pillllans

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Fina Calle <3

Av Pernilla - 12 december 2012 19:08

Vet att jag upprepar mej ofta, men guu va jag älskar min häst! Han är det finaste i mina ögon och jag är helt nerkärad i hans stora personlighet. Sällan man möter en häst med så stort hjärta & personlighet. Innan jag köpte Calle provred jag typ allt. Travare, korsningar, fina halvblod med bra stam, alla olika åldrar m.m Min tanke var ju inte något speciellt, eller jo till viss del speciellt. På såvis att jag ville ha en bästa vän, hitta den där kompis känslan och ha samma häst hela dess liv ut. Skapa band & kontakt med inte bara en häst, utan en bästa vän. För 4˝ år sen, hittade jag lilla Calle som 5 åring på annons, åkte och provred två ggr och sen dess har jag vart kär. Vissa dagar påminner han mej verkligen extra om det jag känner för honom, men många gånger står jag också och tittar lite snett på honom och tänker Din kossa. Men det hör till... Nu har jag haft Calle i min ägo ganska exakt 4˝ år och jag älskar honom! Jag kommer aldrig att sälja honom utan han kommer få finnas vid min sida tills den dagen kommer som jag ger honom en puss på mulen en sista gång...  

Han har lärt mej otroligt mycket och om jag tänker tillbaka på dessa år, så har det trots allt hänt en del. Från att bli släpad efter honom i kedjegrimskaft till att kunna ha honom lös utan grimma & grimskaft och han ändå, följer min minsta vink. Det är kärlek & respekt!

Kan inte annat än & tacka Anna som lät mej köpa honom och gav mej förtroendet för Calle, vilket jag hoppas hon inte ångrat  


   Det ska helt enkelt bara vara vi två ..


 

Annonsbilden för Calle.




Idag provade jag det nya bettet på honom som jag köpt, tyckte visserligen att han var ganska stark men det var nog också en sån dag. Jag kämpade på som bara attan, och efter närmare en timme så lossnade han jättefint. Körde mycket galoppjobb idag, lät honom bara rulla på i galopp, varv efter varv. & han kändes riktigt trevlig.. 

Tränade också lite skänkelvikningar och ett par framdelsvändningar och det gick ganska bra.




När jag var färdig med stallet så åkte jag till Ellös för och träffa Patricia på fika, hur mysigt som helst!  Tyvärr ses man för sällan ibland bara... 

Nu kom jag nyss hem, & ikväll kommer Bonde på tv;n så då blir det nog lite gotta till det och lugn stund i soffan!!


//Pillan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards