pillllans

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Trött . . .

Av Pernilla - 11 januari 2010 15:26

Ja det blev väll inte riktigt som jag tänkt mej imorse   

Klockan ringde som planerat 05;15 men då dom små blå knappt var öppningsbara och värmen under täcket var extra gott och mysigt så beslöt jag mej ganska omedelbart för att sätta om kl till en mer behaglig tid på 06;15   

Sagt och gjort! Det fick bli två snabbt iordninggjorda toast mackor till lunch och bilen ner till jobbet. Men men, kanske ska satsa på tidigt imorn istället?! Om jag bara får lagt mej i tid ikväll så går det fint.


Efter jobbet (slutade 14) idag så åkte jag ner till I på fika. Hon var så söt och hade köpt mina älsklingsbullar till kaffet. Såna där bamsingar med vanilj i ni vet?! Gu så gott


Nu ska jag strax åka till stallet. Mysa med min brunvita buse, han ska få komma in och få lite e.m mat också! Vårt insläpp/fodring sker vid 19 tiden men jag delar gärna upp målena med mat ytterligare en gång så om jag har möjlighet så tar jag in Calle vid 17 och ger han två kg av sin kvälls/natt mat så får han lite vila mellan måltiderna. I denna kyla med fruset vatten hela tiden och massa mat så blir man ju lite orolig för kolik. Så man får väl göra så gott man kan för dom     Ska se om jag inte får lite lust över att rensa skåpet därute. Behöver mer plats känner jag, och bli av med hästsaker som man ändå inte använder är ju inte fel. Då ser man ju lättare vad man behöver. Det är ju trots allt Scandinavium i februari   Så förhoppningsvis så är mässan bra i år så man kan hitta lite fint. Ska försöka jobba extra massa i januari nu så jag har lite att roa mej med i göteborg då! Scandinavium är ju ändå något av årets höjdpunkt för mej. Ska bli himla roligt!


Men nu ska jag nog ta och dra mej mot stallet och min Calle! Ha en fortsatt härlig dag!


--pillan--

 
 
Maria

Maria

11 januari 2010 16:53

Jag gissar på SEMLOR, söta, goda, massa grädde... mmmm ;-) Kan ju tillägga att jag är ett STORT semlemonster... hehe (fast det var väll ingen nyhet?!) Puss

http://www.mariascarpediem.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pillan

11 januari 2010 18:22

hehe, nää det var varken semla eller en nyhet att du älskar dom. Det var vaniljbullar. Du vet dom stora, tjocka med en vaniljklump i mitten ;) Men semlor är ju skitgott det med, men UTAN mandelmassan då givetvis :) PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards