pillllans

Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 24 november 2009 21:54

Jag fick syn på dej! Men..

Först ser du mej inte. Du dissar! Sen finns jag, då dissar jag dej! Tredje gången gillt då vi båda finns för varann. Sen är jag borta igen? Jag ger det en chans och då är jag tillbaka. Då ser du mej. Du pratar med mej. Du kontaktar mej. Vi träffas. Sen är det tyst.... Sen är du borta men jag är kvar. Sen plötsligt finns jag igen. Denna gången såg du mej, trodde jag. Kort tag gick och jag var borta för dej igen. Tar mej utefter vad som passar dej, hell no!

Tur att jag vet, att jag förtjänar mer. Att jag är värd mer. Än detta slöseri med tid, MIN tid.

Nu är det tyst mellan oss... och det ska så förbli !


 


--pillan--

Av Pernilla - 24 november 2009 19:42

Har haft och har så underbara dagar. Bara älskar mej själv, mitt liv och alla som får äran att ingå i det Kyss


I söndags var det ju praktik på kursen och det var jätteintressant att titta och man lärde sig mycket. Bara av att titta på så kan jag förstå Calle lite mer. Det var ju klart väldigt trist att jag inte kunde ta med han in men i och med att han var så svullen i ena bakbenet så kändes det inte stjysst. Han gick ju dock rent men visste ju inte till 100 vad svullnaden berodde på.

Idag när jag kom till stallet så var svullnaden borta, helt borta. HÄRLIGT!! Åh vad glad jag blev. Hoppas den håller sej borta också Flört

Red ut en liten svänga med T idag. Vi skyndade oss ut en pyttetur innan det blev becksvart.

Muggen har blivit bättre på Calle förresten, jag tvättar och pillar skorpor för fullt!!


Imorn och på torsdag är jag ledig, fan vad gött!! Helt underbart, tänkte att jag skulle sätta mej och få pluggat på sista kursen. KANSKE att man är så redig att man hinner göra klart den? Satsar på det i alla fall. Jag står upp med mamma till morgonen (kl 05) för att plugga så liiite duktig känner jag mej allt. Haha....


Fast känner mej mindre duktig med viktkampen, haha. För ikväll ska jag mumsa på lite lösgodis & cola till det. Men man måste ju bara få unna sej lite gotta ibland också, eller hur? Tungan ute

Så nu tar jag nog och göttar ner mej framför tv;n med mitt hjärta Boss...



--pillan--

Av Pernilla - 22 november 2009 09:49

Satt på kaffet, kan knappt bärga mej tills det bubblat klart. Det blev ingen utgång igår förresten. Satt och titta på tv bara och efter det åkte jag med lillebror en sväng på hans natt jobb. Kul och få prata lite med honom, han sover mest när vi andra è uppe Flört

Idag är det praktik på kursen, men då jag inte riktigt har tid och lust att sitta där från 08,30-16,30 typ så åker jag in om en stund. Jag  missar då min syster och det è tråkigt för henne hade jag ju velat titta på Skrattande  Se hur hon sköter sej! Hehe...

Vilket jädra väder här är idag också, fyy.. Blåser och regnar på tvären ju. Tar in Calle tidigare idag, han ska få behandling igen. Ni skulle sett honom igår, jag tror riktigt att han njöt när jag masserade hans ben Skrattande

-----Hämtar kaffe------

Slurp! Mmm det var gott. Kaffe è nåt av det bästa.

Ska åka ut till stallet om en stund och göra klart där för Calle så plockar jag in han efter jag tittat på kursen!

Tror man kan snappa upp ett & annat på denna kursen, nog väldigt lärorik. Jag tycker det var jättekul att klubben anordna detta!

Hoppas på att få en del tips som jag kan träna på med Calle för han kan emellanåt vara ganska tittig (men ändå cool)

Jag lärde mig i alla fall från igår (enligt hennes åsikt) att det inte är någon idè att klippa Calle!? Enligt henne så tror hon aldrig att Calle kommer bli van eller tycka det är Ok och att man mer ska respektera det än att bråka med honom. Jag har ju så fort någon annan i stallet ska klippa sin häst så har jag ställt Calle i box intill så han kan vänja sej vid ljudet och se att det inte är någon fara. Men enligt henne så är det inte heller någon idè. Calles instinkt är för stark för de. Jag anser inte att jag måste klippa han heller egentligen. Tränar honom inte svettig hela tiden under vintern och dom gångerna han blir det kan han gott få stå med täcke inne så länge. Han è ju min lilla björn denna årstiden, hehe.

Men nu ska jag nog ta mej en kaffe till och göra iordning lite. Hämta morsans bil också då min är på verkstad!

--pillan--

Av Pernilla - 21 november 2009 19:39

Hojsan på er!!

Nu kom jag nyss hem, vart på klubben idag på kurs och det var skitkul. Riktigt intressant och tiden gick på tok för fort. Ser fram emot praktiken imorgon!

Sen var jag i stallet efter och har tvättat, gnuggat och smort in calles ben. Lossna en del skorpor = bra!

Så släppte jag in pållarna och fodra och nu får de nog bli det en dusch!

Ikväll KANSKE det blir stenungsund och ett par kalla, beroende på om man lyckas få skjuts från denna j-a ön eller inte. Vi får se...

Ha en trevlig lördag kväll iaf!!


--pillan--

Av Pernilla - 21 november 2009 12:23

Då var Calle "problemet" löst. Det är mugg han fått och även det som han svullnat upp lite utav. Så han går ut i hagen som vanligt och han är satt på muggbehandling så får vi hoppas att han snart är OK igen. Jädra mugg alltså, men i dessa blöta hagar så är det svårt att förhindra. Men ändå skönt att veta vart hans svullnad kom ifrån, så nu blir det att tvätta, smörja, tvätta, spola, torka i ett kör alltså så jag får bort skiten Skrattande 

Calle var ÖVERLYCKLIG för att komma ut i hagen igen, det är INTE en häst jag vill ha ståendes på box iaf.

Men nu ska jag äta frukost, greja lite och sen blir det ridklubben på kurs och sen stallet igen för insläpp och tvätt av Calles ben!!


Ha det gött i solen allesammans Cool


--pillan--

Av Pernilla - 21 november 2009 09:48

Ja då har man fått i sig det viktigaste på morgonen nämligen kaffe Skrattande  Nu ska jag snart åka till Calle och kolla läget med honom och sen hem och plugga en stund kanske innan jag ska till stallet igen för att promenera med T. Sen är det teori kl 15 inne på klubben med säker hästkursen som jag ska in på. Imorgon är det praktik och då ska jag sitta och titta eftersom jag inte får med mej Calle in på det tyvärr. Men man lär sig ju lite av att titta på också Glad

Så idag blir det en del häst på schemat, lovely. Jag är ju ledig i helgen också så det känns gott! Kan behövas, hehe.

Men nu ska jag nog göra lite nytta, jag uppdaterar om Calle sen när jag kommit hem igen.


 

Ska försöka hinna med en låång promenad med min älskling sen också Kyss


--pillan--

Av Pernilla - 20 november 2009 15:23

Skit skit skit Skrikandes Calle har åkt på mugg Rynkar på näsan  Känns inte alls nåt vidare men jag får vara ihärdig med att tvätta, torka och smörja. Hela tiden!!

Idag har han fått stå inne på boxvila och kommer även få göra det imorgon med. Han var inte halt idag i alla fall utan pigg och glad och framåt. ((Lite föör pigg och glad när det kommer till att röra på busen som stått still på tok för länge)) haha. Imorgon ska jag med en annan tjej i stallet ut på en promenad. Hon håller på att sätta igång sin häst efter skada så henne kan jag ju hänka på med ut. Sen förhoppningsvis (lite beroende efter imorn) så får Calle gå ut i hagen på söndag. Men tar en dag i taget.

Nu börjar det regna igen, här som var så fint imorse och hela förmiddagen, jädra regnande det ska va då...

 

Typish!


Men nu går kl mot 16 och jag börjar ju jobbet så bör nog byta om nu Flört


--pillan--

Av Pernilla - 20 november 2009 07:26

Gick upp tidigt idag, mamma väckte mej vid 20 över 6 så tog vi en kaffe ihop innan jag körde ner henne till jobbet vid 7. Tänkte att jag skulle få pluggat en del idag + att bilen ska bärgas bort idag (dom fick förhinder häromdagen) Så dom skulle höra av sej vid 9 snåret idag istället.

Sen ska jag upp till Calle också som förtillfället står på boxvila. Ska inte yttra mej för mycket om hans läge då jag inte riktigt vet än, kan uppdatera mer om honom efter mitt förmiddagsbesök hos honom. Har i alla fall fått stryka mej ifrån kursen på söndag vilket känns jättetråkigt. Men det känns dock inte lika tråkigt som att Calle inte är OK i sitt bakben.

Jag ska i alla fall vara med på lördagens teori och sen ska jag sitta och titta på söndag tänkte jag. Man lär sig nog massor bara av att titta också, men klart att det absolut bästa hade vart och fått med mej Calle in. Men men... Läget är som det är.

Om Calle repar sej snart så hinner vi träna och så kan vi starta två klasser i hopp den 6;e som är tanken. Det ska nog gå bra Skrattande


Nu kom precis lillebror hem ifrån sitt nattjobb, så nu ska vi ta en kaffe ihop Kyss Sen får jag väl få pluggat lite också då, äna därför jag stod upp såpass tidigt, hehe..


 

Min hund och brorsans katt Skrattande


--pillan--


Ovido - Quiz & Flashcards