATM

Av Pernilla - 7 september 2015 13:40

Rensar och går igenom stallgarderoben, nu åker bl.a Kingsland, JH, mountain horse tröjor och Kingsland mössa m.m ut på tradera. 


  

//Pillan 


Av Pernilla - 7 september 2015 08:31

Jag orkade mej ner och fick sett trixbane tävlingen igår. Såå himla kul, för både barn och vuxna. Samt väldigt bra miljöträning för hästarna! Det var så synd att jag inte orkade vara med själv... Men får hoppas dom anordnar det fler gånger. Alla var så duktiga!


  Lovisa (min systerdotter) kom på 6e plats med ridskolehästen Bruno.



Idag lyser solen, underbart! Eftersom jag är feberfri och mår i alla fall bättre än vad jag gjort i helgen, så ska jag passa på att få gjort nytta här hemma. Det ser f ö r j ä k l i g t ut, haha. Men har ju inte orkat! & eftersom det är så fint väder ska jag och Holly ut och leka  


//Pillan

Av Pernilla - 6 september 2015 08:53

Idag är det liten tävling på klubben, trixbana. Men eftersom jag blev sjuk så kan jag inte vara med idag. Annars hade det vart en rolig grej. Jag har fortfarande dock en liten förhoppning att jag ska orka mej ner och titta på dom andra. Både Maria och barnen ska vara med samt några kompisar. 

Just nu i skrivande stund börjar jag känna mej något bättre, men fy bubblan vilken förkylning alltså. Om jag orkar åka ner, ska jag förbi affären snabbt innan och bunkra med kiwi - vitaminer och mer halstabletter. H a t a r att ha ett rivjärn i halsen!




Förresten fick jag se att tävlingen jag siktat in mej på nästa månad har andra klasser än vad jag trott och hoppats på. Nu är det LB:2 istället för LB:1 och långbana är jag ju inte alls sugen på just nu. Helt enkelt pga den enkla anledningen att Aramis gärna drar på och säger tack och hej när han blir stark. Det ÄR träning, men tror helt enkelt att långbana blir lite för svårt i dagsläget. Men träna på programmet kan man ju alltid göra. Hade så gärna velat starta i alla fall en gång till detta året. Får se lite vad Maria tycker och tror om tävling här framöver också. 


Sitter och kollar runt efter ett nytt kandar till prinsen också. Han har ett hel svart vanligt nu, men ett rundsytt och gärna med vitfodrad nosgrimma, eller en lackad bred, hade vart såå snyggt! Så det tänkte jag att jag skulle köpa till honom!


//Pillan

Av Pernilla - 5 september 2015 08:09

Alvedon och nässpray är mina bästa vänner denna helgen, bläää. Alltså det måste vara en manlig förkylning jag åkt på  


Hur som helst. Idag blir det lugnt, måste hämta en hylla jag köpt men utöver det får det gå i lugn takt här hemma. & då passar det perfekt att sitta vid datan och kika runt på olika hästsidor. Tycker jag riktigt synd om mej själv kanske det får bli något nytt till mej eller Aramis  





Nä nu kommer åskan närmare, bäst att dra ur modemet!


//Pillan  

Av Pernilla - 4 september 2015 07:42

Igår var det dags för min torsdagslektion igen, och jag fick tränsa Aramis med kandaret  Förväntansfullt må jag säga, eftersom det var första gången jag red med det på honom (och typ 11 år sen sist)

Men en sån otrolig skillnad. Wow säger jag... Jag hade inget i handen (mer än ett ärligt stöd), såsom det ska vara. Jag kunde mycket lättare reglera honom osv och kom till mer ridning. 

Sen blev väl inte Aramis lika nöjd som inte kom undan så han försökte visa lite protester med att stanna och slänga upp huvudet, men bara för mej att lätta och rida på framåt. 


Jag är nöjd efter lektionen igår och det har ju inte hänt på ett tag, så det var kul. Jag känner mej både motiverad & peppad nu att fortsätta träna, utvecklas och bli en bättre ryttare!! (Så tankarna om att köpa ett badmintonracket istället väntar jag lite med....)



Min syster har verkligen en prins till häst, och jag är såå glad att jag får lov att rida honom!


//Pillan 


Ovido - Quiz & Flashcards