pillllans

Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 2 september 2015 11:00

Holly blev lämnad på dagis imorse. Eftersom hon fick feber och förkylning i fredags kväll så fick hon vara hemma i måndags. Så hon har inte vart på dagis sen i fredags. Som jag skrev tidigare var det ju ett par jobbiga lämningar förra veckan. Så jag var lite osäker hur hon skulle reagera imorse eftersom det gått 5 dagar sen sist hon var där. Men Holly var jäääätteglad redan på parkeringen, "dais, dais" och hon sken upp som en sol. Sprang in till dom andra barnen, det märktes att hon hade lite bråttom i hallen. Det var just när jag sa hej då som hon såg lite ledsen ut "mamma!!" innan hon vände om för att prata och leka med barnen. Åh vad det känns skönt!


Jag är i full gång med städ här hemma nu. Det är extra lätt att få städat överallt och springa ut och in med grejer osv när man kan ha ytterdörren öppen och ingen Holly som vill ha ens uppmärksamhet vid målarblocket, liksom.


& om en stund kommer mormor och morfar hit på fika. Åh så mysigt det ska bli  Det var så länge sen sist vi sågs (ett par veckor) eftersom jag har haft fullt upp med inskolning m.m samt att Holly vart sjuk.

Men idag ska vi få ses och umgåtts! Jag har ju en suveränt fin kontakt med mormor och morfar och dom betyder verkligen allt för mej. Eftersom jag aldrig haft någon farmor eller farfar som brytt sej eller velat ses, så har nog banden till mormor och morfar blivit lite extra starka.


Morfar & Holly i påskas


Hoppas ni har en lika fin onsdag!


//Pillan    

Av Pernilla - 1 september 2015 08:12

Fick så mycket fint på min födelsedag i söndags. Alltså, jag har världens bästa familj  


       Jag och mina syskon från i somras, då vi hade "syskonträff" ute i Mollösund. 




Idag vräker regnet ner på utsidan och jag sitter fortfarande med morgonkaffet framför mej. Ska strax starta dagen ordentligt och det blir till att fortsätta städa / rensa alla rum här hemma. Passar ju extra bra med tanke på det dåliga vädret ute, Holly får ytterligare en dag inne i värmen efter hennes förkylning, för imorgon blir det dagis för henne igen.



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards