pillllans

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

God morgon !

Av Pernilla - 22 november 2009 09:49

Satt på kaffet, kan knappt bärga mej tills det bubblat klart. Det blev ingen utgång igår förresten. Satt och titta på tv bara och efter det åkte jag med lillebror en sväng på hans natt jobb. Kul och få prata lite med honom, han sover mest när vi andra è uppe Flört

Idag är det praktik på kursen, men då jag inte riktigt har tid och lust att sitta där från 08,30-16,30 typ så åker jag in om en stund. Jag  missar då min syster och det è tråkigt för henne hade jag ju velat titta på Skrattande  Se hur hon sköter sej! Hehe...

Vilket jädra väder här är idag också, fyy.. Blåser och regnar på tvären ju. Tar in Calle tidigare idag, han ska få behandling igen. Ni skulle sett honom igår, jag tror riktigt att han njöt när jag masserade hans ben Skrattande

-----Hämtar kaffe------

Slurp! Mmm det var gott. Kaffe è nåt av det bästa.

Ska åka ut till stallet om en stund och göra klart där för Calle så plockar jag in han efter jag tittat på kursen!

Tror man kan snappa upp ett & annat på denna kursen, nog väldigt lärorik. Jag tycker det var jättekul att klubben anordna detta!

Hoppas på att få en del tips som jag kan träna på med Calle för han kan emellanåt vara ganska tittig (men ändå cool)

Jag lärde mig i alla fall från igår (enligt hennes åsikt) att det inte är någon idè att klippa Calle!? Enligt henne så tror hon aldrig att Calle kommer bli van eller tycka det är Ok och att man mer ska respektera det än att bråka med honom. Jag har ju så fort någon annan i stallet ska klippa sin häst så har jag ställt Calle i box intill så han kan vänja sej vid ljudet och se att det inte är någon fara. Men enligt henne så är det inte heller någon idè. Calles instinkt är för stark för de. Jag anser inte att jag måste klippa han heller egentligen. Tränar honom inte svettig hela tiden under vintern och dom gångerna han blir det kan han gott få stå med täcke inne så länge. Han è ju min lilla björn denna årstiden, hehe.

Men nu ska jag nog ta mej en kaffe till och göra iordning lite. Hämta morsans bil också då min är på verkstad!

--pillan--

 
 
Meela

Meela

23 november 2009 08:56

Åhh tackar tackar, värmer att höra. Gillar din blogg med, skönt att läsa om allt som händer.
Klippningen förstår jag så sätt - men jag klipper mina varje år fast än dom inte skulle behövad det. Hjälper enligt mitt tycker att hålla dom fräschare under vinter perioden. Fast dom är hemsket söta när dom ser ut som små björnar ! :D
Ajemen, det tycker jag med - helt klart. Alltid lika trivsamt att träffa fok runt omkring sig !
Kram M

http://allthewaymeela.blogg.se

 
Ingen bild

Pillan

23 november 2009 12:05

Jag hade velat klippa Calle jag med, så hade han inte vart så förbaskat panikslagen för det så hade han vart klippt nu, hehe. Men håller med dej, dom är ju riktigt gulliga som pälsbollar ;) Men lättare/bättre att hålla dom fräscha som du säger! Har du eget stall? Drömmer jag om :) Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards