pillllans

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Sol!

Av Pernilla - 9 juli 2012 17:57

Bara helt underbart med sol & fint väder - lööve it! Men såg att det ska bli regn imorgon, typiskt!

Igår blev garaget färdigmålat med grått, så himla skönt. Ikväll kanske vi får hem den vinröda färgen vilket jag hoppas!, så jag kan få målat knutarna och resten så allt är klart sen. Sen är det visserligen en sida på huset som det är lite kvar på. Ska bli gött som fan och slänga penseln for good sen !!

**


Idag har jag det riktigt bra. Peppat mej själv med massa nytänk och jag ska verkligen ta tag i saker nu som gått lite på halvfart de sista. Te.x viktnedgången, den har gått på rätt håll - neråt! Men för sakta, så nu ska jag ta tag i den på full fart istället! Ja jagar känslan, känslan av att känna sej nöjd. Går inte bara efter vågen och bryr mej inte om vad den visar så länge jag är nöjd! Men kan tippa på att det är närmare 10kg som ska bort.

Så idag har jag verkligen hållt noga koll på matintaget, bara nyttigt & lagom mycket! Fick även tagit en promenad på 1 timme förut men den fick bli utan Boss eftersom det vart för varmt för honom. Det är ensamt och gå utan honom men förvisso ganska bra eftersom jag kan hålla uppe tempot bättre då!

Men ikväll blir det promenad igen och då får han gå med, lite svalare !

**


Nu ska jag strax till stallet, var där förut och tog in pållarna för dom hade det lite jobbigt ute bland alla hemska flygfän. Dom somna nästan med en gång dom kom in så det gillade dom nog. Ska ta och skritta Calle en sväng, stackarn som jag inte riktigt hunnit med nu när jag målat och haft fullt upp. Men så kan det vara ibland.


//Tjockispillan

 
 
fridan

fridan

9 juli 2012 18:59

våra hästar uppskattar också massa att få komma in om insekterna är jävliga... :)

hur ska du få fart på viktnedgången? ngn diet? träning? :) alltid spännande med sånt tycker jag!!

sv: haha ja kalle är otroligt smidig att löshoppa, haha. han sköter ju sig så bra själv ;)

japp 130 hoppar han på bilden, tävlat upp till det, hoppehästen. bara jag som "skolat om" honom till dressyrhäst ihih.

http://kaloescha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards