pillllans

Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 16 september 2015 10:09

Fy pellen en sån jävla (rent ut sagt) hemsk start jag fick på min dag! Imorse vid 8 tiden började min torktumlare efter bara 3 min igång, att brinna  

Jag skulle som tur va, gå in i tvättstugan och ta på mej kläder då jag kände att det luktade skumt. Snosa lite på torktumlaren och förstod att det var den, när jag öppnar luckan så brinner det lågor i den. Snabbt ur med sladden, hämtade vatten och börja ösa i den. Fick släckt så den bara stod och rök men jag var ju i halvt panik. Holly skulle till dagis men eftersom den lika gärna kunde självantänt igen våga jag ju inte lämna den. Kom på att ringa min systers kille, som tur va så jobba han nära mej så han kom hit och hjälpte mej få ut skiten på utsidan. 


Så nu är Holly väldigt nöjt på dagis och jag dricker lite morgonkaffe nu eftersom det inte hanns med förut. Ställt upp alla dörrar här nu så det vädras för fullt (aningens kallt) och så ska jag snart gå igenom hela tvättstugan, tvätta om allt m.m. 



*****


Igår kväll lånade jag Aramis och red med på lektion. Testade PS tränset på honom igår, och jag vet ju inte om det var en tillfällighet men jag tror att han trivs på det, för han kändes jättefin!

I alla fall, jag har ju den sista tiden tyckt att det gått såå dåligt, har ju liksom inte hittat känslan och tyckt att det mesta inte fungerat. Verkligen 5 steg bakåt, typ. 
Men igår, det gick inte wow eller skitbra. Men han var fin och stundtals jättemjuk och fin och jag hittade verkligen tillbaka till den där trevliga känslan när saker och ting fungerar. Han lyssna bra och på slutet gick han i jättefin form med bra takt! Så jag är nöjd! Äntligen kanske vi kommer igång igen och utveckligen går framåt istället  



Däremot undrar jag hur PS tänkt i storlek på pannbanden. Aramis är verkligen ingen liten häst med litet huvud eftersom han ofta drar X full. Men pannbandet var ju jättestort? Ska köpa ett nytt men i strl cob tror jag och prova!? Hela tränset i övrigt var stort i storlek tycker jag också....


//Pillan 

Av Pernilla - 15 september 2015 07:44

Rensar och sorterar bland Hollys kläder, något jag tycker är väldigt kul. Gillar att ha full ordning i hennes garderob samt matcha kläder till henne varje dag och även köpa nytt & fint. Det finns ju så otroligt mycket fina barnkläder!


 

Senaste klädesinköpet från Lindex. Älskar dimrosa!

 


//Pillan

Av Pernilla - 14 september 2015 20:38

Även om jag tycker man blev lite snuvad på riktig sommar och värme detta året, så tycker jag ändå att det är mysigt med hösten. Jag älskar hösten i vanliga fall och tycker alltid att det infinner sej ett visst lugn i kroppen när det går mot hösttider.


Just detta året känns kanske inte hösten fullt så välkomnande som den annars brukar göra, men ändå så jag tycker det ska bli härligt! Hoppas bara på riktigt fint väder, friskt ute och soligt, utan en jäkla massa regn och stormvindar.


    

En höstig tur med Calle för 4 år sen, bara jag & han. Det är något av det bästa. Att bara rida ut skogen på sin bästa vän och tänka på allt & inget. 

 


Ser ni fram emot hösten?


//Pillan


Av Pernilla - 14 september 2015 13:59

Sov väldigt gott imorse, nu är denna jobbhelgen över! Nu har jag precis hämtat Holly från dagis, hon vart nöjd och se mej såklart men hon har så kul på dagis att hon inte är snabbast på att följa med mej hem  Men det känns fantastiskt att hon trivs så bra.




Eftersom jag blev sjuk för ett par veckor sedan, och inte riktigt är frisk än, så satte det stopp för mitt "komma igång mot mitt sista viktmål" som jag vart så inställd på. Nu mår jag ju mycket bättre så nu står modifast shaken i kylen igen. Allra helst hade jag velat komma mej ut på hurtiga pw´s igen men får nog hålla mej till lugna promenader tills denna hemska hostan är över. 

Jag känner mej återigen motiverad att nå min drömvikt och denna gång ska jag klara av det!



Jag ska må bra i mej själv igen.

 


//Pillan

Av Pernilla - 13 september 2015 07:15

Det ska bli riktigt gott att åka hem och sova. Men innan jag gör det så ska jag förbi klubben och morgonfodra några hästar samt droppa Atlet i ögat. 


   Atlet i täten med Alcazar efter.


//Pillan           

Av Pernilla - 12 september 2015 20:06

Det är inte utan att jag är lite små nervös inför natten. Såhär dåligt har jag aldrig sovit efter en jobbnatt. Imorse somna jag förvisso gott och sov ca 4 tim. Men efter middagen förut vid 17 tiden var det helt kört, det gick inte att varken vila eller sova. Så nu sitter jag med kaffe och försöker ladda inför natt 2 av 3. Dessutom vill förkylningen inte ge med sej så jag hostar och är påtagligt seg utav den. Blää....


 

//Pillan

Av Pernilla - 12 september 2015 07:30

Kom precis hem från jobbet nu, det är min jobbhelg så jobbar 3 nätter på raken nu. Så min helg blir mest innehållande jobb, sömn och däremellan lugnt  Fick handlat både tavellister och hyllor m.m på Ikea igår så det tänkte jag kanske fått satt upp idag.


  


//Pillan  

Av Pernilla - 11 september 2015 07:45

Med facit i hand skulle jag kanske inte ha ridit igår, både bihåleinflammationen och feber gjorde sej påmind efter bara 4 varv i trav, ungefär. Jag fick till och med välja borta några varv i trav för att skritta och vila istället, läs hostanfall... 


Så nä, det gick inte alls bra igår. Inte över huvudtaget. Fick ingen känsla och hela ridningen blev lite "av och på". I galoppen gick det stundtals bra och den samlade skritten på slutet var han jättefin i! Men jag orkade helt enkelt inte rida och då vart det därefter. 


Men jag tar nya tag nästa vecka, pigg och frisk förhoppningsvis  


 Från januari



Jag tänker i alla fall trösta mej med en tur till Ikea och shopping idag! Känner mej, för ofta, lite nedslagen efter ridpassen nu förtiden. 


Solig fredag på er!

//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards