pillllans

Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 21 september 2015 08:30

Ja som rubriken lyder så vart jag väldigt förvånad igår över mitt protokoll! Det var ju tydligen en läskig manege tyckte Aramis som var både spänd & stark. Jag red så gott jag kunde men det kändes ju givetvis långt ifrån bra. Snarare så dåligt att jag inte vill starta på läääänge igen. 
Hämtar protokollet och läser 63% och med kommentaren "Mjuk och trevlig uppvisning"! Jag var tvungen att dubbelkolla så det verkligen var mitt  


Så tyvärr ingen bra känsla alls igår. Men miljöträning för Aramis och det gick jättebra för han och Maria. Det gick även kanon för kompisen och hennes häst som gjorde debut idag på dressyrbanan! En väldigt rolig och hästig dag  



   

Av Pernilla - 19 september 2015 22:06

Det ska inte gå bra dagen innan tävling va?  Red igenom programmet en gång och det gick sådär. Stundtals fin men övergångarna var inte så bra + att han blev stark efter galoppdelen i programmet. 



Men vi hade i alla fall ett gulligt ridsällskap utav min systerdotter och deras ena shettis Alcazar!  

Av Pernilla - 19 september 2015 14:31

  

Fick en härlig promenad i soligt väder förut! 


Av Pernilla - 19 september 2015 09:14

Vad härligt att få vakna upp till sol idag efter några dagar med stormblåst och regn på tvären! Idag ska jag och Holly passa på att vara på utsidan och leka, ta en promenad och njuta av vädret. Jag ska nog också passa på att få tvättat och hängt ut på torkvindan, det underlättar sen torktumlaren brann.


 


Till eftermiddagen ska jag och Maria åka ner till stallet för att rida igenom programdelar inför imorgon. Göra iordning, putsa och packa lite grejer. Dels är det väldigt mysigt att göra det dagen innan tycker jag men också så underlättar det på tävlingsmorgonen.

Av Pernilla - 18 september 2015 22:24

Så mycket gott på kalaset som Lovisa bakat, blev riktigt fredagsmys  Sen är det så trevligt att få träffat hela familjen samtidigt, vi är ju några stycken så inte alltid det händer. Mycket trevlig kväll! 


 

Av Pernilla - 18 september 2015 16:02

Blåser friskt ute idag, men jag & Holly har vart ute i skogen en timme och plockat kottar, löv, svamp och diverse grejer  


  


Om en stund ska vi göra oss iordning och åka på kalas till min systerdotter som fyllt år. Mysig fredag!


Av Pernilla - 18 september 2015 08:13

Igår var en riktigt härlig kväll i stallet. Jag spenderade flera timmar i hästdoft, mockade, borstade läänge, fodrade, släppte ut och in hästar! Ah så underbart!!! Jag & Maria släppte ut shettisarna en timme också, och ni kan ju bara tänka er lyckan för Atlet som stått i mörklagd box i hela tre veckor nu. Men Maria la silvertejp över hans flughuva för att skydda det ögat. Veterinären var ute igår och det ser bättre ut i alla fall men fortfarande sår på hornhinnan så han ska fortsätta medicineras. 


     

Det var synd att alla busiga små bocksprång inte fastna på bild, för jösses så gulligt det var!





Ridningen igår gick bra! Vi hade vikarie eftersom vår tränare har semester denna veckan. Jag tyckte hon var väldigt bra att rida för, hon var väldigt aktiv, gav mycket tips och engagera sej i varje ekipage! I vanliga fall brukar jag rida Aramis och sänka han lite i nacken, men igår kväll fick jag tänka om. Jag skulle få högre nacke, och med ännu mer energi i kroppen framåt utan att tappa takten. Vi träna mycket övergångar och det är ju suveränt eftersom det är något vi är sämre på. Men fick till riktigt bra övergångar ett par ggr utan att han blev hastig i den. Det gäller ju att bibehålla reaktionen men att lyckas sitta till i övergången. 

I galoppen kändes han lite trött och "kantig", tappa energi, så jag fick höra att jag skulle ha tänket precis som om jag rider an ett hinder. Återigen upp lite i formen och trycka på han fram, fram för att riktigt aktivera honom bakifrån. 

Då blev det bättre! Jag är nöjd efter träningen igår, denna veckan känns det som att vi börjar hitta tillbaka till ridningen vi haft tidigare.


    Oljan tog slut, därav halvt oljade hovar fram, haha.

 


//Pillan




Av Pernilla - 17 september 2015 12:00

Då var vi anmälda till en P&R på söndag i Vänersborg, LB:1. Känns bra att få träna och rida igenom programmet igen och eftersom vi aldrig vart till Vänersborg blir det träning på nytt ställe igen. Aramis är ju väldigt cool att ha med sej har vi märkt, men klart han är vaken och har lätt för att bli lite spänd, allra helst i ridningen. Så all träning är bra träning på bortaplan! 

Det roliga är också att Amanda anmält sej med hennes fina unghäst, så hon och Elin ska också åka på söndag. Så himla kul när man är några kompisar som träffas ute på tävling. 


 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards