pillllans

Alla inlägg under januari 2010

Av Pernilla - 14 januari 2010 13:04

   Idag är jag riktigt glad    


Min lilla vinterdepression som jag kände igår är som borta. Men idag är det sol & jättefint ute så kan vara det?! Och att jag è lite svängig i känslorna tack vare tjejveckan?! En blandning kanske!? Strunt samma! Glad är jag iaf   


Satt och kolla bilder på datan igen, kan va så kul och titta på gammalt ibland. Hittade liten blandning från förra året!!

 

Jag och syster M innan vi gjort oss iordning för en 80 tals kväll på Baden. Jädra kul hade vi!   


 

Lillebror på kalas hos syster.


  Boss i min vinterjacka, ett hån mot dom som klär sina hundar.. Haha.....

((Värsta var väl att den passa fan på han också...)) haha

Min bästa vän Ida. Vi har alltid skitkul ihop! Du betyder MYCKET för mej gums!!! Love you!!


 

Nja, ingen kommentar, hehe

  Min stora syster och lillebror. Syskonkärlek, i alla fall från hennes sida. Hahaha....   Såhär kul hade vi den kvällen......   Vet inte riktigt vad hon gör här?? Haha....

(M, jag är så sjukt sugen att slå dej hårt på arslet när du står såhär)


Annars så har jag fått gjort mycket idag. Städat, vart till bageriet och skickat mina tradera paket. Fått lagt ut nya saker på tradera. Vart till stallet och vart ut med Boss.

Nu ska jag hoppa in i duschen och packa en liten matlåda till jobbet....


Ha det gött!!!


--pillan--

Av Pernilla - 14 januari 2010 09:13

Sitter och dricker kaffe och tittar på Nyhetsmorgon   


Idag jobbar jag kvällen med Ida och det gör jag även imorn och på måndag. Massa kvällar och bara med Ida    Vi jobbar väldigt bra ihop och skoj har vi så de är ju bra!


Idag innan jag börjar jobbet kl 16 så ska jag till stallet, posta lite tradera paket. Få lagt ut mer på tradera och så, så jag har och göra innan jobbet.


Sitter nu och lyssnar på musik och jag tycker Nickelbacks nya är riktigt bra, vad tycker ni?


Nä Boss min älskling gnyr som en tik så han får ut och få kissat. Förresten så fick jag löst hans "problem". Det där med att han börjat spy en del. Det var mask i magen på han, det trodde jag aldrig för det var inte länge sen han blev avmaskad + att det är mitt i vintern. Men men... Katterna hade åkt på´t också så kanske därför!?

Fick nämligen se i pälsen på Boss (på ryggen) att han blev röd och börja fälla just där.. Och det är starkt tecken på mask!

Stackarn..... Ja lite tabletter så är det snart bra igen!


Over and out

//Snigeln   

Av Pernilla - 13 januari 2010 19:46

Känns som jag genomgår en mindre depression just nu!? Jag är verkligen jätte nöjd med det mesta men.. Jag som inte är en vintermänniska känner väl att det räcker med kyla nu. Så himla trött på att skrapa rutor, så trött på termoställ, tjocka jackor, mössa, förfrusna fingrar och halka. Näääää, jag vill ha VÅR OCH SOL nuuuuuu    Vädret påverkar mej mer än vad jag tror, tor jag!? hehe...


Har också bestämt mej för att börja köpa lotter varje vecka i hopp om att kanske ha turen och vinna mej ett hus för bostadskön i Ellös är åt helvete. Jag har då sällan haft tur i spel så därför borde man väl få de, nån gång??  


Förut kände jag mej riktigt låg/misslyckad, åkte därför till stallet för det är ett av få ställen som jag blir riktigt glad igen utav. Lyset var inte fixat då jag anlände så jag fick snällt mocka med pannlampa och göra mitt bästa.. Efter ett tag fick A fixat ljuset. Var tydligen vatten som kommit i ett uttag och då fryst till is.

Mötte både Tone & Anna i stallet så det var mycket trevligt. Lite hästprat med mina tjejer och mys med Calle och jag blev mej själv igen. Härligt det !

Längtar tills vi slipper snö och halka så jag kommer igång ordentligt med Calle igen. Just nu blir det lite si sådär !


Tittar på Det Okända nu... Skit vad läskigt. Jag tror inte på allt men på väldigt mycket !  Jag som så gärna vill bo lite lantligt. Hur kommer jag våga det!? Jag som annars è så tuff kan bli en sån chicken när det kommer till övernaturligt. Det och spindlar är nog dom två sakerna som kan få mej och svimma....   


Naaww... Vad jag saknar min B nu    Längtar tills helgen då vi förhoppningsvis ses igen... Gaah, blir tokig. Bara få känna närheten av han skulle fullända mitt mående nu! Lite små löjligt, vi sågs ju senast i söndags men det är faktiskt en evighet när man är nykär. Han è så mysig och ingen kille tidigare har vart hälften så snäll och fin som han. Im in löööve 


Men nu ska ja fortsätta glutta på tv... 


--pillan--

Av Pernilla - 13 januari 2010 15:40

Det är omöjligt att vara förälskad och klok på samma gång. / Francis Bacon


  

Av Pernilla - 13 januari 2010 11:23

Ja jag startade min dag med ett utsläpp av hästarna vilket var ganska så spännande. Elen i stallet har ballat ur så det var kolsvart    Jordfelsbrytarn slog bara ifrån hela tiden. Så jag fick tagit fram lampan på mobilen så jag kunde lysa på foderhinkarna för och se namnen. Fick fodrat och släppt ut ponnyerna men valde att fodra dom stora hästarna inne och invänta åtminstonde liiiite dagsljus för att kunna täcka dom vilket var nästintill en omöjlighet i mörkret.

Men efter långt om länge så fick alla hästarna kommit sej ut. Men det var en spännande morgon! Nu är stallcheferna meddelade så hoppas vi har ljuset tillbaka tills ikväll . . .


Så nu har man fått druckit kaffe och intagit frukost   


Ska bara fortsätta njuta av min lediga dag idag, känns härligt. Om man ska ta och fortsätta med sitt röjande slash tradera utläggning?

Ja det gör jag nog..... Ha en fin dag!!!!


--pillan--

Av Pernilla - 12 januari 2010 20:46

Idag har det gått i ett. Nästan... Jag jobbade till halv 5 idag och hade även APT möte på eftermiddagen. Vi pratade mycket om våran flytt till Hälleviksstrand som sker nu på tisdag. Så då får man plötsligt lite längre till jobbet....    Men det är ju inte allra värst ändå    Nu när min underbara B har renoverat min bil så fint så går det ju an. Hehe.....


Efter jobbet så stack jag till stallet och gjorde iordning för Calle och tog in honom. Hovarna ser än så länge bra ut så han får gå lite till!

Imorn ska jag rida en sväng på ängen om det är fint väder. Idag har det ju vart underbart härligt ute så hoppas på en likadan dag imorgon. Jag är ju ledig imorn också, så gött   Börjar dagen med att släppa ut pållarna till morran. Mysig start men hade vart gott med sovmorgon!


Kom hem för en stund sen, har hunnit fika bara. Jag & Boss med syster och hennes Maddox har vart ute på promenad runt Ellös ca en timme. Det var jättehärligt och mycket trevligt med sällskap!!    Får vi göra snart igen!!


Men nu ska jag titta på tv ikväll och bara slappa en stund innan sängen.. Man måste ju varva ner lite också, eller hur?!   


--pillan-

Av Pernilla - 11 januari 2010 21:45

Sitter och tittar på tv nu, ska sova tidigt ikväll (är tanken)    Men det blir nog inga problem, är verkligen jätte trött. Dessutom har jag lyckats och bli stel i min högra skuldra/axel/rygg   

Så både öm och trött!   


Känns tomt gör det också, va fan?! Lämnade min B igår och saknar han sjukt mycket redan. Vi träffas inte igen förrän på fredag, det kommer att bli en tuff vecka  


Imorgon jobbar jag 7-16,30 och efter det blir det till min älskade Calle. Kommer inte hinna rida imorgon men på onsdag ska jag rida på ängen igen tänkte jag.... På onsdag är jag ledig, efter 9 jobb dagar i sträck så det ska bli göttans


Men nää, nu ska jag titta klart lite på tv. Sen sooova   


--pillan--



Av Pernilla - 11 januari 2010 15:26

Ja det blev väll inte riktigt som jag tänkt mej imorse   

Klockan ringde som planerat 05;15 men då dom små blå knappt var öppningsbara och värmen under täcket var extra gott och mysigt så beslöt jag mej ganska omedelbart för att sätta om kl till en mer behaglig tid på 06;15   

Sagt och gjort! Det fick bli två snabbt iordninggjorda toast mackor till lunch och bilen ner till jobbet. Men men, kanske ska satsa på tidigt imorn istället?! Om jag bara får lagt mej i tid ikväll så går det fint.


Efter jobbet (slutade 14) idag så åkte jag ner till I på fika. Hon var så söt och hade köpt mina älsklingsbullar till kaffet. Såna där bamsingar med vanilj i ni vet?! Gu så gott


Nu ska jag strax åka till stallet. Mysa med min brunvita buse, han ska få komma in och få lite e.m mat också! Vårt insläpp/fodring sker vid 19 tiden men jag delar gärna upp målena med mat ytterligare en gång så om jag har möjlighet så tar jag in Calle vid 17 och ger han två kg av sin kvälls/natt mat så får han lite vila mellan måltiderna. I denna kyla med fruset vatten hela tiden och massa mat så blir man ju lite orolig för kolik. Så man får väl göra så gott man kan för dom     Ska se om jag inte får lite lust över att rensa skåpet därute. Behöver mer plats känner jag, och bli av med hästsaker som man ändå inte använder är ju inte fel. Då ser man ju lättare vad man behöver. Det är ju trots allt Scandinavium i februari   Så förhoppningsvis så är mässan bra i år så man kan hitta lite fint. Ska försöka jobba extra massa i januari nu så jag har lite att roa mej med i göteborg då! Scandinavium är ju ändå något av årets höjdpunkt för mej. Ska bli himla roligt!


Men nu ska jag nog ta och dra mej mot stallet och min Calle! Ha en fortsatt härlig dag!


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards